این مرکز ازسال 1346درهمین محل فعالیت خودرا آغاز نموده ،با اجرای فعالیت های فرهنگی وهنری و ادبی درحال حاضر این مجموعه دارای 16704جلد کتاب در فضایی دلنشین با مساحت 340مترمربع دارای سالن کودک ونوجوان برای مطالعه اعضا می باشد.

خدمات مرکز: کارگاه های هنری ویژه گروه های سنی 4تا 17سالگی

اجرای فعالیت های فرهنگی ویژه اعضا حقیقی ومجازی برگزاری کارگاه های تخصصی وفعالیت های فرهنگی و هنری می باشد .

بخش های مرکزی : کتابخانه کودک و نوجوان و سالن آمفی تئاتر در مساحت 140متردارای فضاوبه حیاط سبز دردور تادور سالن مرکزی به مساحت2000هزار مترمی باشد .

امکانات ویژه مرکز : سالن مطالعه کودک ونوجوان سالن آمفی تئاتر سوئیت وسه  هرکلاس 16متر دربیرون ازسالن دارد.

امکانات کارگاهی : یک کلاس سفالگری که ورودی آن بیرون از سالن مطالعه می باشد ودوکلاس داخل سالن جهت کارگاه های خوشنویسی ونقاشی می باشد .

خدمات فراگیر : ندارد

روز و ساعت فعالیت : مرکز دریک شیفت صبح از ساعت 8تا 13ظهر می باشد که روزهای زوج دختر وروزهای فرد پسر می باشد.

پرسنل : یک مسئول مرکز، یک مربی پاره وقت درهفته دوروز درمرکز می باشد ویک نفر خدمات می باشد.

شرایط عضویت : داشتن حداقل 6سال تا 17سال وپرداخت شهریه 20000هزارتومان برای عضویت درمرکز حقیقی .

نشانی مرکز : خوزستان – شوشتر – چهارراه امام خمینی – ضلع غربی  جنب ستاد نمایندگی نماینده شهر گیلانی –کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک

تلفن مرکز : 3625734

مسئول مرکز : مرجان کهوازی زاده

اخبار مرکز:

 

  • 1401/09/27 - 16:20
  • تعداد بازدید: 2774
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
همزمان با هفته پژوهش در کانون خوزستان؛

برگزاری نشست تخصصی "تأثیر ادبیات برخوانش اثر هنری"

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان به مناسبت هفته پژوهش، نشست تخصصی "تأثیر ادبیات برخوانش اثر هنری" را برگزار کرد.

​​

 به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، نشست تخصصی "تأثیر ادبیات برخوانش اثر هنری" را با حضور امید فاضلی، مدرس این نشست و جمعی از اعضای هنرمند،پنج‌شنبه ۲۴ آذرماه ۱۴۰۱ در گالری ریم اهواز برگزار کرد.

امید فاضلی با اشاره به موضوع خوانش آثار گفت: خوانش متن به معنای توانایی رمزگشایی و رمزخوانی از جانب فرا متن است.

وی افزود؛ خواننده با توجه به پیش‌زمینه ذهنی و جهان‌نگری، تجربیات زیستی، آرزوها و انتظارات خود، از متن برداشت می‌کند  و در واقع می‌توان گفت: فرامتن، متن را همان‌طور درک می‌کند که خود او از متن انتظار دارد.

برگزاری نشست تخصصی "تأثیر ادبیات برخوانش اثر هنری"

وی در ادامه با نشان دادن چند تصویر و بازنمایی آن با هدف ثابت کردن استدلال‌های علمی و غیرعلمی در مورد خوانش متن در آثار هنری توضیحاتی را ارائه داد.

او با تأکید بر توجه به عناصر بصری گفت: عناصر بصری به دلیل انتقال سریع پیام و قدرت تأثیرگذاری بر مخاطب از اهمیت بسزایی برخوردار هستند.

مدرس این نشست تخصصی در ادامه تصریح کرد؛ در جهان معاصر با نسلی روبرو هستیم که کمتر فرصت توجه و آگاهی از کهن الگوها را دارد، و اگر بخواهیم خوانشی از متن نسل امروز ارائه دهیم باید با توجه به درک زمینه‌های شکل‌گیری هر متن درصدد کم کردن این شکاف نسلی برآییم، تا بتوانیم از یک‌سو آن دسته از تصاویر و معناهایی را که همچنان مؤثر و قابلیت ماندگاری دارند را تشخیص دهیم و از سوی دیگر، درصد اثرگذاری پاره‌ای از احکام اثباتی پیشین به حداقل برسد. 

برگزاری نشست تخصصی "تأثیر ادبیات برخوانش اثر هنری"

 

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت