سال احداث 1350وبعد از جنگ باز سازی شده در مهر 1372فعالیت خود را آغاز کرده است.

در حال حاضر مرکز دارای 14271   جلد کتاب می باشد مساحت کل مرکز

1173وعرصه 214متر ،ودارای یک سالم مطالعه برای کودک ونوجوان است

خدمات مرکز :کارگاه هنری ویژه گروه سنی 6تا 17سال

اجرای فعالیت برای اعضای حقیقی ومجازی

فعالیت های فرهنگی ،هنری وادبی

بخش های مرکز :سالن مطالعه کودک و ونوجوان ،2کلاس هنری

امکانات ویژه مرکز: یک کارگاه هنری وسال مطالعه کودک ونوجوان  (یک سالن تازه ساخت که هنوز تجهیز نشده است )

امکانات کار گاهی :2کارگاه هنری

خدمات فراگیر: ندارد

روز ها وساعات فعالیت :مرکز از ساعت 8صبح الی 14

روزهای زوج دختر وروزهای فرد پسر

پرسنل :1مربی فرهنگی به همراه مسئول مرکز و1نفر خدمات

شرایط عضویت :داشتن حداقل 6سال تا 17سال وپرداخت هزینه عضویت

نشانی :خرمشهر:کوتشیخ بلوار بایندر ، خیابان کارون روبروی اسکله 1قایقرانی  تلفن :06153532510

مسئول مرکز :خانم علویان

 

 

اخبار مرکز:

 

  • 1399/11/20 - 08:49
  • تعداد بازدید: 5647
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
کبری بابایی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان

شعرِ تأثیرگذار باید نگاه نو و خلاقانه داشته باشد

کبری بابایی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان معتقد است: شعرِ تأثیرگذار حتی در شرح بدیهیات هم باید نگاه نو و خلاقانه و همچنین کشف‌های بدیعِ خود را حفظ کند.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، کبری بابایی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان کشور که در نهمین نشست مجازی انجمن شاعران نوجوان (آیینه‌های ناگهان) مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اندیمشک سخن می‌گفت با بیان این مطلب تأکید کرد: ایجاد فضاهای نو در شعر، مستلزمِ انتخاب موضوع تازه یا تخیلات گسترده پیرامون پدیده‌های تکراری است.

او با اشاره به این‌که شعر، در واقع پیوند عاطفه، تخیل و اندیشه در بستر زبان است، افزود: برای آنکه ماحصل هم‌نشینی عناصر یک شعر به‌درستی منتقل شود، باید انسجام و ساختار آن، بی نقص باشد.

او توضیح داد: ازآنجاکه در شعر تصویر، جایگزین توضیح می‌شود، باید هنگام سرودن، زنجیره‌ای محکم میان تخیلات و تصاویر ایجاد کنیم، به گونه ای که هر بند، کامل کننده‌ی تصویر قبل یا شروع کننده‌ی تصویر بعد از خود باشد.

این شاعر کودک و نوجوان اندیشه را جان مایه ی شعر خواند و بیان کرد: اندیشه در شعر باید مشخص و قابل فهم باشد، این جزء از شعر در کنار خیال و تصویر، همدیگر را کامل می‌کنند و اجزایی از یک کلیت واحد می‌شوند.

مؤلف کتاب «شهری که راه افتاد» در ادامه به لزوم استفاده از آرایه ها در شعر اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال برای استحکام ارتباطات عمودی می‌توانیم از آرایه ی مراعات‌النظیر استفاده کنیم.

ایجاز، حذف و اضافات، ریتم و موسیقی، زبان، عاطفه و موضوع در شعر، ازجمله موارد دیگری بود که بابایی در این جلسه به تشریح آن‌ها برای نوجوانان شرکت‌کننده در نشست پرداخت.

بر اساس این گزارش، ریحانه دهقانی، مهسا ظهیری، پور آتنا میری، هدیه حبیبی و هستی نادر پور، ازجمله نوجوانانی بودند که در این نشست به اشتراک‌گذاری و خوانش اشعار خود پرداختند.

این رویداد مجازی ادبی با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا به کار خود پایان داد.

گفتنی است: نهمین نشست انجمن شاعران نوجوان آیینه‌های ناگهان، با موضوع نقد و بررسی آثار اعضا و حضور کبری بابایی شاعر، نویسنده، فیلم‌نامه‌نویس و نمایشنامه‌نویس کشور، کارشناسان ادبی و فرهنگی، مربیان کانون سراسر استان و جمع گسترده‌ای از اعضای مراکز کانون شهرستان‌ اندیمشک در صفحه‌ی مجازی این انجمن، برگزار شد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت