سال احداث 1350وبعد از جنگ باز سازی شده در مهر 1372فعالیت خود را آغاز کرده است.

در حال حاضر مرکز دارای 14271   جلد کتاب می باشد مساحت کل مرکز

1173وعرصه 214متر ،ودارای یک سالم مطالعه برای کودک ونوجوان است

خدمات مرکز :کارگاه هنری ویژه گروه سنی 6تا 17سال

اجرای فعالیت برای اعضای حقیقی ومجازی

فعالیت های فرهنگی ،هنری وادبی

بخش های مرکز :سالن مطالعه کودک و ونوجوان ،2کلاس هنری

امکانات ویژه مرکز: یک کارگاه هنری وسال مطالعه کودک ونوجوان  (یک سالن تازه ساخت که هنوز تجهیز نشده است )

امکانات کار گاهی :2کارگاه هنری

خدمات فراگیر: ندارد

روز ها وساعات فعالیت :مرکز از ساعت 8صبح الی 14

روزهای زوج دختر وروزهای فرد پسر

پرسنل :1مربی فرهنگی به همراه مسئول مرکز و1نفر خدمات

شرایط عضویت :داشتن حداقل 6سال تا 17سال وپرداخت هزینه عضویت

نشانی :خرمشهر:کوتشیخ بلوار بایندر ، خیابان کارون روبروی اسکله 1قایقرانی  تلفن :06153532510

مسئول مرکز :خانم علویان

 

 

اخبار مرکز:

 

  • 1401/03/28 - 10:47
  • تعداد بازدید: 4506
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
حجه السلام و المسلمین رضا بصیری؛

حجاب و عفاف ضامن آزادی انسان است

حجه السلام و المسلمین رضا بصیری، مدرس و فعال واحد دارالقرآن اهواز، معتقد است: اولویت و اهمیت در این است که پنجره‌ی دید فرزندانمان را عوض کنیم و به آن‌ها بیاموزیم که حجاب و عفاف، ضامن آزادی انسان است.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، حجه السلام و المسلمین رضا بصیری، مدرس و فعال واحد دارالقرآن اهواز، که در دومین همایش ادبی استانی «به رنگ صدف»، سخن می‌گفت با بیان این مطلب تأکید کرد: مقوله‌ی حجاب در جامعه‌ی امروز مسئله‌ای حساس است و متأسفانه می‌بینیم که در میان اعم جوانان و نوجوانان تصور خوبی از حجاب وجود ندارد و از آنجا که حجاب را محدودیت می‌پندارند محبت و پذیرشی نسبت به آن ندارند.

او توضیح داد: در دین مبین اسلام آزادی دو تعریف مادی و معنوی دارد، تعلق به خواهش‌های جسمانی و فطری که غرب‌گرایان به دنبال ترویج آن هستند، آزادی مادی محسوب می‌شود و اسلام آن را مایه‌ی بردگی می‌داند زیرا مجموعه‌ای از حرص، طمع و دنیاطلبی و بردگی در باطن است. اما آزادی اصیل که مورد تائید اسلام است آزادی معنوی ست و انسان را از نظر روحی، آزاده و مستقل معرفی می‌کند.

بصیری ضمن بیان جایگاه و اهمیت تزکیه‌ی نفس در روایات و احادیث، اظهار داشت: آزادی معنوی و رهایی در نهان، خلوت و باطن است که انسان را وامی‌دارد تا برای چشم و تائید دیگران رفتار نکند. چنان که می‌بینیم در روایات و آیات و تمثیلات بسیاری، بر بحث حجاب تأکید شده است اما مهم‌تر از ظاهر و حجاب ظاهری، حیای درونی است، زیرا حجاب بیرونی ناشی از حیای درونی است.

 ایشان در ادامه عفت و حیا را نوعی انقباض درونی دانست و اضافه کرد: محدودیت قائل شدن برای خود و خویشتن‌داری و رعایت چهارچوب‌های درونی به انسان اصالت و ارزش می‌دهد و هنرمند کسی است که بتواند از تعلقات درون بگذرد و بداند حقیقت انسان به گرایش قلبی و آن چیزی است که در پی جستن آن است.

وی مبارزه با نفس و طبیعت بدوی را زمینه‌ساز تکامل عرفا و اهل حقیقت خواند و بیان کرد: رها شدن درونی از تمامی تعلقاتی که انسان را اسیر خود می‌کند، آزادی واقعی است که در ادامه ارمغان آور حجاب است و همان‌گونه که تبلور حیا در گفتار، ادب نام می‌گیرد، تجلی حیا در پوشش، حجاب محسوب می‌شود.

او در پایان تأکید کرد: باید درک کرد که همه چیز به ظاهر نیست و نمی‌توان انسان‌ها را بر اساس پوشش ظاهری تائید یا رد کرد و در نهایت، آنچه در درون است باید صیقل یابد.

بر اساس این گزارش، دومین همایش ادبی استانی «به رنگ صدف»، از سوی واحد آفرینش‌های ادبی، با استقبال اعضا و مربیان مواجه شد و بیش از ۱۰ نفر از اعضای کودک و نوجوان مراکز کانون خوزستان در آن مشارکت داشتند که آثار زیباخوانی خود را با مضمون عفاف و حجاب، در قالب فایل‌های صوتی و تصویری به اشتراک گذاشتند.

گفتنی است: این رویداد ادبی که با حضور حجه السلام و المسلمین رضا بصیری، مدرس و فعال واحد دارالقرآن اهواز، کارشناسان و مربیان مراکز آفرینش‌های ادبی، فرهنگی و هنری و جمعی از اعضای ادبی مراکز کانون پرورش فکری خوزستان، در صفحه‌ی مجازی همایش‌های استانی آفرینش‌های ادبی به سرپرستی طیبه پوربصیری برگزار شد و با نقد و بررسی آثار اعضا به کار خود پایان داد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت