این مرکز از سال 1374 در مرکز شهر فعالیت خود را در زمینه ی فعالیتهای فرهنگی هنری و ادبی آغاز نمود.

در دیماه 1396 کل ساختمان بازسازی شد و تا کنون به برگزاری  کارگاهه های  فرهنگی  وهنری ادامه داده است .

 در حال حاضر این مجموعه دارای 13703 جلد کتاب در فضایی به مساحت   850 متر مربع دارای  یک سالن برای مطالعه ی کودک و نوجوان می باشد و دو کارگاه می باشد.

خدمات مرکز : اجرای فعالیتهای فرهنگی ویژه اعضا ی حقیقی و مجازی

برگزاری کارگاههای تخصصی بر خط استانی

بخش های مرکز : کتابخانه کودک و نوجوان ، سالن آمفی تئاتر در مساحت 200 متر مربع

اتاق مربوط به واحد کارشناسی به مساحت 28 متر مربع

امکانات ویژه : سالن مطالعه ی کودک و نوجوان /سالن آمفی تئاتر /کارگاه هنری

امکانات کارگاهی : دو کارگاه هنری دارد

خدمات فراگیر : ندارد

روز و ساعت فعالیت : مرکز در یک نوبت صبح ها از ساعت هشت تا 13فعال است

روزهای زوج اعضای دختر و روزهای فرد اعضای پسر

پرسنل :کارشناس حوزه ی امیدیه/ 1 مربی مسئول/ 1 مربی فرهنگی/ 1 نفر نیروی خدمات

شرایط عضویت : داشتن سن حداقل 6 سال تا 17 سال  و پرداخت شهریه 12000 تومان برای عضویت  در مرکز حقیقی و 1000 تومان برای عضویت در مرکز مجازی

.....................................................................................................................................

نشانی : خوزستان – امیدیه – خیابان ارشاد – روبروی منازل فرهنگی –

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک امیدیه

تلفن :06152622777

مسئول مرکز : منصوره محمدی

 

 

اخبار مرکز:

 

  • 1401/09/27 - 16:20
  • تعداد بازدید: 2636
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
همزمان با هفته پژوهش در کانون خوزستان؛

برگزاری نشست تخصصی "تأثیر ادبیات برخوانش اثر هنری"

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان به مناسبت هفته پژوهش، نشست تخصصی "تأثیر ادبیات برخوانش اثر هنری" را برگزار کرد.

​​

 به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، نشست تخصصی "تأثیر ادبیات برخوانش اثر هنری" را با حضور امید فاضلی، مدرس این نشست و جمعی از اعضای هنرمند،پنج‌شنبه ۲۴ آذرماه ۱۴۰۱ در گالری ریم اهواز برگزار کرد.

امید فاضلی با اشاره به موضوع خوانش آثار گفت: خوانش متن به معنای توانایی رمزگشایی و رمزخوانی از جانب فرا متن است.

وی افزود؛ خواننده با توجه به پیش‌زمینه ذهنی و جهان‌نگری، تجربیات زیستی، آرزوها و انتظارات خود، از متن برداشت می‌کند  و در واقع می‌توان گفت: فرامتن، متن را همان‌طور درک می‌کند که خود او از متن انتظار دارد.

برگزاری نشست تخصصی "تأثیر ادبیات برخوانش اثر هنری"

وی در ادامه با نشان دادن چند تصویر و بازنمایی آن با هدف ثابت کردن استدلال‌های علمی و غیرعلمی در مورد خوانش متن در آثار هنری توضیحاتی را ارائه داد.

او با تأکید بر توجه به عناصر بصری گفت: عناصر بصری به دلیل انتقال سریع پیام و قدرت تأثیرگذاری بر مخاطب از اهمیت بسزایی برخوردار هستند.

مدرس این نشست تخصصی در ادامه تصریح کرد؛ در جهان معاصر با نسلی روبرو هستیم که کمتر فرصت توجه و آگاهی از کهن الگوها را دارد، و اگر بخواهیم خوانشی از متن نسل امروز ارائه دهیم باید با توجه به درک زمینه‌های شکل‌گیری هر متن درصدد کم کردن این شکاف نسلی برآییم، تا بتوانیم از یک‌سو آن دسته از تصاویر و معناهایی را که همچنان مؤثر و قابلیت ماندگاری دارند را تشخیص دهیم و از سوی دیگر، درصد اثرگذاری پاره‌ای از احکام اثباتی پیشین به حداقل برسد. 

برگزاری نشست تخصصی "تأثیر ادبیات برخوانش اثر هنری"

 

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت