این مرکز در فروردین 1374فعالیت خودرا آغاز کرد .ودرسه رشته فرهنگی ،هنری وادبی مشغول بکار بود که بعداز چندسال درسال 1392مربی هنری انتقالی گرفت و از مرکز رفت و هم اکنون در رشته های فرهنگی و ادبی و خوشنویسی مشغول بکار میباشیم.

این مجموعه دارای 14406جلد کتاب و درفضای 1000متری و دارای دو سالن کودک و نوجوان و 4کلاس مجزا میباشد وبا وجود گذشت26سال قدمت هنوز سالن آمفی تئاتر ندارد.

 

خدمات مرکز:کارگاههای ادبی و خوشنویسی برای گروههای سنی کودک و نوجوان 7تا17سال دایر میباشد و کلیه فعالیتها ی فرهنگی  و مذهبی و علمی با کمک مربی مسئول و مربی فرهنگی اجرا میشود .همچنین تابستان بعلت ازدحام اعضا مربی کمکی نیز گرفته میشود.

اجرای فعالیتهای حقیقی و مجازی برگزار کارگاههای تخصصی و فعالیتهای فرهنگی ،هنری وادبی بصورت روزانه توسط مربیان اجرا میشود.

امکانات کارگاهی:متاسفانه مرکز فاقد سالن آمفی تئاتر میباشد .همچنین کارگاههای ادبی و هنری در کلاسهای مجزا برگزار میگردد .

روز و ساعات فعالیت:فعالیتها در روز های عادی ازساعت 7:30تا 13:30ولی بعلت وضعیت کرونابطور دورکاری واز ساعت 8تا13میباشد.روزهای زوج پسرها و روزهای فرد اعضا دختر در مرکز حضور داشتند.

پرسنل:مربی مسئول –مربی فرهنگی_ویک مربی ادبی و خوشنویسی و خدمات

شرایط عضویت:گروههای سنی 7تا17سال شهریه سالانه20000تومان  دوقطعه عکس

آدرس:گتوند ابتدای خ استقلال پارک لاله   تلفن:06136324211

مربی مسئول:مرضیه حسین زاده

اخبار مرکز:

 

  • 1399/11/02 - 17:14
  • تعداد بازدید: 5502
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
عباسعلی سپاهی یونسی

شاعر باید اولین منتقدِ شعرِ خود باشد

عباسعلی سپاهی یونسی شاعر و نویسنده کشور معتقد است: شاعر باید یک تصویر کلی از اثر خویش، در ذهن داشته باشد و در بازنگری‌های بعد، آن را مدنظر قرار داده و اقدام به اصلاح و ویرایش اثر نماید و در واقع، شاعر باید اولین منتقدِ شعرِ خود باشد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، عباسعلی سپاهی یونسی شاعر و نویسنده کشور در یازدهمین نشست مجازی انجمن شاعران نوجوان صبا مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهواز با بیان این مطلب گفت: همه‌ی عناصر، در شعر باید نقش تأثیرگذاری را ایفا کرده و در ذهن مخاطب ماندگار شوند.

او افزود: حتی در مورد عنوان اثر و ذهنیتی که در مخاطب ایجاد می‌کند باید دقت لازم را به عمل آوریم و از چهارچوب موضوع، خارج نشویم.

سپاهی یونسی تأکید کرد: لازم است به‌مرور زمان و با افزایش تجربه در سرزمین شعر، یاد بگیریم که خلاق باشیم و حتی تعابیر کلیشه‌ای را در جهت تأثیرگذاری بیشتر و جدیدتر، به کار گیریم.

این شاعر و نویسنده از قالب چهار پاره به‌عنوان یکی از بهترین قالب‌ها برای سرودن شعر کودک و نوجوان یاد کرد و افزود: بهتر است نوجوانان سرودن را با شعر موزون آغاز کنند، چراکه کسب تجربه در وادی شعر کلاسیک بسیار مفید بوده و زمینه‌ساز خلق آثار موفق حتی در قالب نیمایی و سپید است.

سپاهی یونسی توضیح داد: در بررسی سیر تحولات شعر معاصر می‌بینیم که بزرگان ادبیات نیمایی و سپید نیز تجربه‌های اولیه‌ی سرودن خویش را، در وادی شعر کهن گذرانده‌اند.

مؤلف کتاب «صبح و سیب» در ادامه به اهمیت اقتصاد کلمه در شعر اشاره کرد و گفت: اقتصاد کلمه یعنی با کمترین کلمات بیشترین حرف‌ها را بزنیم.

وی تأکید کرد: رعایت ایجاز در شعر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اما باید در مورد منطق شعری نیز، دقت کنیم و سؤالاتی که در ذهن مخاطب ایجاد می‌شود را، بی‌پاسخ نگذاریم.

شاعر و نویسنده یادآور شد: در سرایش شعر باید محتوا قابل‌فهم و گیرا باشد و از کاربرد کلمات نامتجانس پرهیز کنیم، همچنین با ترکیب‌سازی‌های مناسب، توانایی خویش را در زمینه‌ی همراه کردن مخاطب با اثرمان، افزایش دهیم.

ماهیت قافیه و قالب،، توجه به محور عمودی شعر، پرهیز از اضافه گویی، تفاوت هایکو و شعر کوتاه و درنهایت تأکید بر خوانش آثار اعلای شعر فارسی، ازجمله موارد دیگری بود که سپاهی یونسی در این جلسه به تشریح آن‌ها برای نوجوانان شرکت‌کننده در نشست پرداخت.

بر اساس این گزارش سنا امرایی، حسین بازپور، فاطمه نصیری راسفندی و فاطمه زکی زاده، ازجمله نوجوانانی بودند که در این نشست به اشتراک‌گذاری و خوانش اشعار خود پرداختند.

گفتنی است: یازدهمین نشست انجمن شاعران نوجوان صبا اهواز در صفحه‌ی مجازی این انجمن با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، کارشناس و مربیان آفرینش‌های ادبی کانون خوزستان و جمعی از شاعران نوجوان مراکز کانون اهواز، برگزار شد.

 

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت