این مرکز در فروردین 1374فعالیت خودرا آغاز کرد .ودرسه رشته فرهنگی ،هنری وادبی مشغول بکار بود که بعداز چندسال درسال 1392مربی هنری انتقالی گرفت و از مرکز رفت و هم اکنون در رشته های فرهنگی و ادبی و خوشنویسی مشغول بکار میباشیم.

این مجموعه دارای 14406جلد کتاب و درفضای 1000متری و دارای دو سالن کودک و نوجوان و 4کلاس مجزا میباشد وبا وجود گذشت26سال قدمت هنوز سالن آمفی تئاتر ندارد.

 

خدمات مرکز:کارگاههای ادبی و خوشنویسی برای گروههای سنی کودک و نوجوان 7تا17سال دایر میباشد و کلیه فعالیتها ی فرهنگی  و مذهبی و علمی با کمک مربی مسئول و مربی فرهنگی اجرا میشود .همچنین تابستان بعلت ازدحام اعضا مربی کمکی نیز گرفته میشود.

اجرای فعالیتهای حقیقی و مجازی برگزار کارگاههای تخصصی و فعالیتهای فرهنگی ،هنری وادبی بصورت روزانه توسط مربیان اجرا میشود.

امکانات کارگاهی:متاسفانه مرکز فاقد سالن آمفی تئاتر میباشد .همچنین کارگاههای ادبی و هنری در کلاسهای مجزا برگزار میگردد .

روز و ساعات فعالیت:فعالیتها در روز های عادی ازساعت 7:30تا 13:30ولی بعلت وضعیت کرونابطور دورکاری واز ساعت 8تا13میباشد.روزهای زوج پسرها و روزهای فرد اعضا دختر در مرکز حضور داشتند.

پرسنل:مربی مسئول –مربی فرهنگی_ویک مربی ادبی و خوشنویسی و خدمات

شرایط عضویت:گروههای سنی 7تا17سال شهریه سالانه20000تومان  دوقطعه عکس

آدرس:گتوند ابتدای خ استقلال پارک لاله   تلفن:06136324211

مربی مسئول:مرضیه حسین زاده

اخبار مرکز:

 

  • 1399/11/11 - 12:15
  • تعداد بازدید: 5486
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری نهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا اهواز در فضای مجازی

نهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کلان‌شهر اهواز به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، نهمین نشست مجازی انجمن نویسندگان نوجوان صبا با موضوع نقد و بررسی آثار داستانی نوجوانان و با حضور نگین صدری زاده، نویسنده، منتقد، مدرس و پژوهشگر کشور، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، کارشناس و مربیان واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان و جمعی از اعضا مراکز کانون شهرستان اهواز، در صفحه مجازی این انجمن اجرا شد.

نگین صدری زاده در این نشست گفت: طرح و شخصیت‌پردازی در داستان‌نویسی اهمیت بسیار دارند و اتفاقاتی که پی‌درپی رخ می‌دهند تا داستان را به سرانجام برسانند باید به گونه ای کنار هم چیده شوند که در کنار شخصیت‌پردازی مناسب، باورپذیر و منطقی جلوه کنند.

او با اشاره به این‌که شخصیت‌ها در طول داستان باید از نظر رفتاری دارای ثبات باشند افزود: از آنجا که در داستان های کوتاه فرصت زمانی اندک است، می‌توان آن‌ها را به عنوان بستری مناسب برای روایت‌های تحلیلی و تفکر برانگیز در نظر گرفت و توجه داشت که نباید شخصیت‌ها را در این گونه از داستان، دچار تحولات رفتاری کرد.

این نویسنده و پژوهشگر در بخش دیگری از سخنان خود به مبحث درون‌مایه و پیام در داستان پرداخت و گفت: پیام و درون‌مایه، روحِ حاکم بر داستان است و گاهی مستقیم گویی در این مورد می‌تواند مخاطب حرفه‌ای را دل‌زده کند.

صدری زاده در ادامه، خصوصیات ادبیات تفریحی را برشمرده و توضیح داد: ادبیات تفریحی به ما کمک می‌کند که قدری از جهان واقعی دور شویم و به شکل مشخصی، بر ایجاد مسرت و نشاط در مخاطب تاکید دارد.

نویسنده‌ی کتاب ادبیات داستانی و رشد کودک اضافه کرد: داستان های که در ژانر طنز نگاشته می‌شوند، در زمره ی ادبیات تفریحی و گاه تحلیلی قرار می‌گیرند.

وی در ادامه به شرح نکاتی پیرامون چگونگی استفاده از وقایع تاریخی در داستان‌نویسی پرداخت و افزود: ادبیات داستانی می تواند صادقانه‌تر تاریخ را روایت کند.

روابط علت و معلولی، مقدمه‌چینی، باورپذیری، خصوصیات داستان کوتاه، و سیر تحولات و وقایع در داستان ازجمله موارد دیگری بود که این مدرس و پژوهشگر ادبیات داستانی در این جلسه به تشریح آن‌ها برای نوجوانان شرکت‌کننده در نشست پرداخت.

بر اساس این گزارش، سینا سالم دزفولی، ستایش سرکهکی، سیده عسل مرعشی و نرگس فکر نشان، اعضای نوجوان کانون خوزستان در این نشست به اشتراک‌گذاری و خوانش داستان های خود پرداختند.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت