این مرکز در فروردین 1374فعالیت خودرا آغاز کرد .ودرسه رشته فرهنگی ،هنری وادبی مشغول بکار بود که بعداز چندسال درسال 1392مربی هنری انتقالی گرفت و از مرکز رفت و هم اکنون در رشته های فرهنگی و ادبی و خوشنویسی مشغول بکار میباشیم.

این مجموعه دارای 14406جلد کتاب و درفضای 1000متری و دارای دو سالن کودک و نوجوان و 4کلاس مجزا میباشد وبا وجود گذشت26سال قدمت هنوز سالن آمفی تئاتر ندارد.

 

خدمات مرکز:کارگاههای ادبی و خوشنویسی برای گروههای سنی کودک و نوجوان 7تا17سال دایر میباشد و کلیه فعالیتها ی فرهنگی  و مذهبی و علمی با کمک مربی مسئول و مربی فرهنگی اجرا میشود .همچنین تابستان بعلت ازدحام اعضا مربی کمکی نیز گرفته میشود.

اجرای فعالیتهای حقیقی و مجازی برگزار کارگاههای تخصصی و فعالیتهای فرهنگی ،هنری وادبی بصورت روزانه توسط مربیان اجرا میشود.

امکانات کارگاهی:متاسفانه مرکز فاقد سالن آمفی تئاتر میباشد .همچنین کارگاههای ادبی و هنری در کلاسهای مجزا برگزار میگردد .

روز و ساعات فعالیت:فعالیتها در روز های عادی ازساعت 7:30تا 13:30ولی بعلت وضعیت کرونابطور دورکاری واز ساعت 8تا13میباشد.روزهای زوج پسرها و روزهای فرد اعضا دختر در مرکز حضور داشتند.

پرسنل:مربی مسئول –مربی فرهنگی_ویک مربی ادبی و خوشنویسی و خدمات

شرایط عضویت:گروههای سنی 7تا17سال شهریه سالانه20000تومان  دوقطعه عکس

آدرس:گتوند ابتدای خ استقلال پارک لاله   تلفن:06136324211

مربی مسئول:مرضیه حسین زاده

اخبار مرکز:

 

  • 1401/09/27 - 16:20
  • تعداد بازدید: 2763
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
همزمان با هفته پژوهش در کانون خوزستان؛

برگزاری نشست تخصصی "تأثیر ادبیات برخوانش اثر هنری"

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان به مناسبت هفته پژوهش، نشست تخصصی "تأثیر ادبیات برخوانش اثر هنری" را برگزار کرد.

​​

 به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، نشست تخصصی "تأثیر ادبیات برخوانش اثر هنری" را با حضور امید فاضلی، مدرس این نشست و جمعی از اعضای هنرمند،پنج‌شنبه ۲۴ آذرماه ۱۴۰۱ در گالری ریم اهواز برگزار کرد.

امید فاضلی با اشاره به موضوع خوانش آثار گفت: خوانش متن به معنای توانایی رمزگشایی و رمزخوانی از جانب فرا متن است.

وی افزود؛ خواننده با توجه به پیش‌زمینه ذهنی و جهان‌نگری، تجربیات زیستی، آرزوها و انتظارات خود، از متن برداشت می‌کند  و در واقع می‌توان گفت: فرامتن، متن را همان‌طور درک می‌کند که خود او از متن انتظار دارد.

برگزاری نشست تخصصی "تأثیر ادبیات برخوانش اثر هنری"

وی در ادامه با نشان دادن چند تصویر و بازنمایی آن با هدف ثابت کردن استدلال‌های علمی و غیرعلمی در مورد خوانش متن در آثار هنری توضیحاتی را ارائه داد.

او با تأکید بر توجه به عناصر بصری گفت: عناصر بصری به دلیل انتقال سریع پیام و قدرت تأثیرگذاری بر مخاطب از اهمیت بسزایی برخوردار هستند.

مدرس این نشست تخصصی در ادامه تصریح کرد؛ در جهان معاصر با نسلی روبرو هستیم که کمتر فرصت توجه و آگاهی از کهن الگوها را دارد، و اگر بخواهیم خوانشی از متن نسل امروز ارائه دهیم باید با توجه به درک زمینه‌های شکل‌گیری هر متن درصدد کم کردن این شکاف نسلی برآییم، تا بتوانیم از یک‌سو آن دسته از تصاویر و معناهایی را که همچنان مؤثر و قابلیت ماندگاری دارند را تشخیص دهیم و از سوی دیگر، درصد اثرگذاری پاره‌ای از احکام اثباتی پیشین به حداقل برسد. 

برگزاری نشست تخصصی "تأثیر ادبیات برخوانش اثر هنری"

 

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت