این مرکز در فروردین 1374فعالیت خودرا آغاز کرد .ودرسه رشته فرهنگی ،هنری وادبی مشغول بکار بود که بعداز چندسال درسال 1392مربی هنری انتقالی گرفت و از مرکز رفت و هم اکنون در رشته های فرهنگی و ادبی و خوشنویسی مشغول بکار میباشیم.

این مجموعه دارای 14406جلد کتاب و درفضای 1000متری و دارای دو سالن کودک و نوجوان و 4کلاس مجزا میباشد وبا وجود گذشت26سال قدمت هنوز سالن آمفی تئاتر ندارد.

 

خدمات مرکز:کارگاههای ادبی و خوشنویسی برای گروههای سنی کودک و نوجوان 7تا17سال دایر میباشد و کلیه فعالیتها ی فرهنگی  و مذهبی و علمی با کمک مربی مسئول و مربی فرهنگی اجرا میشود .همچنین تابستان بعلت ازدحام اعضا مربی کمکی نیز گرفته میشود.

اجرای فعالیتهای حقیقی و مجازی برگزار کارگاههای تخصصی و فعالیتهای فرهنگی ،هنری وادبی بصورت روزانه توسط مربیان اجرا میشود.

امکانات کارگاهی:متاسفانه مرکز فاقد سالن آمفی تئاتر میباشد .همچنین کارگاههای ادبی و هنری در کلاسهای مجزا برگزار میگردد .

روز و ساعات فعالیت:فعالیتها در روز های عادی ازساعت 7:30تا 13:30ولی بعلت وضعیت کرونابطور دورکاری واز ساعت 8تا13میباشد.روزهای زوج پسرها و روزهای فرد اعضا دختر در مرکز حضور داشتند.

پرسنل:مربی مسئول –مربی فرهنگی_ویک مربی ادبی و خوشنویسی و خدمات

شرایط عضویت:گروههای سنی 7تا17سال شهریه سالانه20000تومان  دوقطعه عکس

آدرس:گتوند ابتدای خ استقلال پارک لاله   تلفن:06136324211

مربی مسئول:مرضیه حسین زاده

اخبار مرکز:

 

  • 1400/03/02 - 11:07
  • تعداد بازدید: 5673
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری دوازدهمین نشست مجازی انجمن نویسندگان نوجوان اندیمشک

دوازدهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان ( آیینه‌های ناگهان ) مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اندیمشک در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، علی خانمرادی منتقد ادبی، نویسنده و شاعر ایلامی در این نشست، ضمن تعریف ارجاعات متنی گفت: ارجاعات متنی معمولا در داستان‌های پلیسی جنایی یا درام‌های اجتماعی اتفاق می‌افتند.

او با اشاره به این‌که عدم قطعیت و خاصیت تاویل پذیری متن از مشخصه‌های داستان امروز است افزود: در داستان‌های قدیم همه چیز شرح داده می‌شد اما در داستان امروزی نویسنده خود را موظف به توضیح همه چیز نمیداند و به مخاطب فرصت تفکر و حدس زدن می‌دهد.

وی توضیح داد: تاویل‌پذیری یعنی اینکه اجازه بدهیم برخی سوالات در داستان بی‌پاسخ بماند و مخاطب به تفکر واداشته شود، در عوض نویسنده باید در طول داستان نشانه‌هایی به مخاطب بدهد که بتواند حین تجزیه و تحلیل متن، پاسخ سوالات ذهنی خویش را دریابد و درنهایت اجازه دهیم هر مخاطب دریافت خویش را داشته باشد.

خانمرادی با تأکید بر این‌که در داستان کوتاه زمان و مکان محدود است تشریح کرد: طبق نظریه‌های معتبر ادبی، یک داستان کوتاه برش کوچکی از زندگی یک شخصیت در زمان و مکان محدود و حول محور یک اتفاق واحد می‌باشد.

مربی ادبی با سابقه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام، با اعتقاد به این‌که انتخاب راوی و زاویه دید در داستان باید پاسخگوی محتوا و پرداخت باشد بیان کرد: معمولا انتخاب راوی اول شخص برای بیان احساسات و هیجانات درونی شخصیت‌ها مناسب است.

این نویسنده و منتقد ادبی  در پایان به مبحث مستقیم‌گویی در داستان اشاره کرد و گفت: در داستان‌نویسی  بهتر است از مستقیم‌گویی بپرهیزیم و غیرمستقیم و با استفاده از تصویرسازی مفاهیم خویش را نشان دهیم .

بر‌اساس این گزارش، منطق داستانی و پاسخگویی به ابهامات، گره گشایی غافل‌گیر کننده با یک ضربه‌ی نهایی، تعادل اولیه و تعادل ثانویه در داستان، ازجمله موارد دیگری بود که خانمرادی در این جلسه،  به تشریح آن‌ها برای نوجوانان شرکت‌کننده در نشست پرداخت.

ریحانه دهقانی، فاطیما آرزم و هستی نادرپور ازجمله نوجوانانی بودند که در این نشست داستان‌های خود را خوانش کردند.

این رویداد مجازی ادبی با سرپرستی پوران الهی فر و نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا به‌کار خود پایان داد.

گفتنی است: دوازدهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آیینه‌های ناگهان، با موضوع نقد و بررسی آثار اعضا و حضور علی خانمرادی، شاعر نویسنده و منتقد کشور، کارشناسان ادبی و فرهنگی، مربیان کانون سراسر استان و جمع گسترده‌ای از اعضای مراکز کانون شهرستان‌ اندیمشک در صفحه‌ی مجازی این انجمن برگزار شد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت