این مرکز از سال 1378فعالیت خودراآغاز نموده است وتا این لحظه فعالیت خود رابا کارگاه های فرهنگی وادبی ادامه داده است .

درحال حاضراین مجموعه دارای 12000جلد کتاب درفضایی دلنشین با مساحت 700متر مربع دارای سالن سینما وسالن مطالعه می باشد.

خدمات مرکز :کارگاه های هنری ویژه گروه های سنی 4سال کامل تا 17

اجرای فعالیت های فرهنگی ویژه

اعضای حقیقی ومجازی

برگزاری کارگاه های تخصصی وفعالیت های فرهنگی وهنری وادبی

بخشهای مرکز : سالن مطالعه کودک ونوجوان سالن آمفی تئاتر 100متر مربع 

امکانات ویژه مرکز :سالن مطالعه کودک ونوجوان ،سالن امفی تئاتر ،کارگاه هنری

امکانات کارگاهی :1کارگاه هنری

خدامات فراگیر : ندارد

روز وساعات فعالیت : مرکز دریک شیفت 8الی 14

روزهای زوج پسر وروزهای فرد دختر

پرسنل :1 مربی فرهنگی ،مسئول مرکز وخدمات

شرایط عضویت :داشتن حداقل 6تا 17 سال وپرداخت شهریه 20تومان عضویت حقیقی و1000تومان عضویت مجازی

نشانی : خرمشهر کوی بهروز انتهای خیابان اصفهان پشت بازارچه

تلفن :06153531912

مسئول مرکز :خانم عدنانی

اخبار مرکز:

 

  • 1399/12/22 - 10:28
  • تعداد بازدید: 5874
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
حسین عباس زاده نویسنده و منتقد ادبی

تخیل یکی از بال‌های مهم نویسنده است

حسین عباس زاده نویسنده و منتقد ادبی معتقد است: یک نویسنده اگر تخیل خوب داشته باشد می‌تواند عملکرد خوبی در وادی نوشتن داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، حسین عباس زاده نویسنده خراسانی در چهارمین نشست مجازی انجمن نویسندگان نوجوان آیینه‌های ناگهان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آبادان و خرمشهر، با بیان این‌که تخیل در داستان جایگاه ویژه‌ای دارد و یکی از دو بال نویسنده برای پرواز در آسمان نوشتن است گفت: اگر یک داستان را تشکیل شده از تجربه و تخیل نویسنده بدانیم می‌توان گفت که بخش عمده‌ی این تقسیم‌بندی شامل مقوله‌ی تخیل می‌شود.

او افزود: مسیر داستان‌نویسی در کوتاه‌مدت به مقصد نمی‌رسد و نویسنده شدن مستلزم خواندن، نوشتن و پشتکار بسیار است.

عباس زاده در مورد انتخاب عنوان برای داستان تأکید کرد: داستان باید حتماً عنوان داشته باشد، عنوان جزئی از داستان است، و کارکرد اساسی دارد. می‌توان گفت داستانی که عنوانی به همراه نداشته باشد در ادبیات جدی گرفته نخواهد شد.

این نویسنده و منتقد، تعلیق در داستان را دارای دو نوع مصنوعی و ذاتی دانست و اضافه کرد: تعلیقی یکی از عناصر خوب و پرکاربرد در ادبیات و سینماست و کاربرد درست تعلیق مخاطب را همراه داستان می‌کند.

او توضیح داد: مخاطب در پی یافتن سؤالاتی که در ذهنش ایجاد می‌شود با ما همراه شده و درصدد کشف اندیشه‌ی پنهان داستان برمی‌آید و معمولاً داستان بزرگ‌سال دچار نتیجه‌گیری نمی‌شود و پایان باز پس از یک تعلیق مناسب می‌تواند داستان را در ذهن خواننده ماندگارتر کند.

مؤلف کتاب «پشت آن تپه» در ادامه به لزوم رعایت حادثه پروازی در داستان اشاره کرد و گفت: قدم زدن در قلمرو داستان مستلزم رعایت قالب آن است و باید بدانیم در هر داستان باید یک اتفاق بیفتد.

او تأکید کرد: هرگز داستانی فاقد یکی از اتفاق‌های درونی یا بیرونی نیست و اگر این‌گونه باشد نوشته در قالب داستان قرار نمی‌گیرد.

مدیر انجمن ادبیات داستانی دریچه استان خراسان رضوی، در ادامه به شرح نکاتی پیرامون آغاز داستان پرداخت و گفت: خوش آغازی در داستان موجب می‌شود که مخاطب درگیر داستان شود. وقتی شروع داستان جذاب و به اصطلاح لغزنده باشد مخاطب با داستان همراه شده و خواندن را ادامه می‌دهد.

او در ادامه توضیح داد: پس از شروع خوب، پرداختن به جزئیات زمانی و مکانی داستان را قابل‌لمس و ماندگار می‌کند و جزئی پردازی باعث می‌شود که مخاطب موقعیت را درک کرده و احساس همزادپنداری بیشتری با محتوای داستان کند.

خصوصیات داستان‌های رئالیستی، چهارچوب و قالب، شروع و میانه و پایان در داستان، ازجمله موارد دیگری بود که عباس زاده در این جلسه به تشریح آن‌ها برای نوجوانان شرکت‌کننده در این نشست پرداخت.

بر اساس این گزارش، آتنا دریس، ندا موسوی، نرگس فکر نشان، زهرا صفری و طراوت ریاحی، ازجمله نوجوانانی بودند که در این نشست به اشتراک‌گذاری و خوانش داستان‌های خود پرداختند.

گفتنی است: چهارمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آیینه‌های ناگهان حوزه‌ی آبادان و خرمشهر، در صفحه‌ی مجازی این انجمن با حضور، حسین عباس زاده نویسنده و منتقد خراسانی، کارشناس و مربیان آفرینش‌های ادبی کانون خوزستان و جمعی از نویسندگان نوجوان مراکز کانون آبادان و خرمشهر، برگزار شد.

این نشست در نهایت با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا به کار خود پایان داد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت