این مرکز  از سال 1379 کار خود را آغاز کرده و تا این لحظه  فعالیت خود را با کارگاههای فرهنگی و ادبی  ادامه داده است .

 در حال حاضر این مجموعه دارای 10243 جلد کتاب   می باشد  و در فضایی دانشین با مساحت 610 متر مربع دارای سالن کودک و نوجوان برای  استفاده  اعضا  می باشد

 

خدمات مرکز :  کارگاههای فرهنگی و هنری و ادبی  ویزه کودکان 7 تا 16 سال

اجرای فعالیتهای فرهنگی ویزه اعضاحقیقی و مجازی

 برگزاری کارگاههای تخصصی و فعالیتهای فرهنگی و هنری و ادبی

 

 بخش های مرکز  :  کتابخانه  کودک و نوجوان  - سالن آمفی تئاتر ( که هنوز به بهره بر داری نرسیده )    3 کارگاه  در مساحت 610 متر مربع

امکانات ویزه مرکز: کتابخانه کودک و نوجوان / سالن آمفی تئاتر ( که هنوز به بهره بر داری نرسیده کارگاه هنری و ادبی

امکانات کارگاهی : سه  کارگاه  هنری و ادبی

 خدمات فراگیر: ندارد

روزها و ساعات فعالیت: یک شیفت    8 صبح تا 14 بعد از ظهر  روز های زوج دختر و روز های فرد پسر

پرسنل:  1 نفر مربی مسئول 1 نفر مربی فر هنگی 1 نفر خدمات

شرایط عضویت:  داشتن  7 سال  تا 16  سال

پرداخت شهریه : 12000 تومان در مرکز حقیقی

آدرس : ماهشهر فاز 4 بلوار اباذر    جنب مدرسه شاهد آینده سازان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز ماهشهر

 کدپستی :17366-63518

 تلفن کانون  :  52337400

  مسئول مرکز  :خانم دقایقی

 

اخبار مرکز:

 

  • 1400/05/26 - 07:43
  • تعداد بازدید: 5507
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری سی و چهارمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا مراکز کانون اهواز

سی و چهارمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کلان‌شهر اهواز به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، سی و چهارمین نشست مجازی انجمن نویسندگان نوجوان صبا با موضوع نقد و بررسی آثار داستانی نوجوانان و با حضور حسین قربانزاده خیاوی، نویسنده، مدرس، منتقد ادبیات داستانی و مربی آفرینش‌های ادبی استان آذربایجان شرقی، حسین تولایی کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون کشور، کارشناسان و مربیان واحد آفرینش‌های ادبی کانون خوزستان و  اعضای مراکز کانون شهرستان اهواز، در صفحه مجازی این انجمن تشکیل شد.

قربانزاده خیاوی در این نشست گفت:

داستان کوتاه را بهتر است با ضربه شروع کرد، یک داستان‌نویس با کلمه‌های خشک و بی‌جان مواجه است که باید هنرمندانه کنار هم چیده شوند و مخاطب را جذب کنند، بنابراین بهتر است برای آغاز داستان از موضوع اصلی استفاده کنیم و در واقع اتفاق مهم و اساسی داستان باید رگه‌هایی از خود را در ابتدا بازگو کند و موجب پیگیری مخاطب شود. و در ادامه توضیح داد:

شخصیت و مکان نیز  در شروع داستان نقش تأثیرگذاری دارند اما چگونگی ایجاد تحول در داستان کوتاه بسیار مهم‌تر است، از آنجا که این گونه‌ی داستانی برش کوچکی از زندگی شخصیت است، نمی‌تواند  بستر مناسبی برای شرح تغییرات و تحولات گسترده‌ی شخصیت‌ها باشد مگر اینکه به خوبی پرداخت شوند.

او با اشاره به اینکه در نوشتن داستان باید محتاط باشیم و باورپذیری به وجود آوریم افزود: بهتر است از تجربه‌های زیستی خود در داستان‌پردازی استفاده کنیم که باعث می‌شود موضوع بهتر پروانده شود.

وی بر لزوم رعایت نکات مربوط به دیالوگ‌نویسی در داستان تأکید کرد و گفت: دیالوگ در داستان کارکردهای مختلف دارد ، مثلاً شخصیت را معرفی و ریتم داستان را  تسریع می‌کند یا زمان و مکان را به ما می‌شناساند.

این نویسنده و منتقد ادبی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم رعایت چهارچوب‌های داستانی پرداخت  و بیان کرد: اتفاق در داستان باید روشن باشد، داستان کوتاه در مورد یک موضوع است و نباید پنجره‌های زیادی در آن باز کنیم یا اگر پنجره‌ای را می‌گشاییم پس از بهره‌برداری مطلوب، آن را ببندیم که حواس مخاطب از این روزنه به بیرون پرتاب نشود.

مربی واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان آذربایجان شرقی، در انتهای سخنان خود به نوجوانان  نویسنده‌ی خوزستانی توصیه کرد که برای تقویت مهارت نویسندگی خویش از مطالعه، تمرین و خاطره‌نویسی  غافل نشوند.

بر اساس این گزارش، آرمیتا آسترکی، آیسا همتیان، فاطمه عبدی و سارا دین‌پرست، از جمله اعضای نوجوان کانون خوزستان بودند که به اشتراک‌گذاری و خوانش داستان‌های خویش در این نشست پرداختند.

این رویداد ادبی با سرپرستی فاطمه رشیدی و با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا، به کار خود پایان داد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت