این مرکز  از سال 1379 کار خود را آغاز کرده و تا این لحظه  فعالیت خود را با کارگاههای فرهنگی و ادبی  ادامه داده است .

 در حال حاضر این مجموعه دارای 10243 جلد کتاب   می باشد  و در فضایی دانشین با مساحت 610 متر مربع دارای سالن کودک و نوجوان برای  استفاده  اعضا  می باشد

 

خدمات مرکز :  کارگاههای فرهنگی و هنری و ادبی  ویزه کودکان 7 تا 16 سال

اجرای فعالیتهای فرهنگی ویزه اعضاحقیقی و مجازی

 برگزاری کارگاههای تخصصی و فعالیتهای فرهنگی و هنری و ادبی

 

 بخش های مرکز  :  کتابخانه  کودک و نوجوان  - سالن آمفی تئاتر ( که هنوز به بهره بر داری نرسیده )    3 کارگاه  در مساحت 610 متر مربع

امکانات ویزه مرکز: کتابخانه کودک و نوجوان / سالن آمفی تئاتر ( که هنوز به بهره بر داری نرسیده کارگاه هنری و ادبی

امکانات کارگاهی : سه  کارگاه  هنری و ادبی

 خدمات فراگیر: ندارد

روزها و ساعات فعالیت: یک شیفت    8 صبح تا 14 بعد از ظهر  روز های زوج دختر و روز های فرد پسر

پرسنل:  1 نفر مربی مسئول 1 نفر مربی فر هنگی 1 نفر خدمات

شرایط عضویت:  داشتن  7 سال  تا 16  سال

پرداخت شهریه : 12000 تومان در مرکز حقیقی

آدرس : ماهشهر فاز 4 بلوار اباذر    جنب مدرسه شاهد آینده سازان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز ماهشهر

 کدپستی :17366-63518

 تلفن کانون  :  52337400

  مسئول مرکز  :خانم دقایقی

 

اخبار مرکز:

 

  • 1400/05/26 - 07:45
  • تعداد بازدید: 5552
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

استفاده از آرایه‌ها باید جزء عادات ناخودآگاه شاعر شود

محمود خرقانی شاعر و منتقد ادبی خراسانی معتقد است: در شعرسرایی چگونه نوشتن و چه چیز را نوشتن خیلی مهم است، در این میان استفاده از آرایه‌ها کار را لذت‌بخش می‌کند و باید آن‌قدر تمرین شود که جزء عادات ناخودآگاه شاعر به‌حساب آید.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، محمود خرقانی شاعر و منتقد ادبی که در یازدهمین نشست مجازی انجمن شاعران نوجوان (آیینه‌های ناگهان) مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مسجدسلیمان سخن می‌گفت با بیان این مطلب تأکید کرد:

در سرایش  شعر باید مسائل ذهنی را بکاهیم و آن‌ها را با مصادیق عینی جایگزین کنیم.

او با اشاره به این‌که نمادشناسی یکی از ملزومات مؤثر بر خلق آثار آیینی است، افزود: در اشعار آیینی با نمادها سروکار داریم چون مستقیماً نمی‌توانیم سراغ ائمه برویم و کار شعر این نیست که به مستقیم گویی بپردازد و باید ظرافت‌ها و زیبایی‌ها را به زبان استعاره و نماد بیان کند.

مربی فرهنگی کانون استان خراسان ضمن اشاره به خصوصیات شعر سپید تأکید کرد:

در شعر سپید چینش کلمات مهم است و شکل نوشتن در این قالب، تأثیرگذار است. شعر سپید معمولاً می‌تواند با یک کلمه شروع شود و در نهایت ایجاز به کشف و خلق تصویر بپردازد .

مؤلف کتاب «بافته‌های عنکبوتی خسته» استفاده از کلمات قدیمی را  در صورتی مجاز دانست  که در کلیت شعر جایگاه داشته و قسمتی از سبک اثر باشند و گفت:

قافیه‌ها و زبان  شعر باید در خدمت همدیگر و یکدست باشند، همچنین  محور افقی و عمودی با هم در ارتباط بوده و به‌درستی رعایت شوند.

او در ادامه بیان کرد:

 پایه و اساس ذهن یک شاعر اگر بر محور وزن بنا نهاده شود، می‌تواند هم در قالب کلاسیک و هم در قالب سپید موفق‌تر عمل کند.

 مطالعه‌ی شعر امروز و سرایش شعر وزن‌دار با مصاریع کوتاه برای یادگرفتن وزن در قدم‌های اول  کلاسیک نویسی، از جمله موارد دیگری بود که خرقانی در این جلسه به تشریح آن‌ها برای نوجوانان شرکت‌کننده در نشست پرداخت.

بر اساس این گزارش، مریم اسماعیلی، طناز خورشیدی و مارال محمدی ازجمله نوجوانانی بودند که در این نشست به اشتراک‌گذاری و خوانش اشعار خود پرداختند.

این رویداد مجازی ادبی با سرپرستی زینب خورشیدی و نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا به کار خود پایان داد.

یازدهمین نشست انجمن شاعران نوجوان آیینه‌های ناگهان، با موضوع نقد و بررسی آثار اعضا و حضور محمود خرقانی  شاعر، منتقد ادبی خراسانی، کارشناسان ادبی و فرهنگی، مربیان کانون سراسر استان و جمع گسترده‌ای از اعضای مراکز کانون شهرستان‌ مسجدسلیمان در صفحه‌ی مجازی این انجمن برگزار شد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت