این مرکز از سال ۱۳۷۲ در ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ،به عنوان سومین مرکز در شهرستان بهبهان افتتاح گردید ،و تا کنون به فعالیت فرهنگی ،هنری و ادبی خود ادامه می دهد .

در حال حاضر این مجموعه دارای 8597 جلد کتاب در فضایی دلنشین با مساحت  تقریبی ۵۵۰مربع دارای سالن مشترک کودک و نوجوان برای مطالعه اعضا می باشد.

خدمات رسانی های  مرکز :  

 _کارگاه های هنری ویژه گروه های سنی ۴سال کامل تا 18

-اجرای فعالیت های فرهنگی ویژه اعضا حقیقی و مجازی

-برگزاری کارگاه های تخصصی و فعالیت های فرهنگی و هنری و ادبی

بخش های مرکز :   کتابخانه کودک ونوجوان، سالن سینما ( کوچک  )دو کلاس

امکانات ویژه مرکز :سالن مطالعه  مشترک کودک و نوجوان ، کارگاه هنری و ادبی

امکانات کارگاهی :  یک کارگاه هنری و یک گارگاه ادبی

خدمات فراگیر :ندارد.

روز و ساعات فعالیت :مرکز در یک شیفت از 8 صبح الی ۱۳عصر  / روزهای زوج دختر و روز های فرد پسر

پرسنل :   ۱ نفر مسول مرکز،۱نفر خدمات

شرایط عضویت :   داشتن حداقل ۶ سال تا ۱۷ سال  و پرداخت شهریه ۱۲۰۰۰ تومان برای عضویت در مرکز حقیقی و ۱۰۰۰تومان برای عضویت مجازی

________________________________________

نشانی :خوزستان ،بهبهان،انتهای عدالت ،پارک آزادگان

تلفن :06152831950

مسئول مرکز :فاطمه جوکاری 09399269824

 

 

اخبار مرکز:

 

 

  • 1400/05/26 - 07:43
  • تعداد بازدید: 5466
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری سی و چهارمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا مراکز کانون اهواز

سی و چهارمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کلان‌شهر اهواز به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، سی و چهارمین نشست مجازی انجمن نویسندگان نوجوان صبا با موضوع نقد و بررسی آثار داستانی نوجوانان و با حضور حسین قربانزاده خیاوی، نویسنده، مدرس، منتقد ادبیات داستانی و مربی آفرینش‌های ادبی استان آذربایجان شرقی، حسین تولایی کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون کشور، کارشناسان و مربیان واحد آفرینش‌های ادبی کانون خوزستان و  اعضای مراکز کانون شهرستان اهواز، در صفحه مجازی این انجمن تشکیل شد.

قربانزاده خیاوی در این نشست گفت:

داستان کوتاه را بهتر است با ضربه شروع کرد، یک داستان‌نویس با کلمه‌های خشک و بی‌جان مواجه است که باید هنرمندانه کنار هم چیده شوند و مخاطب را جذب کنند، بنابراین بهتر است برای آغاز داستان از موضوع اصلی استفاده کنیم و در واقع اتفاق مهم و اساسی داستان باید رگه‌هایی از خود را در ابتدا بازگو کند و موجب پیگیری مخاطب شود. و در ادامه توضیح داد:

شخصیت و مکان نیز  در شروع داستان نقش تأثیرگذاری دارند اما چگونگی ایجاد تحول در داستان کوتاه بسیار مهم‌تر است، از آنجا که این گونه‌ی داستانی برش کوچکی از زندگی شخصیت است، نمی‌تواند  بستر مناسبی برای شرح تغییرات و تحولات گسترده‌ی شخصیت‌ها باشد مگر اینکه به خوبی پرداخت شوند.

او با اشاره به اینکه در نوشتن داستان باید محتاط باشیم و باورپذیری به وجود آوریم افزود: بهتر است از تجربه‌های زیستی خود در داستان‌پردازی استفاده کنیم که باعث می‌شود موضوع بهتر پروانده شود.

وی بر لزوم رعایت نکات مربوط به دیالوگ‌نویسی در داستان تأکید کرد و گفت: دیالوگ در داستان کارکردهای مختلف دارد ، مثلاً شخصیت را معرفی و ریتم داستان را  تسریع می‌کند یا زمان و مکان را به ما می‌شناساند.

این نویسنده و منتقد ادبی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم رعایت چهارچوب‌های داستانی پرداخت  و بیان کرد: اتفاق در داستان باید روشن باشد، داستان کوتاه در مورد یک موضوع است و نباید پنجره‌های زیادی در آن باز کنیم یا اگر پنجره‌ای را می‌گشاییم پس از بهره‌برداری مطلوب، آن را ببندیم که حواس مخاطب از این روزنه به بیرون پرتاب نشود.

مربی واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان آذربایجان شرقی، در انتهای سخنان خود به نوجوانان  نویسنده‌ی خوزستانی توصیه کرد که برای تقویت مهارت نویسندگی خویش از مطالعه، تمرین و خاطره‌نویسی  غافل نشوند.

بر اساس این گزارش، آرمیتا آسترکی، آیسا همتیان، فاطمه عبدی و سارا دین‌پرست، از جمله اعضای نوجوان کانون خوزستان بودند که به اشتراک‌گذاری و خوانش داستان‌های خویش در این نشست پرداختند.

این رویداد ادبی با سرپرستی فاطمه رشیدی و با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا، به کار خود پایان داد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت