این مرکز در سال 1379 افتتاح گردید و تا این لحظه فعالیت خود را با کارگاه های فرهنگی و هنری  ادامه داده است.

در حال حاضر این مجموعه دارای 11856جلد کتاب ثبت شده و با مساحت حدود 450متر مربع دارای سالن مطالعه ، سالن آمفی تئاتر و 4 فضای مجزا جهت برگزاری فعالیت فرهنگی و هنری برای اعضا می باشد.

خدمات مرکز :  اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری ویژه اعضا حقیقی و مجازی

برگزاری کارگاه های تخصصی هنری  

بخش های مرکز : سالن مطالعه در مساحت  110 متر مربع ، سالن آمفی تئاتر در مساحت70 متر مربع 

کلاسهای : سفال در مساحت 35 متر ، نقاشی ، خوشنویسی و قصه گویی هر کدام درحدود مساحت 15 متر مربع

خدمات فراگیر : ندارد.

روز و ساعات فعالیت : همه روزه یک شیفت از 8 صبح الی 13:30

روزهای زوج : پسر  روزهای فرد : دختر

پرسنل :  1 نفر مربی فرهنگی- ۱ نفر مسئول مرکز - 2نفر نیروی هنری - 1 نفر خدمات            

شرایط عضویت :    داشتن حداقل ۶ سال تا ۱۷ سال  و پرداخت شهریه برای عضویت در مرکز حقیقی

______________

نشانی : پارک نارنج – جنب پل هوایی مرکز شماره 2 دزفول   تلفن :42227054           

مسئول مرکز : خانم مرجان جمشیدی 

 

اخبار مرکز:

 

  • 1400/04/03 - 12:53
  • تعداد بازدید: 5741
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

سی و دومین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا کانون اهواز مجازی برگزار شد

سی و دومین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهواز به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، سی و دومین نشست مجازی انجمن نویسندگان نوجوان صبا با موضوع نقد و بررسی آثار داستانی نوجوانان و با حضور فردین کوراوند نویسنده، منتقد ادبی و پژوهشگر خوزستانی، مدیر کل، معاون فرهنگی، کارشناسان و مربیان واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان خوزستان و  اعضای مراکز کانون شهرستان اهواز، در صفحه مجازی این انجمن تشکیل شد.

کوراوند  در این نشست گفت: در داستان نویسی زاویه دید اول شخص، یکی از بهترین منظرگاه‌ها برای بیان احساسات شخصی و درونی است و برای صاحب اثر از این نظر، سهولت ایجاد می‌کند؛ اما دست نویسنده را در روند انتقال اطلاعات می‌بندد و باید دقت داشته باشیم که هنگام استفاده از این زاویه دید برای نوشتن، اطلاعات را طبیعی و با ظرافت و دقت انتقال دهیم.

او با اشاره به این‌که معما گونگی در داستان و انتقال قطره چکانی اطلاعات، می‌تواند تعلیق و جذابیت را تقویت کند، افزود: با استفاده از این تکنیک و انتخاب سوژه از میان امور عادی و معمولی می‌توان داستان موفق و قابل قبولی نوشت.

این منتقد ادبی اضافه کرد: در واقع بیرون کشیدن کارکردهای داستانی از زندگی روزمره و اتفاقات معمولی می‌تواند تکنیک سازنده و موثری باشد.

وی در ادامه توضیح داد: گاهی حتی نوشتن خاطرات و استفاده از چهارچوب خاطره می‌تواند موثر واقع شود به شرطی که با عناصر داستانی ادغام شده و حوادث ما به ازای معنایی داشته باشند یعنی با استفاده از تناسب ها و روابط داستانی، تعالی یابند و متن روایی آن‌ها با ظرافت‌های داستانی تکامل یابد.

این نویسنده و منتقد ادبی در بخش دیگری از سخنان خود به مبحث کارکرد حدیث و جملات قصار و کلیدی در داستان پرداخت و بیان کرد: احادیث و جملات قصار یا روان شناختی باید با ظرافت و احتیاط در داستان جای بگیرند چرا که کار داستان، گفتن مستقیم معارف و پیام ها نیست و با انتقال مستقیم مفاهیم ارزش داستانی کم می‌شود.

بر اساس این گزارش، فاطمه نصیری راسفندی، روژان رستمی، آوا احمدی و سوفیا رضایی از جمله اعضای نوجوان کانون خوزستان بودند که به اشتراک‌گذاری و خوانش داستان‌های خود در این نشست پرداختند.

این رویداد ادبی با سرپرستی فاطمه رشیدی برگزار شد و با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا به کار خود پایان داد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت