این مرکز درسال 1354تاسیس شد وبعد از جمگ تحمیلی واتمام جنگ در3خرداد  1375بازسازی وافتتاح شد وتا این لحظه فعالیت خودرا با کارگاه های فرهنگی وهنری ادامه داده است .

در حال حاضر این مجموعه دارای 17439جلد کتاب در فضایی جذاب وزیبا با مساحت 1350متر مربع دارای سالن مطالعه 100متری ودو کلاس نقاشی وسفالگری می باشد.

دربیرون محوطه 550متر یک سوئیت کوچک با مساحت 20متر دارد .

خدمات مرکز :کارگاه های هنری وفرهنگی ویژه گروه های سنی 6تا17سال

اجرای فعالیت های فرهنگی ویژه اعضای حقیقی ومجازی

برگزاری فعالیت های فرهنگی ،هنری وادبی

برگزاری کارگاه های تخصصی وفعالیت های فرهنگی هنری وادبی

بخش های مرکز :کتابخانه کودک ونوجوان ،سالن نمایش در مساحت 100متر

امکانات ویژه مرکز :سالن مطالعه کودک ونوجوان ،سالن نمایش ،کارگاه هنری

امکانات کارگاهی :یک کارگاه هنری

خدمات فراگیر ندارد .

روز وساعات فعالیت :8صبح تا 14

روزهای زوج پسر وروزهای فرد دختر

پرسنل :1مربی فرهنگی ،مربی مسئول و1نفر خدمات

شرایط عضویت :داشتن حداقل 6سال تا 17سال .پرداخت شهریه 12000تومان برای عضویت حقیقی

نشانی :خرمشهر خیابان فردوسی ،خیابان شهیدان نورانی ،جنب سینما نخل

تلفن :53512040

مسئول مرکز خانم فرسانی

 

 

اخبار مرکز:

 

 

  • 1399/11/20 - 08:49
  • تعداد بازدید: 5691
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
کبری بابایی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان

شعرِ تأثیرگذار باید نگاه نو و خلاقانه داشته باشد

کبری بابایی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان معتقد است: شعرِ تأثیرگذار حتی در شرح بدیهیات هم باید نگاه نو و خلاقانه و همچنین کشف‌های بدیعِ خود را حفظ کند.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، کبری بابایی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان کشور که در نهمین نشست مجازی انجمن شاعران نوجوان (آیینه‌های ناگهان) مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اندیمشک سخن می‌گفت با بیان این مطلب تأکید کرد: ایجاد فضاهای نو در شعر، مستلزمِ انتخاب موضوع تازه یا تخیلات گسترده پیرامون پدیده‌های تکراری است.

او با اشاره به این‌که شعر، در واقع پیوند عاطفه، تخیل و اندیشه در بستر زبان است، افزود: برای آنکه ماحصل هم‌نشینی عناصر یک شعر به‌درستی منتقل شود، باید انسجام و ساختار آن، بی نقص باشد.

او توضیح داد: ازآنجاکه در شعر تصویر، جایگزین توضیح می‌شود، باید هنگام سرودن، زنجیره‌ای محکم میان تخیلات و تصاویر ایجاد کنیم، به گونه ای که هر بند، کامل کننده‌ی تصویر قبل یا شروع کننده‌ی تصویر بعد از خود باشد.

این شاعر کودک و نوجوان اندیشه را جان مایه ی شعر خواند و بیان کرد: اندیشه در شعر باید مشخص و قابل فهم باشد، این جزء از شعر در کنار خیال و تصویر، همدیگر را کامل می‌کنند و اجزایی از یک کلیت واحد می‌شوند.

مؤلف کتاب «شهری که راه افتاد» در ادامه به لزوم استفاده از آرایه ها در شعر اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال برای استحکام ارتباطات عمودی می‌توانیم از آرایه ی مراعات‌النظیر استفاده کنیم.

ایجاز، حذف و اضافات، ریتم و موسیقی، زبان، عاطفه و موضوع در شعر، ازجمله موارد دیگری بود که بابایی در این جلسه به تشریح آن‌ها برای نوجوانان شرکت‌کننده در نشست پرداخت.

بر اساس این گزارش، ریحانه دهقانی، مهسا ظهیری، پور آتنا میری، هدیه حبیبی و هستی نادر پور، ازجمله نوجوانانی بودند که در این نشست به اشتراک‌گذاری و خوانش اشعار خود پرداختند.

این رویداد مجازی ادبی با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا به کار خود پایان داد.

گفتنی است: نهمین نشست انجمن شاعران نوجوان آیینه‌های ناگهان، با موضوع نقد و بررسی آثار اعضا و حضور کبری بابایی شاعر، نویسنده، فیلم‌نامه‌نویس و نمایشنامه‌نویس کشور، کارشناسان ادبی و فرهنگی، مربیان کانون سراسر استان و جمع گسترده‌ای از اعضای مراکز کانون شهرستان‌ اندیمشک در صفحه‌ی مجازی این انجمن، برگزار شد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت