این مرکز درسال 1354تاسیس شد وبعد از جمگ تحمیلی واتمام جنگ در3خرداد  1375بازسازی وافتتاح شد وتا این لحظه فعالیت خودرا با کارگاه های فرهنگی وهنری ادامه داده است .

در حال حاضر این مجموعه دارای 17439جلد کتاب در فضایی جذاب وزیبا با مساحت 1350متر مربع دارای سالن مطالعه 100متری ودو کلاس نقاشی وسفالگری می باشد.

دربیرون محوطه 550متر یک سوئیت کوچک با مساحت 20متر دارد .

خدمات مرکز :کارگاه های هنری وفرهنگی ویژه گروه های سنی 6تا17سال

اجرای فعالیت های فرهنگی ویژه اعضای حقیقی ومجازی

برگزاری فعالیت های فرهنگی ،هنری وادبی

برگزاری کارگاه های تخصصی وفعالیت های فرهنگی هنری وادبی

بخش های مرکز :کتابخانه کودک ونوجوان ،سالن نمایش در مساحت 100متر

امکانات ویژه مرکز :سالن مطالعه کودک ونوجوان ،سالن نمایش ،کارگاه هنری

امکانات کارگاهی :یک کارگاه هنری

خدمات فراگیر ندارد .

روز وساعات فعالیت :8صبح تا 14

روزهای زوج پسر وروزهای فرد دختر

پرسنل :1مربی فرهنگی ،مربی مسئول و1نفر خدمات

شرایط عضویت :داشتن حداقل 6سال تا 17سال .پرداخت شهریه 12000تومان برای عضویت حقیقی

نشانی :خرمشهر خیابان فردوسی ،خیابان شهیدان نورانی ،جنب سینما نخل

تلفن :53512040

مسئول مرکز خانم فرسانی

 

 

اخبار مرکز:

 

 

  • 1400/06/03 - 12:46
  • تعداد بازدید: 5548
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری پانزدهمین نشست انجمن شاعران نوجوان آیینه‌های ناگهان مراکز کانون اندیمشک

پانزدهمین نشست انجمن شاعران نوجوان آیینه‌های ناگهان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اندیمشک به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، پانزدهمین نشست مجازی انجمن شاعران نوجوان آیینه‌های ناگهان مراکز اندیمشک با موضوع نقد و بررسی آثار نوجوانان و با حضور سوسن حیاتی، شاعر و منتقد ادبی بوشهری، کارشناسان و مربیان واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان و اعضای مراکز کانون شهرستان اندیمشک، در صفحه مجازی این انجمن تشکیل شد.

حیاتی در این نشست گفت: منتقد معمولاً اصولی را در نظر می‌گیرد تا بتواند نقدی حرفه‌ای و بدون نقص داشته باشد، نقدی که می‌تواند پیش برنده بوده و جرقه‌ای را در ذهن شاعر یا نویسنده روشن کند.

او در بررسی ماهیت و انواع نقد تأکید کرد: نقد ادبی به دو جنبه‌ی روساخت و ژرف‌ساخت اثر می‌پردازد که معمولاً درهم‌ تنیده‌اند و جدا کردنشان دشوار است. نقد روساخت، شامل بررسی ساختمان و شالوده‌ی اثر و همه‌ی آن چیزی است که در ابتدا توجه را جلب می‌کند مثل قالب، ساختار ظاهری و...

دسته‌ی دوم یا نقد ژرف‌ساخت نیز شامل بررسی عناوین محتوایی اثر است.

این شاعر و منتقد ادبی در تعریف شعر بیان کرد: شعر کلام موزونی است که کمک می‌کند اندیشه در قالب خیال و متفاوت‌تر از کلام معمولی بیان شود، در این میان تناسب در محور عمودی کلام اهمیت دارد و مخاطب باید بتواند ایدئولوژی کلمات را دریابد.

او عدم رعایت ایجاز و خلاصه گویی و توضیح واضحات در شعر سپید را ضعف دانست و افزود: شعر سپید وزن درونی دارد و تشبیه‌ها، تلمیحات و استعاره‌ها به آن جان می‌دهند، همچنین توجه به محور هم‌نشینی و جانشینی کلمات و تناسب میان روساخت و فحوا و ژرفای کلمات در این قالب بسیار مهم است.

مؤلف کتاب «زیر تیغ عاشقانه‌های تو» با اعتقاد به اینکه در شعر هر نشانه و علامتی حائز اهمیت است و نباید موجب شود که مخاطب حلقه‌ی ارتباطی را گم کند، افزود: علائم نگارشی و نشانه‌ها در شعر اهمیت دارند و باید کمک کنند که لایه‌ی رویی اثر را کنار بزنیم و به لایه‌های درونی برسیم، درواقع هدف‌دار بودن هر جزء موجب می‌شود که مخاطب در ادارک اثر موفق‌تر عمل کند.

وی اضافه کرد: استفاده از جورچین اعداد در شعر باید قابل درک و مفهوم باشد و در یک مجموعه و هارمونی قرار بگیرد به گونه‌ای که معماگونگی ایجاد نکند و مخاطب را از خود دور نسازد.

بر اساس این گزارش، هستی نادر پور، فاطیما آرزم و ریحانه دهقانی،، از جمله اعضای نوجوان کانون خوزستان بودند که به اشتراک‌گذاری و خوانش اشعار خویش در این نشست پرداختند.

این رویداد ادبی با سرپرستی پوران الهی‌فر و نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا به کار خود پایان داد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت