این مرکز درسال 1354تاسیس شد وبعد از جمگ تحمیلی واتمام جنگ در3خرداد  1375بازسازی وافتتاح شد وتا این لحظه فعالیت خودرا با کارگاه های فرهنگی وهنری ادامه داده است .

در حال حاضر این مجموعه دارای 17439جلد کتاب در فضایی جذاب وزیبا با مساحت 1350متر مربع دارای سالن مطالعه 100متری ودو کلاس نقاشی وسفالگری می باشد.

دربیرون محوطه 550متر یک سوئیت کوچک با مساحت 20متر دارد .

خدمات مرکز :کارگاه های هنری وفرهنگی ویژه گروه های سنی 6تا17سال

اجرای فعالیت های فرهنگی ویژه اعضای حقیقی ومجازی

برگزاری فعالیت های فرهنگی ،هنری وادبی

برگزاری کارگاه های تخصصی وفعالیت های فرهنگی هنری وادبی

بخش های مرکز :کتابخانه کودک ونوجوان ،سالن نمایش در مساحت 100متر

امکانات ویژه مرکز :سالن مطالعه کودک ونوجوان ،سالن نمایش ،کارگاه هنری

امکانات کارگاهی :یک کارگاه هنری

خدمات فراگیر ندارد .

روز وساعات فعالیت :8صبح تا 14

روزهای زوج پسر وروزهای فرد دختر

پرسنل :1مربی فرهنگی ،مربی مسئول و1نفر خدمات

شرایط عضویت :داشتن حداقل 6سال تا 17سال .پرداخت شهریه 12000تومان برای عضویت حقیقی

نشانی :خرمشهر خیابان فردوسی ،خیابان شهیدان نورانی ،جنب سینما نخل

تلفن :53512040

مسئول مرکز خانم فرسانی

 

 

اخبار مرکز:

 

 

  • 1400/05/26 - 07:43
  • تعداد بازدید: 5505
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری سی و چهارمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا مراکز کانون اهواز

سی و چهارمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کلان‌شهر اهواز به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، سی و چهارمین نشست مجازی انجمن نویسندگان نوجوان صبا با موضوع نقد و بررسی آثار داستانی نوجوانان و با حضور حسین قربانزاده خیاوی، نویسنده، مدرس، منتقد ادبیات داستانی و مربی آفرینش‌های ادبی استان آذربایجان شرقی، حسین تولایی کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون کشور، کارشناسان و مربیان واحد آفرینش‌های ادبی کانون خوزستان و  اعضای مراکز کانون شهرستان اهواز، در صفحه مجازی این انجمن تشکیل شد.

قربانزاده خیاوی در این نشست گفت:

داستان کوتاه را بهتر است با ضربه شروع کرد، یک داستان‌نویس با کلمه‌های خشک و بی‌جان مواجه است که باید هنرمندانه کنار هم چیده شوند و مخاطب را جذب کنند، بنابراین بهتر است برای آغاز داستان از موضوع اصلی استفاده کنیم و در واقع اتفاق مهم و اساسی داستان باید رگه‌هایی از خود را در ابتدا بازگو کند و موجب پیگیری مخاطب شود. و در ادامه توضیح داد:

شخصیت و مکان نیز  در شروع داستان نقش تأثیرگذاری دارند اما چگونگی ایجاد تحول در داستان کوتاه بسیار مهم‌تر است، از آنجا که این گونه‌ی داستانی برش کوچکی از زندگی شخصیت است، نمی‌تواند  بستر مناسبی برای شرح تغییرات و تحولات گسترده‌ی شخصیت‌ها باشد مگر اینکه به خوبی پرداخت شوند.

او با اشاره به اینکه در نوشتن داستان باید محتاط باشیم و باورپذیری به وجود آوریم افزود: بهتر است از تجربه‌های زیستی خود در داستان‌پردازی استفاده کنیم که باعث می‌شود موضوع بهتر پروانده شود.

وی بر لزوم رعایت نکات مربوط به دیالوگ‌نویسی در داستان تأکید کرد و گفت: دیالوگ در داستان کارکردهای مختلف دارد ، مثلاً شخصیت را معرفی و ریتم داستان را  تسریع می‌کند یا زمان و مکان را به ما می‌شناساند.

این نویسنده و منتقد ادبی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم رعایت چهارچوب‌های داستانی پرداخت  و بیان کرد: اتفاق در داستان باید روشن باشد، داستان کوتاه در مورد یک موضوع است و نباید پنجره‌های زیادی در آن باز کنیم یا اگر پنجره‌ای را می‌گشاییم پس از بهره‌برداری مطلوب، آن را ببندیم که حواس مخاطب از این روزنه به بیرون پرتاب نشود.

مربی واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان آذربایجان شرقی، در انتهای سخنان خود به نوجوانان  نویسنده‌ی خوزستانی توصیه کرد که برای تقویت مهارت نویسندگی خویش از مطالعه، تمرین و خاطره‌نویسی  غافل نشوند.

بر اساس این گزارش، آرمیتا آسترکی، آیسا همتیان، فاطمه عبدی و سارا دین‌پرست، از جمله اعضای نوجوان کانون خوزستان بودند که به اشتراک‌گذاری و خوانش داستان‌های خویش در این نشست پرداختند.

این رویداد ادبی با سرپرستی فاطمه رشیدی و با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا، به کار خود پایان داد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت