مرکز فرهنگی حمیدیه

این مرکز از24خرداد 1379دریک ساختمان جدید ب معماری خاص وجدید افتتاح و فعالیت خود را آغاز کردو تاکنون به فعالیتهای فرهنگی خود ادامه می دهد.

درحال حاضر این مرکز دارای 9681جلد کتاب درفضایی دلنشین دارای مساحت زیربنای 331.11مترمربع دارای سالن مطالعه کودک ونوجوان برای مطالعه اعضا می باشد.

 

خدمات مرکز :

اجرای فعالتهای فرهنگی ویژه اعضای حقیقی ومجازی

برگزاری کارگاه هنری برخط(حصیربافی)

بخش های مرکز:

کتابخانه کودک ونوجوان ،سالن آمفی تاتر در مساحت 331.11مترمربع

امکانات ویژه مرکز: سالن مطالعه کودک ونوجوان /سالن آمفی تاتر/کارگاه هنری/اتاق قصه گویی /کارگاه علمی

امکانات کارگاهی : اتاق قصه گویی /کلاس سفال ونقاشی /کلاس علمی

روزوساعات فعالیت : مرکز دریک شیفت 8تا 14 صبح /روزهای زوج دختر وروزهای فرد پسر

پرسنل : 1نیروی فرهنگی (مسئول مرکز) و 1 نیروی خدمات

شرایط عضویت : داشتن سن 6 تا 17 سال وپرداخت شهریه 12000تومان برای عضویت در مرکز حقیقی

نشانی : خوزستان-حمیدیه ،خ شهید چاسب طرفی ،ضلع جنوب غربی پارک شهرداری

تلفن : 36722333

مسئول مرکز : سمیره عنصری

 

 

 

اخبار مرکز:

 

 

  • 1401/04/29 - 12:54
  • تعداد بازدید: 4422
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

هفتمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آینه‌های ناگهان حوزه ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) برگزار شد

هفتمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آینه‌های ناگهان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ماهشهر و بندرامام خمینی (ره) به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، هفتمین نشست مجازی انجمن نویسندگان با موضوع نقد و بررسی آثار نوجوانان و با حضور سهیل مقیمی منتقد ادبی، کارشناسان، مربیان واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان و اعضای مراکز کانون ماهشهر و بندرامام خمینی (ره)، در صفحه مجازی این انجمن تشکیل شد.

سهیل مقیمی در این نشست گفت: داستان و خاطره تفاوت بسیاری با هم دارند و درباره مرزهای خاطره‌نویسی، داستان‌نویسی و شناخت تفاوت‌های این دو نوع نوشتار توضیح داد.

ایشان در ادامه به بیان مراحل تبدیل یک خاطره پرداخت کرد، که از جمله آن می‌توان به اضافه کردن توصیفات بیشتر (توصیف حس و حالات شخصیت‌ها و...) و همچنین افزودن دیالوگ اشاره کرد.

وی تشریح کرد: بهتر است نویسنده توصیف را در جریان داستان خود قرار داده تا خواننده آن توصیف را درک کند و در نهایت به زیبایی آن پی ببرد.

سهیل مقیمی تأکید کرد: انتخاب زاویه دید مناسب بسیار اهمیت دارد و خواننده باید ازهمان ابتدا از زاویه دید نویسنده آگاه شود، زیرا زاویه دید برای مخاطب محدودیت‌هایی در پرداخت و روایت داستان ایجاد می‌کند.

او گفت؛ زاویه دیدها با همدیگر فرق دارد و هنگامی که نویسنده‌ای از زاویه اول شخص استفاده می‌کند، در کنار آن، مونولوگ نیز به کارمی برد و در این حالت خیلی خوب می‌تواند در ذهن سیال و روان شخصیت اصلی خود را حرکت دهد و در نهایت هنر شخصیت‌پردازی خود را نمایان کند

این نویسنده و منتقد ادبی با اشاره به اهمیت پایان‌بندی در داستان و اشاره به پایان باز یا بسته، بیان کرد: ما به عنوان نویسنده باید دقت و تلاش کنیم که خود را موظف به انتقال پیام نکنیم، زیرا انتقال پیام در نمایه داستان نباید مستقیم باشد.

مقیمی در پایان توضیح داد: بازنویسی در داستان جایگاه خاص خود را دارد. هر داستان دارای نقاط قوت و ضعفی است که توصیف و توجه به راه برقراری ارتباط خواننده با شخصیت‌های داستان و همچنین روشن کردن تکلیف خواننده در خلق داستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بر اساس این گزارش، شقایق بشارتی، زهرا حسینی و شکیبا قنواتی از جمله اعضای نوجوان کانون خوزستان بودند که به اشتراک‌گذاری و خوانش داستان‌های خویش در این نشست پرداختند.

این رویداد ادبی با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا، به کار خود پایان داد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت