مرکز فرهنگی حمیدیه

این مرکز از24خرداد 1379دریک ساختمان جدید ب معماری خاص وجدید افتتاح و فعالیت خود را آغاز کردو تاکنون به فعالیتهای فرهنگی خود ادامه می دهد.

درحال حاضر این مرکز دارای 9681جلد کتاب درفضایی دلنشین دارای مساحت زیربنای 331.11مترمربع دارای سالن مطالعه کودک ونوجوان برای مطالعه اعضا می باشد.

 

خدمات مرکز :

اجرای فعالتهای فرهنگی ویژه اعضای حقیقی ومجازی

برگزاری کارگاه هنری برخط(حصیربافی)

بخش های مرکز:

کتابخانه کودک ونوجوان ،سالن آمفی تاتر در مساحت 331.11مترمربع

امکانات ویژه مرکز: سالن مطالعه کودک ونوجوان /سالن آمفی تاتر/کارگاه هنری/اتاق قصه گویی /کارگاه علمی

امکانات کارگاهی : اتاق قصه گویی /کلاس سفال ونقاشی /کلاس علمی

روزوساعات فعالیت : مرکز دریک شیفت 8تا 14 صبح /روزهای زوج دختر وروزهای فرد پسر

پرسنل : 1نیروی فرهنگی (مسئول مرکز) و 1 نیروی خدمات

شرایط عضویت : داشتن سن 6 تا 17 سال وپرداخت شهریه 12000تومان برای عضویت در مرکز حقیقی

نشانی : خوزستان-حمیدیه ،خ شهید چاسب طرفی ،ضلع جنوب غربی پارک شهرداری

تلفن : 36722333

مسئول مرکز : سمیره عنصری

 

 

 

اخبار مرکز:

 

 

  • 1400/04/03 - 12:53
  • تعداد بازدید: 5766
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

سی و دومین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا کانون اهواز مجازی برگزار شد

سی و دومین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهواز به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، سی و دومین نشست مجازی انجمن نویسندگان نوجوان صبا با موضوع نقد و بررسی آثار داستانی نوجوانان و با حضور فردین کوراوند نویسنده، منتقد ادبی و پژوهشگر خوزستانی، مدیر کل، معاون فرهنگی، کارشناسان و مربیان واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان خوزستان و  اعضای مراکز کانون شهرستان اهواز، در صفحه مجازی این انجمن تشکیل شد.

کوراوند  در این نشست گفت: در داستان نویسی زاویه دید اول شخص، یکی از بهترین منظرگاه‌ها برای بیان احساسات شخصی و درونی است و برای صاحب اثر از این نظر، سهولت ایجاد می‌کند؛ اما دست نویسنده را در روند انتقال اطلاعات می‌بندد و باید دقت داشته باشیم که هنگام استفاده از این زاویه دید برای نوشتن، اطلاعات را طبیعی و با ظرافت و دقت انتقال دهیم.

او با اشاره به این‌که معما گونگی در داستان و انتقال قطره چکانی اطلاعات، می‌تواند تعلیق و جذابیت را تقویت کند، افزود: با استفاده از این تکنیک و انتخاب سوژه از میان امور عادی و معمولی می‌توان داستان موفق و قابل قبولی نوشت.

این منتقد ادبی اضافه کرد: در واقع بیرون کشیدن کارکردهای داستانی از زندگی روزمره و اتفاقات معمولی می‌تواند تکنیک سازنده و موثری باشد.

وی در ادامه توضیح داد: گاهی حتی نوشتن خاطرات و استفاده از چهارچوب خاطره می‌تواند موثر واقع شود به شرطی که با عناصر داستانی ادغام شده و حوادث ما به ازای معنایی داشته باشند یعنی با استفاده از تناسب ها و روابط داستانی، تعالی یابند و متن روایی آن‌ها با ظرافت‌های داستانی تکامل یابد.

این نویسنده و منتقد ادبی در بخش دیگری از سخنان خود به مبحث کارکرد حدیث و جملات قصار و کلیدی در داستان پرداخت و بیان کرد: احادیث و جملات قصار یا روان شناختی باید با ظرافت و احتیاط در داستان جای بگیرند چرا که کار داستان، گفتن مستقیم معارف و پیام ها نیست و با انتقال مستقیم مفاهیم ارزش داستانی کم می‌شود.

بر اساس این گزارش، فاطمه نصیری راسفندی، روژان رستمی، آوا احمدی و سوفیا رضایی از جمله اعضای نوجوان کانون خوزستان بودند که به اشتراک‌گذاری و خوانش داستان‌های خود در این نشست پرداختند.

این رویداد ادبی با سرپرستی فاطمه رشیدی برگزار شد و با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا به کار خود پایان داد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت