مرکز فرهنگی حمیدیه

این مرکز از24خرداد 1379دریک ساختمان جدید ب معماری خاص وجدید افتتاح و فعالیت خود را آغاز کردو تاکنون به فعالیتهای فرهنگی خود ادامه می دهد.

درحال حاضر این مرکز دارای 9681جلد کتاب درفضایی دلنشین دارای مساحت زیربنای 331.11مترمربع دارای سالن مطالعه کودک ونوجوان برای مطالعه اعضا می باشد.

 

خدمات مرکز :

اجرای فعالتهای فرهنگی ویژه اعضای حقیقی ومجازی

برگزاری کارگاه هنری برخط(حصیربافی)

بخش های مرکز:

کتابخانه کودک ونوجوان ،سالن آمفی تاتر در مساحت 331.11مترمربع

امکانات ویژه مرکز: سالن مطالعه کودک ونوجوان /سالن آمفی تاتر/کارگاه هنری/اتاق قصه گویی /کارگاه علمی

امکانات کارگاهی : اتاق قصه گویی /کلاس سفال ونقاشی /کلاس علمی

روزوساعات فعالیت : مرکز دریک شیفت 8تا 14 صبح /روزهای زوج دختر وروزهای فرد پسر

پرسنل : 1نیروی فرهنگی (مسئول مرکز) و 1 نیروی خدمات

شرایط عضویت : داشتن سن 6 تا 17 سال وپرداخت شهریه 12000تومان برای عضویت در مرکز حقیقی

نشانی : خوزستان-حمیدیه ،خ شهید چاسب طرفی ،ضلع جنوب غربی پارک شهرداری

تلفن : 36722333

مسئول مرکز : سمیره عنصری

 

 

 

اخبار مرکز:

 

 

  • 1399/11/11 - 12:15
  • تعداد بازدید: 5587
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری نهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا اهواز در فضای مجازی

نهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کلان‌شهر اهواز به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، نهمین نشست مجازی انجمن نویسندگان نوجوان صبا با موضوع نقد و بررسی آثار داستانی نوجوانان و با حضور نگین صدری زاده، نویسنده، منتقد، مدرس و پژوهشگر کشور، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، کارشناس و مربیان واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان و جمعی از اعضا مراکز کانون شهرستان اهواز، در صفحه مجازی این انجمن اجرا شد.

نگین صدری زاده در این نشست گفت: طرح و شخصیت‌پردازی در داستان‌نویسی اهمیت بسیار دارند و اتفاقاتی که پی‌درپی رخ می‌دهند تا داستان را به سرانجام برسانند باید به گونه ای کنار هم چیده شوند که در کنار شخصیت‌پردازی مناسب، باورپذیر و منطقی جلوه کنند.

او با اشاره به این‌که شخصیت‌ها در طول داستان باید از نظر رفتاری دارای ثبات باشند افزود: از آنجا که در داستان های کوتاه فرصت زمانی اندک است، می‌توان آن‌ها را به عنوان بستری مناسب برای روایت‌های تحلیلی و تفکر برانگیز در نظر گرفت و توجه داشت که نباید شخصیت‌ها را در این گونه از داستان، دچار تحولات رفتاری کرد.

این نویسنده و پژوهشگر در بخش دیگری از سخنان خود به مبحث درون‌مایه و پیام در داستان پرداخت و گفت: پیام و درون‌مایه، روحِ حاکم بر داستان است و گاهی مستقیم گویی در این مورد می‌تواند مخاطب حرفه‌ای را دل‌زده کند.

صدری زاده در ادامه، خصوصیات ادبیات تفریحی را برشمرده و توضیح داد: ادبیات تفریحی به ما کمک می‌کند که قدری از جهان واقعی دور شویم و به شکل مشخصی، بر ایجاد مسرت و نشاط در مخاطب تاکید دارد.

نویسنده‌ی کتاب ادبیات داستانی و رشد کودک اضافه کرد: داستان های که در ژانر طنز نگاشته می‌شوند، در زمره ی ادبیات تفریحی و گاه تحلیلی قرار می‌گیرند.

وی در ادامه به شرح نکاتی پیرامون چگونگی استفاده از وقایع تاریخی در داستان‌نویسی پرداخت و افزود: ادبیات داستانی می تواند صادقانه‌تر تاریخ را روایت کند.

روابط علت و معلولی، مقدمه‌چینی، باورپذیری، خصوصیات داستان کوتاه، و سیر تحولات و وقایع در داستان ازجمله موارد دیگری بود که این مدرس و پژوهشگر ادبیات داستانی در این جلسه به تشریح آن‌ها برای نوجوانان شرکت‌کننده در نشست پرداخت.

بر اساس این گزارش، سینا سالم دزفولی، ستایش سرکهکی، سیده عسل مرعشی و نرگس فکر نشان، اعضای نوجوان کانون خوزستان در این نشست به اشتراک‌گذاری و خوانش داستان های خود پرداختند.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت