این مرکز ازسال 1379آغازبه کار کرد.مساحت کل کانون 400متر می باشد.که  سالن آمفی تئاترآن با مساحت 105 متردر قسمت ورودی مرکز قرار دارد.درحال حاضر این مرکزدارای 5000جلد با موضوعات مختلف علمی دینی رمان و...می باشد که کودکان و نوجوانان از آنها هم درفضای کانون که از سه سالن مطالعه برخورداراست استفاده می کنند.خدمات مرکز:برگزاری کلاس های فرهنگی با دونیروی مربی مسئول و مربی فرهنگی انجام می شود.که این فعالیتها برای گروه سنی 7 تا 14 سال انجام می شود.که این فعالیتها دراین شرایط به صورت مجازی انجام می شود.دراین مرکز به دلیل نداشتن مربی ادبی و هنری

بخش های مرکز:سالن آمفی تئاتر -سالن مطالعه کودک ونوجوان

امکانات کارگاهی: دو کارگاه هنری

خدمات فراگیر:ندارد

مرکزدریک شیفت از ساعت 8 تا13 فعالیت دارد.روزهای زوج پسر روزهای فرد پسر

پرسنل:انفر مربی مسئول -1نفر مربی فرهنگی-1نفرخدمات

شرایط عضویت:داشتن حداقل 6 تا17سال و پرداخت شهریه 25000تومان برای عضویت درمرکزحقیقی

نشانی:ایذه-خ فرهنگ-روبروی کتابخانه شهید مفتح

تلفن:43630222

مسئول مرکز:خانم خورشیدی

اخبار مرکز:

 

  • 1401/04/29 - 12:54
  • تعداد بازدید: 4279
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

هفتمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آینه‌های ناگهان حوزه ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) برگزار شد

هفتمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آینه‌های ناگهان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ماهشهر و بندرامام خمینی (ره) به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، هفتمین نشست مجازی انجمن نویسندگان با موضوع نقد و بررسی آثار نوجوانان و با حضور سهیل مقیمی منتقد ادبی، کارشناسان، مربیان واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان و اعضای مراکز کانون ماهشهر و بندرامام خمینی (ره)، در صفحه مجازی این انجمن تشکیل شد.

سهیل مقیمی در این نشست گفت: داستان و خاطره تفاوت بسیاری با هم دارند و درباره مرزهای خاطره‌نویسی، داستان‌نویسی و شناخت تفاوت‌های این دو نوع نوشتار توضیح داد.

ایشان در ادامه به بیان مراحل تبدیل یک خاطره پرداخت کرد، که از جمله آن می‌توان به اضافه کردن توصیفات بیشتر (توصیف حس و حالات شخصیت‌ها و...) و همچنین افزودن دیالوگ اشاره کرد.

وی تشریح کرد: بهتر است نویسنده توصیف را در جریان داستان خود قرار داده تا خواننده آن توصیف را درک کند و در نهایت به زیبایی آن پی ببرد.

سهیل مقیمی تأکید کرد: انتخاب زاویه دید مناسب بسیار اهمیت دارد و خواننده باید ازهمان ابتدا از زاویه دید نویسنده آگاه شود، زیرا زاویه دید برای مخاطب محدودیت‌هایی در پرداخت و روایت داستان ایجاد می‌کند.

او گفت؛ زاویه دیدها با همدیگر فرق دارد و هنگامی که نویسنده‌ای از زاویه اول شخص استفاده می‌کند، در کنار آن، مونولوگ نیز به کارمی برد و در این حالت خیلی خوب می‌تواند در ذهن سیال و روان شخصیت اصلی خود را حرکت دهد و در نهایت هنر شخصیت‌پردازی خود را نمایان کند

این نویسنده و منتقد ادبی با اشاره به اهمیت پایان‌بندی در داستان و اشاره به پایان باز یا بسته، بیان کرد: ما به عنوان نویسنده باید دقت و تلاش کنیم که خود را موظف به انتقال پیام نکنیم، زیرا انتقال پیام در نمایه داستان نباید مستقیم باشد.

مقیمی در پایان توضیح داد: بازنویسی در داستان جایگاه خاص خود را دارد. هر داستان دارای نقاط قوت و ضعفی است که توصیف و توجه به راه برقراری ارتباط خواننده با شخصیت‌های داستان و همچنین روشن کردن تکلیف خواننده در خلق داستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بر اساس این گزارش، شقایق بشارتی، زهرا حسینی و شکیبا قنواتی از جمله اعضای نوجوان کانون خوزستان بودند که به اشتراک‌گذاری و خوانش داستان‌های خویش در این نشست پرداختند.

این رویداد ادبی با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا، به کار خود پایان داد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت