این مرکز ازسال 1379آغازبه کار کرد.مساحت کل کانون 400متر می باشد.که  سالن آمفی تئاترآن با مساحت 105 متردر قسمت ورودی مرکز قرار دارد.درحال حاضر این مرکزدارای 5000جلد با موضوعات مختلف علمی دینی رمان و...می باشد که کودکان و نوجوانان از آنها هم درفضای کانون که از سه سالن مطالعه برخورداراست استفاده می کنند.خدمات مرکز:برگزاری کلاس های فرهنگی با دونیروی مربی مسئول و مربی فرهنگی انجام می شود.که این فعالیتها برای گروه سنی 7 تا 14 سال انجام می شود.که این فعالیتها دراین شرایط به صورت مجازی انجام می شود.دراین مرکز به دلیل نداشتن مربی ادبی و هنری

بخش های مرکز:سالن آمفی تئاتر -سالن مطالعه کودک ونوجوان

امکانات کارگاهی: دو کارگاه هنری

خدمات فراگیر:ندارد

مرکزدریک شیفت از ساعت 8 تا13 فعالیت دارد.روزهای زوج پسر روزهای فرد پسر

پرسنل:انفر مربی مسئول -1نفر مربی فرهنگی-1نفرخدمات

شرایط عضویت:داشتن حداقل 6 تا17سال و پرداخت شهریه 25000تومان برای عضویت درمرکزحقیقی

نشانی:ایذه-خ فرهنگ-روبروی کتابخانه شهید مفتح

تلفن:43630222

مسئول مرکز:خانم خورشیدی

اخبار مرکز:

 

  • 1400/04/03 - 12:53
  • تعداد بازدید: 5690
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

سی و دومین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا کانون اهواز مجازی برگزار شد

سی و دومین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهواز به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، سی و دومین نشست مجازی انجمن نویسندگان نوجوان صبا با موضوع نقد و بررسی آثار داستانی نوجوانان و با حضور فردین کوراوند نویسنده، منتقد ادبی و پژوهشگر خوزستانی، مدیر کل، معاون فرهنگی، کارشناسان و مربیان واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان خوزستان و  اعضای مراکز کانون شهرستان اهواز، در صفحه مجازی این انجمن تشکیل شد.

کوراوند  در این نشست گفت: در داستان نویسی زاویه دید اول شخص، یکی از بهترین منظرگاه‌ها برای بیان احساسات شخصی و درونی است و برای صاحب اثر از این نظر، سهولت ایجاد می‌کند؛ اما دست نویسنده را در روند انتقال اطلاعات می‌بندد و باید دقت داشته باشیم که هنگام استفاده از این زاویه دید برای نوشتن، اطلاعات را طبیعی و با ظرافت و دقت انتقال دهیم.

او با اشاره به این‌که معما گونگی در داستان و انتقال قطره چکانی اطلاعات، می‌تواند تعلیق و جذابیت را تقویت کند، افزود: با استفاده از این تکنیک و انتخاب سوژه از میان امور عادی و معمولی می‌توان داستان موفق و قابل قبولی نوشت.

این منتقد ادبی اضافه کرد: در واقع بیرون کشیدن کارکردهای داستانی از زندگی روزمره و اتفاقات معمولی می‌تواند تکنیک سازنده و موثری باشد.

وی در ادامه توضیح داد: گاهی حتی نوشتن خاطرات و استفاده از چهارچوب خاطره می‌تواند موثر واقع شود به شرطی که با عناصر داستانی ادغام شده و حوادث ما به ازای معنایی داشته باشند یعنی با استفاده از تناسب ها و روابط داستانی، تعالی یابند و متن روایی آن‌ها با ظرافت‌های داستانی تکامل یابد.

این نویسنده و منتقد ادبی در بخش دیگری از سخنان خود به مبحث کارکرد حدیث و جملات قصار و کلیدی در داستان پرداخت و بیان کرد: احادیث و جملات قصار یا روان شناختی باید با ظرافت و احتیاط در داستان جای بگیرند چرا که کار داستان، گفتن مستقیم معارف و پیام ها نیست و با انتقال مستقیم مفاهیم ارزش داستانی کم می‌شود.

بر اساس این گزارش، فاطمه نصیری راسفندی، روژان رستمی، آوا احمدی و سوفیا رضایی از جمله اعضای نوجوان کانون خوزستان بودند که به اشتراک‌گذاری و خوانش داستان‌های خود در این نشست پرداختند.

این رویداد ادبی با سرپرستی فاطمه رشیدی برگزار شد و با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا به کار خود پایان داد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت