مشخصات مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاجاری

این مرکز فرهنگی هنری از :  1 بهمن سال 1372 در ساختمانی در پارک بعثت آغاجاری احداث گردیدو به فعالیت پرداخت .

در حال حاضر این مجموعه دارای   11184    جلد کتاب در فضایی دلنشین و مطلوب با مساحتی در حدود 1055 متر مربع دارای سالن نمایش سالن کتابخانه جهت مطالعه ی اعضای کودک و نوجوان می باشد.

 

خدمات مرکز :کارگاه های هنری ویژه گروه های سنی 6  تا  17  سال

اجرای فعالیت های فرهنگی ویژه ی اعضای حقیقی و مجازی

برگزاری کارگاه تخصصی و فعالیت های فرهنگی و هنری و ادبی

بخش مرکز :کتابخانه کودک و نوجوان سالن نمایش در مساحت36 /96 متر مربع  می باشد.

امکانات ویژه ی مرکز : سالن مطالعه ی کودک و نوجوان /سالن نمایش  و کارگاه هنری نقاشی و کارگاه هنری سفالگری می باشد .

امکانات کار گروهی :2 کارگاه  هنری

خدمات فراگیر : ندارد .

روز و ساعت فعالیت : مرکز در یک شیفت از ساعت 8 تا 13 دایر می باشد. روزهای زوج برای اعضای دختر و روز های فرد برای اعضای پسر

پرسنل : 2 نیرو ( ا نیروی مربی هنری 1 نیروی خدمات )

شرایط عضویت : داشتن حداقل سن 6 سال و حداکثر 17 سال و پرداخت شهریه ی  هزار تومان برای عضویت در مرکز حقیقی

نشانی : استان خوزستان شهرستان آغاجاری پارک بعثت خیابان جانبازان تلفن : 06152662753

مسول مرکز : فریده مرادی                                                                                                               

 

 

اخبار مرکز :

 

  • 1400/06/29 - 12:44
  • تعداد بازدید: 5405
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری نهمین نشست انجمن شاعران نوجوان مراکز حوزه‌ی آبادان و خرمشهر

نهمین نشست انجمن شاعران نوجوان آیینه‌های ناگهان مراکز حوزه‌ی آبادان و خرمشهر، به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، نهمین نشست انجمن شاعران نوجوان آیینه‌های ناگهان مراکز حوزه‌ی آبادان و خرمشهر با موضوع نقد و بررسی آثار نوجوانان و با حضور محبوبه میری، شاعر، منتقد ادبی و مربی آفرینش‌های ادبی کانون سیستان و بلوچستان، کارشناسان و مربیان واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان و اعضای مراکز کانون آبادان و خرمشهر، در صفحه مجازی این انجمن تشکیل شد.

میری در این نشست گفت: انسجام معنایی در یک اثر ادبی بسیار اهمیت دارد و یک شعر دارای دو نوع ارتباط افقی و عمودی است که با وحدت موضوعی محکم‌تر می‌شوند.

وی در ادامه توضیح داد: یک شاعر برای ایجاد ارتباطات محکم در شعرش باید با ممارست و تمرین، از قید قافیه خارج شود، به این معنا که خلاقیت‌ها و کشف‌ها در متن اثر، محصورِ قافیه نشوند و درواقع خالق اثر برای محتوا تصمیم بگیرد نه قافیه‌ای که اجباراً برای یک بیت انتخاب می‌شود.

او با اشاره به موضوع خلق ابهام هنرمندانه در شعر بیان کرد: در یک اثر ادبی به‌اندازه‌ی قفل‌هایی که ایجاد می‌کنیم باید کلید بسازیم وگرنه اثر گنگ و نامفهوم می‌شود و بررسی آرایه‌های ادبی را جزء زیرساخت‌های نقد ساختاری دانست و گفت: باید درآوردن صنایع و آرایه‌های ادبی دقت نظر و نوآوری داشته باشیم، مثلاً کاربرد آشنایی‌زدایی که پدیده‌های تکراری را زیباتر و خلاقانه‌تر بیان می‌کند، یا استفاده از علم تأویل و تفسیر که خاصیت ادبیات مدرن است و شرطش آن است که کلام به‌گونه‌ای نگاشته شود که قابلیت تفسیرها و برداشت‌های مختلف را به وجود آورد.

میری در ادامه توضیحاتی در باب قافیه و ردیف در شعر ارائه کرد و اظهار داشت: ردیف اختیاری اما قافیه الزامی است، کلمات قافیه، هم‌وزن هستند و در انتهای هر مصراع می‌آیند همچنین در حرف آخر باهم مشترک می‌باشند.

او تشریح کرد: ردیف دو کلمه دقیقاً و عیناً یکسان هستند که عموماً در انتهای هر دو مصرع می‌آیند و قافیه دو کلمه هم‌وزن (نه صرفاً یکسان) هستند که عموماً در انتهای هر دو مصرع می‌آیند.

مربی آفرینش‌های ادبی کانون سیستان و بلوچستان با اعتقاد به اینکه قافیه‌ها را می‌شود از گفتگوهای روزمره بیرون کشید، به نوجوانان شاعر خوزستانی توصیه کرد که از لابه‌لای صحبت‌هایی که در طول روز دارند سوژه‌هایشان برای نوشتن را، انتخاب کنند و در ادامه عنوان کرد:

نگاه تازه و تخیل، اصل شعر است و تجربه‌های زیستی از بهترین و عمیق‌ترین کتاب‌ها مفیدتر هستند.

بر اساس این گزارش، ام‌البنین عباسی اصل، شکیبا جلیلیان و آتنا دریس، ازجمله اعضای نوجوان کانون خوزستان بودند که به اشتراک‌گذاری و خوانش آثار خویش در این نشست پرداختند.

این رویداد ادبی با سرپرستی حمیده عدنانی، مربی فرهنگی و با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا، به کار خود پایان داد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت