این مرکز ازسال 1346درهمین محل فعالیت خودرا آغاز نموده ،با اجرای فعالیت های فرهنگی وهنری و ادبی درحال حاضر این مجموعه دارای 16704جلد کتاب در فضایی دلنشین با مساحت 340مترمربع دارای سالن کودک ونوجوان برای مطالعه اعضا می باشد.

خدمات مرکز: کارگاه های هنری ویژه گروه های سنی 4تا 17سالگی

اجرای فعالیت های فرهنگی ویژه اعضا حقیقی ومجازی برگزاری کارگاه های تخصصی وفعالیت های فرهنگی و هنری می باشد .

بخش های مرکزی : کتابخانه کودک و نوجوان و سالن آمفی تئاتر در مساحت 140متردارای فضاوبه حیاط سبز دردور تادور سالن مرکزی به مساحت2000هزار مترمی باشد .

امکانات ویژه مرکز : سالن مطالعه کودک ونوجوان سالن آمفی تئاتر سوئیت وسه  هرکلاس 16متر دربیرون ازسالن دارد.

امکانات کارگاهی : یک کلاس سفالگری که ورودی آن بیرون از سالن مطالعه می باشد ودوکلاس داخل سالن جهت کارگاه های خوشنویسی ونقاشی می باشد .

خدمات فراگیر : ندارد

روز و ساعت فعالیت : مرکز دریک شیفت صبح از ساعت 8تا 13ظهر می باشد که روزهای زوج دختر وروزهای فرد پسر می باشد.

پرسنل : یک مسئول مرکز، یک مربی پاره وقت درهفته دوروز درمرکز می باشد ویک نفر خدمات می باشد.

شرایط عضویت : داشتن حداقل 6سال تا 17سال وپرداخت شهریه 20000هزارتومان برای عضویت درمرکز حقیقی .

نشانی مرکز : خوزستان – شوشتر – چهارراه امام خمینی – ضلع غربی  جنب ستاد نمایندگی نماینده شهر گیلانی –کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک

تلفن مرکز : 3625734

مسئول مرکز : مرجان کهوازی زاده

اخبار مرکز:

 

  • 1401/04/29 - 12:54
  • تعداد بازدید: 4343
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

هفتمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آینه‌های ناگهان حوزه ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) برگزار شد

هفتمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آینه‌های ناگهان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ماهشهر و بندرامام خمینی (ره) به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، هفتمین نشست مجازی انجمن نویسندگان با موضوع نقد و بررسی آثار نوجوانان و با حضور سهیل مقیمی منتقد ادبی، کارشناسان، مربیان واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان و اعضای مراکز کانون ماهشهر و بندرامام خمینی (ره)، در صفحه مجازی این انجمن تشکیل شد.

سهیل مقیمی در این نشست گفت: داستان و خاطره تفاوت بسیاری با هم دارند و درباره مرزهای خاطره‌نویسی، داستان‌نویسی و شناخت تفاوت‌های این دو نوع نوشتار توضیح داد.

ایشان در ادامه به بیان مراحل تبدیل یک خاطره پرداخت کرد، که از جمله آن می‌توان به اضافه کردن توصیفات بیشتر (توصیف حس و حالات شخصیت‌ها و...) و همچنین افزودن دیالوگ اشاره کرد.

وی تشریح کرد: بهتر است نویسنده توصیف را در جریان داستان خود قرار داده تا خواننده آن توصیف را درک کند و در نهایت به زیبایی آن پی ببرد.

سهیل مقیمی تأکید کرد: انتخاب زاویه دید مناسب بسیار اهمیت دارد و خواننده باید ازهمان ابتدا از زاویه دید نویسنده آگاه شود، زیرا زاویه دید برای مخاطب محدودیت‌هایی در پرداخت و روایت داستان ایجاد می‌کند.

او گفت؛ زاویه دیدها با همدیگر فرق دارد و هنگامی که نویسنده‌ای از زاویه اول شخص استفاده می‌کند، در کنار آن، مونولوگ نیز به کارمی برد و در این حالت خیلی خوب می‌تواند در ذهن سیال و روان شخصیت اصلی خود را حرکت دهد و در نهایت هنر شخصیت‌پردازی خود را نمایان کند

این نویسنده و منتقد ادبی با اشاره به اهمیت پایان‌بندی در داستان و اشاره به پایان باز یا بسته، بیان کرد: ما به عنوان نویسنده باید دقت و تلاش کنیم که خود را موظف به انتقال پیام نکنیم، زیرا انتقال پیام در نمایه داستان نباید مستقیم باشد.

مقیمی در پایان توضیح داد: بازنویسی در داستان جایگاه خاص خود را دارد. هر داستان دارای نقاط قوت و ضعفی است که توصیف و توجه به راه برقراری ارتباط خواننده با شخصیت‌های داستان و همچنین روشن کردن تکلیف خواننده در خلق داستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بر اساس این گزارش، شقایق بشارتی، زهرا حسینی و شکیبا قنواتی از جمله اعضای نوجوان کانون خوزستان بودند که به اشتراک‌گذاری و خوانش داستان‌های خویش در این نشست پرداختند.

این رویداد ادبی با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا، به کار خود پایان داد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت