این مرکز ازسال 1346درهمین محل فعالیت خودرا آغاز نموده ،با اجرای فعالیت های فرهنگی وهنری و ادبی درحال حاضر این مجموعه دارای 16704جلد کتاب در فضایی دلنشین با مساحت 340مترمربع دارای سالن کودک ونوجوان برای مطالعه اعضا می باشد.

خدمات مرکز: کارگاه های هنری ویژه گروه های سنی 4تا 17سالگی

اجرای فعالیت های فرهنگی ویژه اعضا حقیقی ومجازی برگزاری کارگاه های تخصصی وفعالیت های فرهنگی و هنری می باشد .

بخش های مرکزی : کتابخانه کودک و نوجوان و سالن آمفی تئاتر در مساحت 140متردارای فضاوبه حیاط سبز دردور تادور سالن مرکزی به مساحت2000هزار مترمی باشد .

امکانات ویژه مرکز : سالن مطالعه کودک ونوجوان سالن آمفی تئاتر سوئیت وسه  هرکلاس 16متر دربیرون ازسالن دارد.

امکانات کارگاهی : یک کلاس سفالگری که ورودی آن بیرون از سالن مطالعه می باشد ودوکلاس داخل سالن جهت کارگاه های خوشنویسی ونقاشی می باشد .

خدمات فراگیر : ندارد

روز و ساعت فعالیت : مرکز دریک شیفت صبح از ساعت 8تا 13ظهر می باشد که روزهای زوج دختر وروزهای فرد پسر می باشد.

پرسنل : یک مسئول مرکز، یک مربی پاره وقت درهفته دوروز درمرکز می باشد ویک نفر خدمات می باشد.

شرایط عضویت : داشتن حداقل 6سال تا 17سال وپرداخت شهریه 20000هزارتومان برای عضویت درمرکز حقیقی .

نشانی مرکز : خوزستان – شوشتر – چهارراه امام خمینی – ضلع غربی  جنب ستاد نمایندگی نماینده شهر گیلانی –کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک

تلفن مرکز : 3625734

مسئول مرکز : مرجان کهوازی زاده

اخبار مرکز:

 

  • 1402/07/23 - 08:24
  • تعداد بازدید: 1783
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری نشست تخصصی «کودک، اخلاق، تربیت، مصلحت» در کانون خوزستان

نشست تخصصی «کودک، اخلاق، تربیت، مصلحت» به میزبانی کانون خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، واحد آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نشست تخصصی «کودک، اخلاق، تربیت، مصلحت» را روز سه‌شنبه  ۱۸ مهرماه ۱۴۰۲ با حضور مهناز بهادری، متخصص روانشناسی سلامت و جمعی از کارشناسان و مربیان مراکز استان در محیط اسکای روم معاونت فرهنگی برگزار کرد.

مدرس روانشناسی سلامت با توجه به هرم نیازهای مازلو، هر کدام از نیازها را شامل نیاز زیستی، نیازامنیتی، نیاز اجتماعی، نیاز به احترام و منزلت و نیاز به خود شکوفایی و خودانگیزشی کودکان را به اختصار توضیح دادند.

وی در ادامه گفت: در هرم مازلو نیازها به دو دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شوند؛ نیاز اول، نیازهای کمبود که به راحتی حس می‌شوند و انسان به صورت غریزی به دنبال آن‌ها خواهد رفت مثل غذا، امنیت، آب و… بنابراین قدرت زیاد این نیازها، باعث شده که برای هر انسانی در اولویت قرار داشته باشند.

 بهادری در ادامه تصریح کرد؛ زمانی که نیازهای کمبود برای انسان مرتفع شد ناخواسته به دنبال نیازهای دیگری می‌رود که به آن نیازهای وجودی گفته می‌شود و در واقع این نیازها به دلیل آن که در سطح بالاتری هستند از نوع کمبود به حساب نخواهند آمد، بلکه نشان دهنده تمایل انسان به بودن و رشد خواهند بود.

میهمان این نشست نظم در خانواده، ابراز احساسات به فرزندان و گفت‌وگوی سالم بین اعضای خانواده را از جمله مواردی دانست که در تکیم خانواده تأثیر بسزایی خواهند داشت.

بهادری یکی از وظایف مهم والدین در دوران کودکی را آموزش «نه» گفتن به فرزندان اعلام کرد و افزود؛ این پدر و مادر هستند که باید برای داشتن فرزندی سلامت از نظر روحی و جسمی این مهارت را به صورت جدی به کودک خود آموزش دهند تا کودک بتواند به راحتی در مقابل درخواست‌های غیرمنطقی دیگران نه بگوید و به طوری که همین کودک نیز در آینده به فردی تبدیل خواهد شد که اگر کسی از او خواسته‌ای داشته باشد و آن درخواست باارزش‌ها و توانایی او تضاد داشته باشد، به آسانی آن را رد می‌کند.

طبقه‌بندی اولیا به والدین سهل گیر، سخت‌گیر، متعادل و مقتدر و توصیف هر طبقه با ذکر مثال از دیگر مواردی بود که توسط میهمان برنامه به آن پرداخته شد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت