برگزاری جلسه کمیته کودک و نوجوان ستاد دههی فجر استان خوزستان
نخستین جلسه هماهنگی و برنامهریزی کارگروه کودک و نوجوان ستاد دههی فجر استان خوزستان پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۴ بهمنماه ۱۴۰۲ با حضور اعضای کارگروه در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، نخستین جلسه هماهنگی و برنامهریزی کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان خوزستان به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با حضور حجتالاسلاموالمسلمین اقبال مهدوی راد، نماینده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، معاونین کانون استان و اعضای این کمیته برگزار شد.
در این جلسه بهرام یارزاده دهکردی معاون فرهنگی کانون ضمن تبریک ولادت حضرت امام علی (ع) و با اشاره به مردمی بودن برنامههای دهه فجر افزود؛ عینیتبخشی به ارزشهای انقلاب اسلامی، ترویج وحدت ملی و توجه به قومیتهای مختلف، تقویت ارتباط بین دولت و مردم، تقویت ارتباط بین دولت و مردم، برنامهریزی مطلوب برای مراسم، ترویج اصول و ارزشهای دینی_اسلامی، تسلیح ملت با اطلاعات، پشتیبانی از مسائل منطقهای، تقویت به مشارکت مردمی، ارتقاء نقش زنان در جامعه، ترویج مشارکت فعال در انتخابات و ترویج فرهنگ دیپلماتی فرهنگی را از جمله اهداف کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر امسال عنوان کرد.
رویکردها و وظایف اجرایی کارگروه کمیته کودک و نوجوان، وظایف کمیتههای تخصصی، شعار محوری و هشتکها و همچنین عناوین روزشمار دهه مبارک فجر امسال و... از جمله مواردی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.
در ادامه حجتالاسلاموالمسلمین اقبال مهدوی راد هنر را، بهترین طریق برای انتقال مفاهیم و گفتار انقلاب به نسل نو دانست و تصریح کرد؛ کانون به عنوان مکانی فرهنگی میتواند با توجه به ظرفیتها و توانمندیهای مربیان خود از طریق شعر، نقاشی، فیلم، برگزاری مراسمات با محوریت مذهبی و ملی و... این نقش را بهخوبی ایفا کند.
ایشان با اشاره بهویژه برنامههای مختلف فرهنگی و ملی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، آمادگی کامل این نهاد را، جهت همکاری در راستای برگزار کردن هرچه باشکوهتر جشن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را اعلام کرد.
در این جلسه نمایندگان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری انقلاب اسلامی، اداره کل بهزیستی ضمن تأکید بر همکاری و همراهی در برگزاری این جشن ملی، به اختصار به تشریح برنامههای خود پرداختند.