این مرکز در فروردین 1374فعالیت خودرا آغاز کرد .ودرسه رشته فرهنگی ،هنری وادبی مشغول بکار بود که بعداز چندسال درسال 1392مربی هنری انتقالی گرفت و از مرکز رفت و هم اکنون در رشته های فرهنگی و ادبی و خوشنویسی مشغول بکار میباشیم.

این مجموعه دارای 14406جلد کتاب و درفضای 1000متری و دارای دو سالن کودک و نوجوان و 4کلاس مجزا میباشد وبا وجود گذشت26سال قدمت هنوز سالن آمفی تئاتر ندارد.

 

خدمات مرکز:کارگاههای ادبی و خوشنویسی برای گروههای سنی کودک و نوجوان 7تا17سال دایر میباشد و کلیه فعالیتها ی فرهنگی  و مذهبی و علمی با کمک مربی مسئول و مربی فرهنگی اجرا میشود .همچنین تابستان بعلت ازدحام اعضا مربی کمکی نیز گرفته میشود.

اجرای فعالیتهای حقیقی و مجازی برگزار کارگاههای تخصصی و فعالیتهای فرهنگی ،هنری وادبی بصورت روزانه توسط مربیان اجرا میشود.

امکانات کارگاهی:متاسفانه مرکز فاقد سالن آمفی تئاتر میباشد .همچنین کارگاههای ادبی و هنری در کلاسهای مجزا برگزار میگردد .

روز و ساعات فعالیت:فعالیتها در روز های عادی ازساعت 7:30تا 13:30ولی بعلت وضعیت کرونابطور دورکاری واز ساعت 8تا13میباشد.روزهای زوج پسرها و روزهای فرد اعضا دختر در مرکز حضور داشتند.

پرسنل:مربی مسئول –مربی فرهنگی_ویک مربی ادبی و خوشنویسی و خدمات

شرایط عضویت:گروههای سنی 7تا17سال شهریه سالانه20000تومان  دوقطعه عکس

آدرس:گتوند ابتدای خ استقلال پارک لاله   تلفن:06136324211

مربی مسئول:مرضیه حسین زاده

اخبار مرکز:

 

  • 1400/02/02 - 09:06
  • تعداد بازدید: 5746
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
محبوبه بزم‌آرا منتقد ادبی و شاعر خراسانی

شعر سپید، یک شعر دیداری است

محبوبه بزم‌آرا منتقد ادبی و شاعر خراسانی گفت: خلق تصاویر زیبا و عاطفه‌ی قوی از ملزومات یک شعر سپید است و این قالب از شعر فارسی، چون فاقد وزن و قافیه است باید از نظر تصویرسازی، ترکیب‌سازی و انتخاب صحیح کلمات غنی باشد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان،  محبوبه بزم آرا شاعر، منتقد ادبی و معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان، در سیزدهمین نشست مجازی انجمن شاعران نوجوان صبا اهواز،  با بیان این مطلب افزود: شعر سپید، بیشتر از آنکه شنیداری باشد دیداری است و یک تابلوی زیبا را در پیش چشم مخاطب، پدیدار می‌کند.

او بیان کرد: جابه‌جایی اجزای کلام، رعایت تقدم و تأخر و خروج از فرم کلیشه‌ای جمله از مؤلفه‌های مؤثر بر موسیقی در شعر سپید هستند.

مؤلف کتاب "آواز در باران"، چیدمان و تقطیع شعر را از عوامل مهم انتقال مفهوم به مخاطب دانست و توضیح داد: چیدمان و تقطیع در اثر ادبی بسیار مهم است ابتدایی‌ترین کار تقطیع کمک به صحیح خوانی شعر است.

او  تأکید کرد: شیوه‌ی سطر بندی با توجه به محل تمام شدن جمله و فرم ظاهری شعر، در تقطیع اهمیت دارد و موجب انتقال مفهوم، ایجاد موسیقی و تشخّص کلام می‌شود.

معاون فرهنگی کانون استان خراسان  در ادامه به لزوم رعایت ایجاز در شعر اشاره کرد و یادآور شد: ایجاز و فشردگی کلام در شعر، نباید باعث نارسایی شعر شود، همین‌طور پرهیز از مستقیم گویی نیز ضروری است.

بر اساس این گزارش سارا دهقانیان، وحید شهپری و آتنا دهقانی مدیسه ازجمله نوجوانانی بودند که در این نشست به اشتراک‌گذاری و خوانش آثار خود پرداختند.

گفتنی است: سیزدهمین   نشست انجمن شاعران نوجوان صبا اهواز که در  ۳۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ و  در صفحه‌ی مجازی این انجمن   با حضور  کارشناس و مربیان آفرینش‌های ادبی، محبوبه بزم‌آرا شاعر کشوری و  جمعی از اعضای مراکز کانون کلان‌شهر اهواز  برگزار شد،  با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا به کار خود پایان داد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت