این مرکز در فروردین 1374فعالیت خودرا آغاز کرد .ودرسه رشته فرهنگی ،هنری وادبی مشغول بکار بود که بعداز چندسال درسال 1392مربی هنری انتقالی گرفت و از مرکز رفت و هم اکنون در رشته های فرهنگی و ادبی و خوشنویسی مشغول بکار میباشیم.

این مجموعه دارای 14406جلد کتاب و درفضای 1000متری و دارای دو سالن کودک و نوجوان و 4کلاس مجزا میباشد وبا وجود گذشت26سال قدمت هنوز سالن آمفی تئاتر ندارد.

 

خدمات مرکز:کارگاههای ادبی و خوشنویسی برای گروههای سنی کودک و نوجوان 7تا17سال دایر میباشد و کلیه فعالیتها ی فرهنگی  و مذهبی و علمی با کمک مربی مسئول و مربی فرهنگی اجرا میشود .همچنین تابستان بعلت ازدحام اعضا مربی کمکی نیز گرفته میشود.

اجرای فعالیتهای حقیقی و مجازی برگزار کارگاههای تخصصی و فعالیتهای فرهنگی ،هنری وادبی بصورت روزانه توسط مربیان اجرا میشود.

امکانات کارگاهی:متاسفانه مرکز فاقد سالن آمفی تئاتر میباشد .همچنین کارگاههای ادبی و هنری در کلاسهای مجزا برگزار میگردد .

روز و ساعات فعالیت:فعالیتها در روز های عادی ازساعت 7:30تا 13:30ولی بعلت وضعیت کرونابطور دورکاری واز ساعت 8تا13میباشد.روزهای زوج پسرها و روزهای فرد اعضا دختر در مرکز حضور داشتند.

پرسنل:مربی مسئول –مربی فرهنگی_ویک مربی ادبی و خوشنویسی و خدمات

شرایط عضویت:گروههای سنی 7تا17سال شهریه سالانه20000تومان  دوقطعه عکس

آدرس:گتوند ابتدای خ استقلال پارک لاله   تلفن:06136324211

مربی مسئول:مرضیه حسین زاده

اخبار مرکز:

 

  • 1399/11/20 - 08:49
  • تعداد بازدید: 5641
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
کبری بابایی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان

شعرِ تأثیرگذار باید نگاه نو و خلاقانه داشته باشد

کبری بابایی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان معتقد است: شعرِ تأثیرگذار حتی در شرح بدیهیات هم باید نگاه نو و خلاقانه و همچنین کشف‌های بدیعِ خود را حفظ کند.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، کبری بابایی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان کشور که در نهمین نشست مجازی انجمن شاعران نوجوان (آیینه‌های ناگهان) مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اندیمشک سخن می‌گفت با بیان این مطلب تأکید کرد: ایجاد فضاهای نو در شعر، مستلزمِ انتخاب موضوع تازه یا تخیلات گسترده پیرامون پدیده‌های تکراری است.

او با اشاره به این‌که شعر، در واقع پیوند عاطفه، تخیل و اندیشه در بستر زبان است، افزود: برای آنکه ماحصل هم‌نشینی عناصر یک شعر به‌درستی منتقل شود، باید انسجام و ساختار آن، بی نقص باشد.

او توضیح داد: ازآنجاکه در شعر تصویر، جایگزین توضیح می‌شود، باید هنگام سرودن، زنجیره‌ای محکم میان تخیلات و تصاویر ایجاد کنیم، به گونه ای که هر بند، کامل کننده‌ی تصویر قبل یا شروع کننده‌ی تصویر بعد از خود باشد.

این شاعر کودک و نوجوان اندیشه را جان مایه ی شعر خواند و بیان کرد: اندیشه در شعر باید مشخص و قابل فهم باشد، این جزء از شعر در کنار خیال و تصویر، همدیگر را کامل می‌کنند و اجزایی از یک کلیت واحد می‌شوند.

مؤلف کتاب «شهری که راه افتاد» در ادامه به لزوم استفاده از آرایه ها در شعر اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال برای استحکام ارتباطات عمودی می‌توانیم از آرایه ی مراعات‌النظیر استفاده کنیم.

ایجاز، حذف و اضافات، ریتم و موسیقی، زبان، عاطفه و موضوع در شعر، ازجمله موارد دیگری بود که بابایی در این جلسه به تشریح آن‌ها برای نوجوانان شرکت‌کننده در نشست پرداخت.

بر اساس این گزارش، ریحانه دهقانی، مهسا ظهیری، پور آتنا میری، هدیه حبیبی و هستی نادر پور، ازجمله نوجوانانی بودند که در این نشست به اشتراک‌گذاری و خوانش اشعار خود پرداختند.

این رویداد مجازی ادبی با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا به کار خود پایان داد.

گفتنی است: نهمین نشست انجمن شاعران نوجوان آیینه‌های ناگهان، با موضوع نقد و بررسی آثار اعضا و حضور کبری بابایی شاعر، نویسنده، فیلم‌نامه‌نویس و نمایشنامه‌نویس کشور، کارشناسان ادبی و فرهنگی، مربیان کانون سراسر استان و جمع گسترده‌ای از اعضای مراکز کانون شهرستان‌ اندیمشک در صفحه‌ی مجازی این انجمن، برگزار شد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت