این مرکز در فروردین 1374فعالیت خودرا آغاز کرد .ودرسه رشته فرهنگی ،هنری وادبی مشغول بکار بود که بعداز چندسال درسال 1392مربی هنری انتقالی گرفت و از مرکز رفت و هم اکنون در رشته های فرهنگی و ادبی و خوشنویسی مشغول بکار میباشیم.

این مجموعه دارای 14406جلد کتاب و درفضای 1000متری و دارای دو سالن کودک و نوجوان و 4کلاس مجزا میباشد وبا وجود گذشت26سال قدمت هنوز سالن آمفی تئاتر ندارد.

 

خدمات مرکز:کارگاههای ادبی و خوشنویسی برای گروههای سنی کودک و نوجوان 7تا17سال دایر میباشد و کلیه فعالیتها ی فرهنگی  و مذهبی و علمی با کمک مربی مسئول و مربی فرهنگی اجرا میشود .همچنین تابستان بعلت ازدحام اعضا مربی کمکی نیز گرفته میشود.

اجرای فعالیتهای حقیقی و مجازی برگزار کارگاههای تخصصی و فعالیتهای فرهنگی ،هنری وادبی بصورت روزانه توسط مربیان اجرا میشود.

امکانات کارگاهی:متاسفانه مرکز فاقد سالن آمفی تئاتر میباشد .همچنین کارگاههای ادبی و هنری در کلاسهای مجزا برگزار میگردد .

روز و ساعات فعالیت:فعالیتها در روز های عادی ازساعت 7:30تا 13:30ولی بعلت وضعیت کرونابطور دورکاری واز ساعت 8تا13میباشد.روزهای زوج پسرها و روزهای فرد اعضا دختر در مرکز حضور داشتند.

پرسنل:مربی مسئول –مربی فرهنگی_ویک مربی ادبی و خوشنویسی و خدمات

شرایط عضویت:گروههای سنی 7تا17سال شهریه سالانه20000تومان  دوقطعه عکس

آدرس:گتوند ابتدای خ استقلال پارک لاله   تلفن:06136324211

مربی مسئول:مرضیه حسین زاده

اخبار مرکز:

 

  • 1400/05/26 - 07:43
  • تعداد بازدید: 5476
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری سی و چهارمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا مراکز کانون اهواز

سی و چهارمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کلان‌شهر اهواز به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، سی و چهارمین نشست مجازی انجمن نویسندگان نوجوان صبا با موضوع نقد و بررسی آثار داستانی نوجوانان و با حضور حسین قربانزاده خیاوی، نویسنده، مدرس، منتقد ادبیات داستانی و مربی آفرینش‌های ادبی استان آذربایجان شرقی، حسین تولایی کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون کشور، کارشناسان و مربیان واحد آفرینش‌های ادبی کانون خوزستان و  اعضای مراکز کانون شهرستان اهواز، در صفحه مجازی این انجمن تشکیل شد.

قربانزاده خیاوی در این نشست گفت:

داستان کوتاه را بهتر است با ضربه شروع کرد، یک داستان‌نویس با کلمه‌های خشک و بی‌جان مواجه است که باید هنرمندانه کنار هم چیده شوند و مخاطب را جذب کنند، بنابراین بهتر است برای آغاز داستان از موضوع اصلی استفاده کنیم و در واقع اتفاق مهم و اساسی داستان باید رگه‌هایی از خود را در ابتدا بازگو کند و موجب پیگیری مخاطب شود. و در ادامه توضیح داد:

شخصیت و مکان نیز  در شروع داستان نقش تأثیرگذاری دارند اما چگونگی ایجاد تحول در داستان کوتاه بسیار مهم‌تر است، از آنجا که این گونه‌ی داستانی برش کوچکی از زندگی شخصیت است، نمی‌تواند  بستر مناسبی برای شرح تغییرات و تحولات گسترده‌ی شخصیت‌ها باشد مگر اینکه به خوبی پرداخت شوند.

او با اشاره به اینکه در نوشتن داستان باید محتاط باشیم و باورپذیری به وجود آوریم افزود: بهتر است از تجربه‌های زیستی خود در داستان‌پردازی استفاده کنیم که باعث می‌شود موضوع بهتر پروانده شود.

وی بر لزوم رعایت نکات مربوط به دیالوگ‌نویسی در داستان تأکید کرد و گفت: دیالوگ در داستان کارکردهای مختلف دارد ، مثلاً شخصیت را معرفی و ریتم داستان را  تسریع می‌کند یا زمان و مکان را به ما می‌شناساند.

این نویسنده و منتقد ادبی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم رعایت چهارچوب‌های داستانی پرداخت  و بیان کرد: اتفاق در داستان باید روشن باشد، داستان کوتاه در مورد یک موضوع است و نباید پنجره‌های زیادی در آن باز کنیم یا اگر پنجره‌ای را می‌گشاییم پس از بهره‌برداری مطلوب، آن را ببندیم که حواس مخاطب از این روزنه به بیرون پرتاب نشود.

مربی واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان آذربایجان شرقی، در انتهای سخنان خود به نوجوانان  نویسنده‌ی خوزستانی توصیه کرد که برای تقویت مهارت نویسندگی خویش از مطالعه، تمرین و خاطره‌نویسی  غافل نشوند.

بر اساس این گزارش، آرمیتا آسترکی، آیسا همتیان، فاطمه عبدی و سارا دین‌پرست، از جمله اعضای نوجوان کانون خوزستان بودند که به اشتراک‌گذاری و خوانش داستان‌های خویش در این نشست پرداختند.

این رویداد ادبی با سرپرستی فاطمه رشیدی و با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا، به کار خود پایان داد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت