این مرکز در فروردین 1374فعالیت خودرا آغاز کرد .ودرسه رشته فرهنگی ،هنری وادبی مشغول بکار بود که بعداز چندسال درسال 1392مربی هنری انتقالی گرفت و از مرکز رفت و هم اکنون در رشته های فرهنگی و ادبی و خوشنویسی مشغول بکار میباشیم.

این مجموعه دارای 14406جلد کتاب و درفضای 1000متری و دارای دو سالن کودک و نوجوان و 4کلاس مجزا میباشد وبا وجود گذشت26سال قدمت هنوز سالن آمفی تئاتر ندارد.

 

خدمات مرکز:کارگاههای ادبی و خوشنویسی برای گروههای سنی کودک و نوجوان 7تا17سال دایر میباشد و کلیه فعالیتها ی فرهنگی  و مذهبی و علمی با کمک مربی مسئول و مربی فرهنگی اجرا میشود .همچنین تابستان بعلت ازدحام اعضا مربی کمکی نیز گرفته میشود.

اجرای فعالیتهای حقیقی و مجازی برگزار کارگاههای تخصصی و فعالیتهای فرهنگی ،هنری وادبی بصورت روزانه توسط مربیان اجرا میشود.

امکانات کارگاهی:متاسفانه مرکز فاقد سالن آمفی تئاتر میباشد .همچنین کارگاههای ادبی و هنری در کلاسهای مجزا برگزار میگردد .

روز و ساعات فعالیت:فعالیتها در روز های عادی ازساعت 7:30تا 13:30ولی بعلت وضعیت کرونابطور دورکاری واز ساعت 8تا13میباشد.روزهای زوج پسرها و روزهای فرد اعضا دختر در مرکز حضور داشتند.

پرسنل:مربی مسئول –مربی فرهنگی_ویک مربی ادبی و خوشنویسی و خدمات

شرایط عضویت:گروههای سنی 7تا17سال شهریه سالانه20000تومان  دوقطعه عکس

آدرس:گتوند ابتدای خ استقلال پارک لاله   تلفن:06136324211

مربی مسئول:مرضیه حسین زاده

اخبار مرکز:

 

  • 1400/09/07 - 13:01
  • تعداد بازدید: 5805
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری سی و هفتمین نشست مجازی انجمن نویسندگان نوجوان صبا اهواز

سی و هفتمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کلان‌شهر اهواز به‌صورت مجازی برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، سی و هفتمین نشست مجازی انجمن نویسندگان نوجوان صبا با موضوع نقد و بررسی آثار نوجوانان و با حضور اکرم الف‌خانی، کارشناس آفرینش‌های ادبی استان قم، نویسنده و منتقد ادبی، کارشناسان و مربیان واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان و اعضای مراکز اهواز، در صفحه مجازی این انجمن تشکیل شد.

الف‌خانی در ابتدای نشست گفت: پیش از این به استان خوزستان سفر کرده‌ام و احوال درخت‌های نخل و رود اروند و صفای باطنی خاص اهالی جنوب را خوب می‌شناسم.

او در خلال نقد آثار اعضا اشاره کرد: شروع داستان، مخاطب را به خوانشِ ادامه‌ی آن و پیگیری ماجرا دعوت می‌کند. شروع داستان، قدم اول داستان است و باید محکم برداشته شود.

این نویسنده و منتقد ادبی ضمن ابراز خرسندی از نقدهای دقیق اعضای انجمن به ریتم و تمپو در داستان اشاره کرد و گفت: ریتم و تمپو که میزان و تعداد رویدادها در زمان را نشان می‌دهد، باید با فضاسازی داستان تناسب داشته باشد.

کارشناس واحد آفرینش‌های ادبی استان قم با اشاره به عبارت " نگو! نشان بده"، بیان کرد: نویسنده‌ی موفق حالت‌ها و تصمیماتِ شخصیت‌ها را در قالب عمل داستانی و کنش و واکنش‌ها نشان می‌دهد و از مستقیم‌گویی پرهیز می‌کند.

این نویسنده و منتقد ادبی، با اعتقاد به پرهیز از مستقیم‌گویی، بیان کرد: زمان و مکان داستان را می‌توان در قالب همین نشانه‌ها، برای مخاطب تشریح و تصویر کرد. به‌عنوان مثال استفاده از پوشش گیاهی خاص یک اقلیم و یا بهره بردن از گویش یا لهجه‌های خاص یک ناحیه، به شکل غیرمستقیم اقلیمی که داستان در آن جریان دارد را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، سوگند سلطانی، مریم زکی‌زاده و حسین بازپور از جمله اعضای نوجوان کانون استان خوزستان بودند که به اشتراک‌گذاری و خوانش داستان خویش در این نشست پرداختند.

این رویداد ادبی توسط فاطمه رشیدی، نماینده‌ی انجمن نویسندگان نوجوان صبا برگزار و با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا به کار خود پایان داد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت