این مرکز از سال 1376در یک ساختمان  جدید با معماری خاص خود افتتاح گردید و تا این لحظه فعالیت خود را با کارگاههای فرهنگی و هنری و ادبی ادامه داده است.

در حال حاضر این مجموعه دارای 11905 جلد کتاب در فضایی دلنشین با مساحت  1200   متر مربع دارای سالن کودک و نوجوان برای مطالعه اعضا است .

خدمات مرکز : کارگاههای هنری ویژه گروههای سنی 5 سال کامل تا 17سال

اجرای فعالیت های فرهنگی ویژه اعضای حقیقی و مجازی

برگزاری کارگاهای تخصصی و فعالیت های فرهنگی و هنری و ادبی

بخش های مرکز : کتابخانه کودک و نوجوان - سالن سینما   در مساحت  1200  متر مربع

امکانات ویژه مرکز : سالن مطالعه کودک و نوجوان / سالن سینما / کارگاه هنری

خدمات فراگیر : ندارد

روز و ساعت فعالیت : مرکز در یک شیفت از 8 صبح الی 14بعد از ظهر

روزهای زوج دختر و روزهای فرد پسر

پرسنل : 2 مربی فرهنگی ا نفر مسئول مرکز 1 نفر مربی هنری 1 نفر خدمات

شرایط عضویت : داشتن حداقل 6 سال تا 17 سال و پرداخت شهریه  25000 تومان برای عضویت در مرکز حقیقی

   کانون شماره 4  cng نشانی : آبادان- ذوالفقاری ایستگاه 1 - ابتدای 40 متری جنب جایگاه

تلفن: 53354555

مسئول مرکز: نسترن البوعلی

 

 

اخبار مرکز:

 

 

  • 1399/11/11 - 12:15
  • تعداد بازدید: 5507
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری نهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا اهواز در فضای مجازی

نهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کلان‌شهر اهواز به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، نهمین نشست مجازی انجمن نویسندگان نوجوان صبا با موضوع نقد و بررسی آثار داستانی نوجوانان و با حضور نگین صدری زاده، نویسنده، منتقد، مدرس و پژوهشگر کشور، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، کارشناس و مربیان واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان و جمعی از اعضا مراکز کانون شهرستان اهواز، در صفحه مجازی این انجمن اجرا شد.

نگین صدری زاده در این نشست گفت: طرح و شخصیت‌پردازی در داستان‌نویسی اهمیت بسیار دارند و اتفاقاتی که پی‌درپی رخ می‌دهند تا داستان را به سرانجام برسانند باید به گونه ای کنار هم چیده شوند که در کنار شخصیت‌پردازی مناسب، باورپذیر و منطقی جلوه کنند.

او با اشاره به این‌که شخصیت‌ها در طول داستان باید از نظر رفتاری دارای ثبات باشند افزود: از آنجا که در داستان های کوتاه فرصت زمانی اندک است، می‌توان آن‌ها را به عنوان بستری مناسب برای روایت‌های تحلیلی و تفکر برانگیز در نظر گرفت و توجه داشت که نباید شخصیت‌ها را در این گونه از داستان، دچار تحولات رفتاری کرد.

این نویسنده و پژوهشگر در بخش دیگری از سخنان خود به مبحث درون‌مایه و پیام در داستان پرداخت و گفت: پیام و درون‌مایه، روحِ حاکم بر داستان است و گاهی مستقیم گویی در این مورد می‌تواند مخاطب حرفه‌ای را دل‌زده کند.

صدری زاده در ادامه، خصوصیات ادبیات تفریحی را برشمرده و توضیح داد: ادبیات تفریحی به ما کمک می‌کند که قدری از جهان واقعی دور شویم و به شکل مشخصی، بر ایجاد مسرت و نشاط در مخاطب تاکید دارد.

نویسنده‌ی کتاب ادبیات داستانی و رشد کودک اضافه کرد: داستان های که در ژانر طنز نگاشته می‌شوند، در زمره ی ادبیات تفریحی و گاه تحلیلی قرار می‌گیرند.

وی در ادامه به شرح نکاتی پیرامون چگونگی استفاده از وقایع تاریخی در داستان‌نویسی پرداخت و افزود: ادبیات داستانی می تواند صادقانه‌تر تاریخ را روایت کند.

روابط علت و معلولی، مقدمه‌چینی، باورپذیری، خصوصیات داستان کوتاه، و سیر تحولات و وقایع در داستان ازجمله موارد دیگری بود که این مدرس و پژوهشگر ادبیات داستانی در این جلسه به تشریح آن‌ها برای نوجوانان شرکت‌کننده در نشست پرداخت.

بر اساس این گزارش، سینا سالم دزفولی، ستایش سرکهکی، سیده عسل مرعشی و نرگس فکر نشان، اعضای نوجوان کانون خوزستان در این نشست به اشتراک‌گذاری و خوانش داستان های خود پرداختند.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت