کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز منیوحی در اسفند ماه سال 1381 تاسیس شد و در فروردین ماه سال 1382 فعالیت  خود را آغاز نمود و تا این لحظه فعالیت های خود را با کارگاه های فرهنگی هنری و ادبی ادامه داده است .

در حال حاضر این مجموعه دارای  1022  جلد کتاب در فضایی دلنشین با مساحت 130مترمربع برای مطالعه اعضا می باشد.

خدمات مرکز : کارگاه های ادبی ویژه گروه سنی 7 تا 17 سال

اجرای فعالیت های فرهنگی ویژه اعضای حقیقی و مجازی

برگزاری کارگاه های تخصصی و فعالیت های فرهنگی هنری و ادبی

بخش های مرکز: سالن کتابداری به مساحت 130 متر و اتاق بازی به مساحت 14 متر

امکانات ویژه مرکز: سالن مطالعه کودک و نوجوان / اتاق بازی

خدمات فراگیر : ندارد

روز و ساعت فعالیت : مرکز دریک شیفت صبح از 8 تا 13 روز های زوج پسر و روزهای فرد دختر

پرسنل : 1 نفر مسؤل مرکز – 1 مربی فرهنگی – 1 خدمات

شرایط عضویت : داشتن حداقل 6  تا 17 سال و پرداخت 20000 تومان برای عضویت در مرکز حقیقی

نشانی : منیوحی – کوت شنوف – جنب تعاونی روستاییان – کانون پرورش فکری مرکز منیوحی

تلفن : 06153395405

مسؤل مرکز : خدیجه خزاعلی

 

 

اخبار مرکز:

 

 

 

  • 1401/04/29 - 12:54
  • تعداد بازدید: 4374
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

هفتمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آینه‌های ناگهان حوزه ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) برگزار شد

هفتمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آینه‌های ناگهان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ماهشهر و بندرامام خمینی (ره) به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، هفتمین نشست مجازی انجمن نویسندگان با موضوع نقد و بررسی آثار نوجوانان و با حضور سهیل مقیمی منتقد ادبی، کارشناسان، مربیان واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان و اعضای مراکز کانون ماهشهر و بندرامام خمینی (ره)، در صفحه مجازی این انجمن تشکیل شد.

سهیل مقیمی در این نشست گفت: داستان و خاطره تفاوت بسیاری با هم دارند و درباره مرزهای خاطره‌نویسی، داستان‌نویسی و شناخت تفاوت‌های این دو نوع نوشتار توضیح داد.

ایشان در ادامه به بیان مراحل تبدیل یک خاطره پرداخت کرد، که از جمله آن می‌توان به اضافه کردن توصیفات بیشتر (توصیف حس و حالات شخصیت‌ها و...) و همچنین افزودن دیالوگ اشاره کرد.

وی تشریح کرد: بهتر است نویسنده توصیف را در جریان داستان خود قرار داده تا خواننده آن توصیف را درک کند و در نهایت به زیبایی آن پی ببرد.

سهیل مقیمی تأکید کرد: انتخاب زاویه دید مناسب بسیار اهمیت دارد و خواننده باید ازهمان ابتدا از زاویه دید نویسنده آگاه شود، زیرا زاویه دید برای مخاطب محدودیت‌هایی در پرداخت و روایت داستان ایجاد می‌کند.

او گفت؛ زاویه دیدها با همدیگر فرق دارد و هنگامی که نویسنده‌ای از زاویه اول شخص استفاده می‌کند، در کنار آن، مونولوگ نیز به کارمی برد و در این حالت خیلی خوب می‌تواند در ذهن سیال و روان شخصیت اصلی خود را حرکت دهد و در نهایت هنر شخصیت‌پردازی خود را نمایان کند

این نویسنده و منتقد ادبی با اشاره به اهمیت پایان‌بندی در داستان و اشاره به پایان باز یا بسته، بیان کرد: ما به عنوان نویسنده باید دقت و تلاش کنیم که خود را موظف به انتقال پیام نکنیم، زیرا انتقال پیام در نمایه داستان نباید مستقیم باشد.

مقیمی در پایان توضیح داد: بازنویسی در داستان جایگاه خاص خود را دارد. هر داستان دارای نقاط قوت و ضعفی است که توصیف و توجه به راه برقراری ارتباط خواننده با شخصیت‌های داستان و همچنین روشن کردن تکلیف خواننده در خلق داستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بر اساس این گزارش، شقایق بشارتی، زهرا حسینی و شکیبا قنواتی از جمله اعضای نوجوان کانون خوزستان بودند که به اشتراک‌گذاری و خوانش داستان‌های خویش در این نشست پرداختند.

این رویداد ادبی با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا، به کار خود پایان داد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت