این مرکز از سال 1379 با معماری خاص کتابخانه کودک و نوجوان افتتتاح شد و در سال 1380 فعالیت های فرهنگی و هنری خود را با یک مسئول و یک خدمات و چند مربی آزاد شروع کرد.

در حال حاضر این مرکز با 11294 جلد کتاب در فضایی آرام و دلنشین و با مساحتی بالغ بر 450متر مربع دارای سالن کودک و نوجوان برای استفاده اعضا می باشد.

خدمات مرکز : اجرای فعالیت های فرهنگی ویژه اعضا حقیقی و مجازی

برگزاری کارگاه تخصصی هنرهای بومی و نوشتن خلاق

برگزاری کلاس های آزاد نقاشی و طراحی

بخش های مرکز: کتابخانه کودک و نوجوان، سالن نمایش

امکانات ویژه مرکز: سالن مطالعه کودک و نوجوان، سالن نمایش، 3 کلاس، آبدار خانه، سرویس بهداشتی

امکانات کارگاهی: ندارد

امکانات فراگیر : ندارد

روز و ساعت فعالیت: مرکز در تمام روزهای هفته از شنبه تا پنجشنبه ساعت 8 الی 14 ظهر فعالیت دارد / روزهای زوج پسر و روزهای فرد دختر

پرسنل: 1نفر مسیول مرکز، 1نفر مربی فرهنگی، 1نفر خدمات

شرایط عضویت: داشتن حداقل 6 سال تا 17 سال و پرداخت شهریه 20000 تومان برای عضویت در مرکز حقیقی

 

نشانی:  شادگان،  خیابان ولایت- بلوار کشاورز- جنب مدرسه استثنایی بهار انقلاب

تلفن : 53727015        

مسئول مرکز: البوغبیش

اخبار مرکز:

 

 

  • 1400/07/29 - 10:39
  • تعداد بازدید: 5747
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری دهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان مراکز حوزه‌ی آبادان و خرمشهر

دهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آیینه‌های ناگهان مراکز حوزه‌ی آبادان و خرمشهر، به‌صورت مجازی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، دهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آیینه‌های ناگهان مراکز حوزه‌ی آبادان و خرمشهر با موضوع نقد و بررسی آثار نوجوانان و با حضور راضیه احمدی، نویسنده، منتقد ادبی و مربی آفرینش‌های ادبی کانون استان فارس، کارشناسان و مربیان واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان و اعضای مراکز کانون آبادان و خرمشهر در صفحه مجازی این انجمن تشکیل شد.
احمدی در این نشست گفت: لازم است همه‌ی ما قبل از نوشتن، قالب اثر خود را مشخص کرده و در چهارچوب ساختار مورد نظرمان گام برداریم، بنابراین به عنوان یک داستان‌نویس باید تفاوت بین قصه و داستان را بشناسیم.
و در ادامه توضیح داد: قصه به اندازه‌ی داستان رتبه و اهمیت دارد، اما تفاوت‌هایی میان این دو گونه‌ی ادبیات وجود دارد، به عنوان مثال قصه‌ها با «یکی بود، یکی نبود» شروع می‌شوند و در متن آن‌ها با اتفاقاتی برمی‌خوریم که پرداخت ندارند و ساده هستند اما اتفاق اصلی، در داستان جدید، متفاوت و قابل تأمل است و داستان دارای طرح مشخص هست. همچنین برای تبدیل قصه به داستان باید شخصیت‌ها را از حالت تیپ خارج کنیم و به جزئیات آن‌ها بپردازیم.
او با اشاره به انواع داستان در ادبیات امروز بیان کرد: نکته‌ی مشترک میان تمام گونه‌های داستانی چهارچوب داستانی است و محتوایی که مخاطب را با فکر و اندیشه‌ی جدیدی مواجه می‌کند.
احمدی تعلیق و کشف در داستان را، عاملی برای ایجاد لذت خوانش دانست و تأکید کرد: تمام داستان‌ها باید حرف و پیام و کشفی در پی داشته باشد و در ادامه با ارائه‌ی توضیحاتی در باب اتفاق داستانی اظهار داشت: اتفاق داستان جزء ضروری‌ترین عناصر داستان است بدون آن داستان بی‌مایه است و از حالت داستانی به دور است.
این نویسنده و منتقد ادبی با اعتقاد به اینکه المان‌های بومی داستان را درخشان و ماندگار می‌کنند، به نوجوانان نویسنده‌ی خوزستانی توصیه کرد که از کاوش محل زندگی خود برای یافتن ایده‌های داستانی غافل نشوند.
احمدی در بخش انتهایی این رویداد ادبی داستان کوتاه را، روایت قسمت و حتی صحنه‌ای از زندگی دانست و تشریح کرد: نویسنده با توجه به محدودیت‌های داستان کوتاه باید دست به انتخاب بزند و خلاق باشد یعنی هر کلمه‌ای که در داستان قرار می‌گیرد باید پیش برنده بوده و اطلاعات جدیدی به مخاطب بدهد.
بر اساس این گزارش؛ دهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آیینه‌های ناگهان مراکز حوزه‌ی آبادان و خرمشهر، با سرپرستی حمیده عدنانی، مربی فرهنگی و با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا به کار خود پایان داد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت