این مرکز درسال 1354تاسیس شد وبعد از جمگ تحمیلی واتمام جنگ در3خرداد  1375بازسازی وافتتاح شد وتا این لحظه فعالیت خودرا با کارگاه های فرهنگی وهنری ادامه داده است .

در حال حاضر این مجموعه دارای 17439جلد کتاب در فضایی جذاب وزیبا با مساحت 1350متر مربع دارای سالن مطالعه 100متری ودو کلاس نقاشی وسفالگری می باشد.

دربیرون محوطه 550متر یک سوئیت کوچک با مساحت 20متر دارد .

خدمات مرکز :کارگاه های هنری وفرهنگی ویژه گروه های سنی 6تا17سال

اجرای فعالیت های فرهنگی ویژه اعضای حقیقی ومجازی

برگزاری فعالیت های فرهنگی ،هنری وادبی

برگزاری کارگاه های تخصصی وفعالیت های فرهنگی هنری وادبی

بخش های مرکز :کتابخانه کودک ونوجوان ،سالن نمایش در مساحت 100متر

امکانات ویژه مرکز :سالن مطالعه کودک ونوجوان ،سالن نمایش ،کارگاه هنری

امکانات کارگاهی :یک کارگاه هنری

خدمات فراگیر ندارد .

روز وساعات فعالیت :8صبح تا 14

روزهای زوج پسر وروزهای فرد دختر

پرسنل :1مربی فرهنگی ،مربی مسئول و1نفر خدمات

شرایط عضویت :داشتن حداقل 6سال تا 17سال .پرداخت شهریه 12000تومان برای عضویت حقیقی

نشانی :خرمشهر خیابان فردوسی ،خیابان شهیدان نورانی ،جنب سینما نخل

تلفن :53512040

مسئول مرکز خانم فرسانی

 

 

اخبار مرکز:

 

 

  • 1399/12/29 - 20:31
  • تعداد بازدید: 5830
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سمیرا قیومی نویسنده کودک و نوجوان

در یک اثر ادبی، آنچه نباید بنویسم به‌اندازه‌ی آنچه می‌نویسیم اهمیت دارد

سمیرا قیومی نویسنده کودک و نوجوان معتقد است: یکی از نکات مهم در نوشتن این است که در انتخاب کلمه‌ها و عبارات صرفه‌جویی کنیم و اگر فرض کنیم هر نویسنده یک کیسه کلمه در اختیار دارد، باید نکته‌سنجی و دقت نظر این را داشته باشد که در بهترین جا و به بهترین شکل خرجشان کند.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، سمیرا قیومی نویسنده کودک و نوجوان که در سومین نشست مجازی انجمن نویسندگان نوجوان (آیینه‌های ناگهان) مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندر ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) حضور داشت، با بیان این مطلب تأکید کرد: باورپذیری در داستان اهمیت بسیار دارد، بنابراین به‌عنوان مثال، در دیالوگ‌نویسی باید دقت کنیم که گفتگوها را با توجه شخصیت‌ها و آنچه در موردشان به خواننده تفهیم کرده‌ایم، بنویسیم.

او توضیح داد: اصطلاحات و منش گفتارها باید منطبق با شخصیت نوشته شوند، همچنین شخصیت‌ها نباید بی‌دلیل زیاد شده و داستان را شلوغ کنند زیرا تمرکز خواننده از بین می‌رود.

وی با اشاره به این‌که، اثر ادبی مثل یک موجود زنده به حیات خویش معنا می‌دهد، افزود: اجزای یک داستان مثل اجزای بدن انسان و خصوصیات اندام‌وار آن، روی‌هم تأثیر دارند و جدا کردن هر جزء موجب اختلال در سایر اجزا خواهد بود.

قیومی در ادامه توضیح داد: برای نوشتن یک داستان رعایت زبان، شخصیت‌پردازی، ایجاد ماجرا، عدم تعادل و کشمکش ضروری است.

مؤلف کتاب «صورتی مثل ابر» در ادامه به مقوله‌ی ابهام در داستان اشاره کرد و گفت: تمام سؤال‌ها در داستان باید پاسخ داده شوند، و از نظر تطبیق با واقعیت‌های دنیای اطرافِ مخاطب ایرادی نداشته باشند.

او افزود: در داستان‌های استعاری و خیالی نیز فضای فانتزی در داستان باید به‌خوبی پرداخت شود و امکان هرگونه ابهام در ذهن مخاطب را به حداقل رساند.

مربی باسابقه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران که در جمع نوجوانان نویسنده‌ی مراکز کانون ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) سخن می‌گفت، به لزوم بهره‌مندی از ادبیات داستانی معاصر و تجربیات زیستی در داستان‌نویسی اشاره کرد و به نوجوانان شرکت‌کننده در این نشست توصیه کرد که از نویسندگان معاصر و آثار ایشان غافل نشوند.

تعلیق، کشش، شخصیت‌پردازی و تخیل، در داستان ازجمله موارد دیگری بود که قیومی در این جلسه، به تشریح آن‌ها برای نوجوانان شرکت‌کننده در نشست پرداخت.

بر اساس این گزارش، الهه قنوات پور، بیتا محمدی، شکیبا قنواتی و ریحانه گلستان ازجمله نوجوانانی بودند که در این نشست به اشتراک‌گذاری و خوانش داستان‌های خود پرداختند.

این رویداد مجازی ادبی با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا به کار خود پایان داد.

گفتنی است که سومین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آیینه‌های ناگهان، با موضوع نقد و بررسی آثار اعضا و حضور سمیرا قیومی نویسنده‌ی کودک و نوجوان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، کارشناسان ادبی و فرهنگی، مربیان کانون سراسر استان و جمع گسترده‌ای از اعضای مراکز کانون شهرستان‌های بندر امام خمینی (ره) و بندر ماهشهر، به‌صورت مجازی برگزار شد.

 

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت