این مرکز درسال 1354تاسیس شد وبعد از جمگ تحمیلی واتمام جنگ در3خرداد  1375بازسازی وافتتاح شد وتا این لحظه فعالیت خودرا با کارگاه های فرهنگی وهنری ادامه داده است .

در حال حاضر این مجموعه دارای 17439جلد کتاب در فضایی جذاب وزیبا با مساحت 1350متر مربع دارای سالن مطالعه 100متری ودو کلاس نقاشی وسفالگری می باشد.

دربیرون محوطه 550متر یک سوئیت کوچک با مساحت 20متر دارد .

خدمات مرکز :کارگاه های هنری وفرهنگی ویژه گروه های سنی 6تا17سال

اجرای فعالیت های فرهنگی ویژه اعضای حقیقی ومجازی

برگزاری فعالیت های فرهنگی ،هنری وادبی

برگزاری کارگاه های تخصصی وفعالیت های فرهنگی هنری وادبی

بخش های مرکز :کتابخانه کودک ونوجوان ،سالن نمایش در مساحت 100متر

امکانات ویژه مرکز :سالن مطالعه کودک ونوجوان ،سالن نمایش ،کارگاه هنری

امکانات کارگاهی :یک کارگاه هنری

خدمات فراگیر ندارد .

روز وساعات فعالیت :8صبح تا 14

روزهای زوج پسر وروزهای فرد دختر

پرسنل :1مربی فرهنگی ،مربی مسئول و1نفر خدمات

شرایط عضویت :داشتن حداقل 6سال تا 17سال .پرداخت شهریه 12000تومان برای عضویت حقیقی

نشانی :خرمشهر خیابان فردوسی ،خیابان شهیدان نورانی ،جنب سینما نخل

تلفن :53512040

مسئول مرکز خانم فرسانی

 

 

اخبار مرکز:

 

 

  • 1399/11/11 - 12:15
  • تعداد بازدید: 5565
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری نهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا اهواز در فضای مجازی

نهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کلان‌شهر اهواز به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، نهمین نشست مجازی انجمن نویسندگان نوجوان صبا با موضوع نقد و بررسی آثار داستانی نوجوانان و با حضور نگین صدری زاده، نویسنده، منتقد، مدرس و پژوهشگر کشور، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، کارشناس و مربیان واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان و جمعی از اعضا مراکز کانون شهرستان اهواز، در صفحه مجازی این انجمن اجرا شد.

نگین صدری زاده در این نشست گفت: طرح و شخصیت‌پردازی در داستان‌نویسی اهمیت بسیار دارند و اتفاقاتی که پی‌درپی رخ می‌دهند تا داستان را به سرانجام برسانند باید به گونه ای کنار هم چیده شوند که در کنار شخصیت‌پردازی مناسب، باورپذیر و منطقی جلوه کنند.

او با اشاره به این‌که شخصیت‌ها در طول داستان باید از نظر رفتاری دارای ثبات باشند افزود: از آنجا که در داستان های کوتاه فرصت زمانی اندک است، می‌توان آن‌ها را به عنوان بستری مناسب برای روایت‌های تحلیلی و تفکر برانگیز در نظر گرفت و توجه داشت که نباید شخصیت‌ها را در این گونه از داستان، دچار تحولات رفتاری کرد.

این نویسنده و پژوهشگر در بخش دیگری از سخنان خود به مبحث درون‌مایه و پیام در داستان پرداخت و گفت: پیام و درون‌مایه، روحِ حاکم بر داستان است و گاهی مستقیم گویی در این مورد می‌تواند مخاطب حرفه‌ای را دل‌زده کند.

صدری زاده در ادامه، خصوصیات ادبیات تفریحی را برشمرده و توضیح داد: ادبیات تفریحی به ما کمک می‌کند که قدری از جهان واقعی دور شویم و به شکل مشخصی، بر ایجاد مسرت و نشاط در مخاطب تاکید دارد.

نویسنده‌ی کتاب ادبیات داستانی و رشد کودک اضافه کرد: داستان های که در ژانر طنز نگاشته می‌شوند، در زمره ی ادبیات تفریحی و گاه تحلیلی قرار می‌گیرند.

وی در ادامه به شرح نکاتی پیرامون چگونگی استفاده از وقایع تاریخی در داستان‌نویسی پرداخت و افزود: ادبیات داستانی می تواند صادقانه‌تر تاریخ را روایت کند.

روابط علت و معلولی، مقدمه‌چینی، باورپذیری، خصوصیات داستان کوتاه، و سیر تحولات و وقایع در داستان ازجمله موارد دیگری بود که این مدرس و پژوهشگر ادبیات داستانی در این جلسه به تشریح آن‌ها برای نوجوانان شرکت‌کننده در نشست پرداخت.

بر اساس این گزارش، سینا سالم دزفولی، ستایش سرکهکی، سیده عسل مرعشی و نرگس فکر نشان، اعضای نوجوان کانون خوزستان در این نشست به اشتراک‌گذاری و خوانش داستان های خود پرداختند.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت