این مرکز درسال 1354تاسیس شد وبعد از جمگ تحمیلی واتمام جنگ در3خرداد  1375بازسازی وافتتاح شد وتا این لحظه فعالیت خودرا با کارگاه های فرهنگی وهنری ادامه داده است .

در حال حاضر این مجموعه دارای 17439جلد کتاب در فضایی جذاب وزیبا با مساحت 1350متر مربع دارای سالن مطالعه 100متری ودو کلاس نقاشی وسفالگری می باشد.

دربیرون محوطه 550متر یک سوئیت کوچک با مساحت 20متر دارد .

خدمات مرکز :کارگاه های هنری وفرهنگی ویژه گروه های سنی 6تا17سال

اجرای فعالیت های فرهنگی ویژه اعضای حقیقی ومجازی

برگزاری فعالیت های فرهنگی ،هنری وادبی

برگزاری کارگاه های تخصصی وفعالیت های فرهنگی هنری وادبی

بخش های مرکز :کتابخانه کودک ونوجوان ،سالن نمایش در مساحت 100متر

امکانات ویژه مرکز :سالن مطالعه کودک ونوجوان ،سالن نمایش ،کارگاه هنری

امکانات کارگاهی :یک کارگاه هنری

خدمات فراگیر ندارد .

روز وساعات فعالیت :8صبح تا 14

روزهای زوج پسر وروزهای فرد دختر

پرسنل :1مربی فرهنگی ،مربی مسئول و1نفر خدمات

شرایط عضویت :داشتن حداقل 6سال تا 17سال .پرداخت شهریه 12000تومان برای عضویت حقیقی

نشانی :خرمشهر خیابان فردوسی ،خیابان شهیدان نورانی ،جنب سینما نخل

تلفن :53512040

مسئول مرکز خانم فرسانی

 

 

اخبار مرکز:

 

 

  • 1400/03/02 - 10:42
  • تعداد بازدید: 5718
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری سیزدهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا مراکز کانون اهواز

سیزدهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کلان‌شهر اهواز مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، سیزدهمین نشست مجازی انجمن نویسندگان نوجوان صبا با موضوع نقد و بررسی آثار داستانی نوجوانان،با حضور سمیرا قیومی نویسنده، منتقد ادبی و پژوهشگر، مدیر کل کانون استان خوزستان، معاونت فرهنگی، کارشناسان  و مربیان واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان و  اعضای مراکز کانون شهرستان اهواز، در صفحه مجازی این انجمن تشکیل شد.

سمیرا قیومی نویسنده، منتقد ادبی و پژوهشگر،در این نشست گفت: در اکثر داستان‌ها طرح کلی را می توان در یک جمله خلاصه کرد.این جمله می‌تواند سوژه یا فکر اولیه نام بگیرد. یک نویسنده بعد از مشخص کردن  فکر و طرح اولیه باید به بررسی قابلیت آن  برای داستان شدن بپردازد.

او با اشاره به این‌که سوژه باید جذاب و قابل گسترش باشد افزود: طرح کلی باید قابلیت به کمال مطلوب رساندن  مشخصه‌هایی مانند عدم تعادل یا  تعلیق در داستان را دارا باشد.

وی تاکید کرد: طرح یک خطی یا یک جمله‌ی اصلی داستان، ظواهر و آرایش زبانی و چاشنی‌های مختلف را کنار می‌زند و اصل داستان را بیرون کشیده و به منتقد برای نقد داستان کمک می‌کند.

 این نویسنده و منتقد ادبی در بخش دیگری از سخنان  خود به مبحث زبان در داستان پرداخت و بیان کرد: زبان داستان باید ساده و روان باشد، به‌گونه‌ای که خواننده درگیر محتوای داستان شده و افکار خویش را معطوفِ کشف تصویرسازی‌های شاعرانه نسازد.

نویسنده‌ی کتاب " لولو آلبالو " در ادامه ایجاد جذابیت، کشش و نوآوری در داستان را ضروری دانست و توضیح داد: می‌توانیم  پیش‌فرض‌های داستان را  تغییر دهیم و مخاطب را با خویش همراه سازیم.

مربی باسابقه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در پایان به داستان نویسان نوجوان توصیه کرد که از نقد و بررسی آثارشان استقبال کنند و تاکید کرد: اگر داستانی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد به این معنی است که اثر هنوز زنده است.

بر اساس این گزارش، فاطمه نصیری راسفندی، سارا دین‌پرست و ستایش سرکهکی از جمله اعضای نوجوان کانون خوزستان بودند که به اشتراک‌گذاری و خوانش داستان‌های خویش در این نشست  پرداختند.

این رویداد ادبی با سرپرستی فاطمه رشیدی و با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا به‌کار خود پایان داد.

 

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت