مرکز فرهنگی حمیدیه

این مرکز از24خرداد 1379دریک ساختمان جدید ب معماری خاص وجدید افتتاح و فعالیت خود را آغاز کردو تاکنون به فعالیتهای فرهنگی خود ادامه می دهد.

درحال حاضر این مرکز دارای 9681جلد کتاب درفضایی دلنشین دارای مساحت زیربنای 331.11مترمربع دارای سالن مطالعه کودک ونوجوان برای مطالعه اعضا می باشد.

 

خدمات مرکز :

اجرای فعالتهای فرهنگی ویژه اعضای حقیقی ومجازی

برگزاری کارگاه هنری برخط(حصیربافی)

بخش های مرکز:

کتابخانه کودک ونوجوان ،سالن آمفی تاتر در مساحت 331.11مترمربع

امکانات ویژه مرکز: سالن مطالعه کودک ونوجوان /سالن آمفی تاتر/کارگاه هنری/اتاق قصه گویی /کارگاه علمی

امکانات کارگاهی : اتاق قصه گویی /کلاس سفال ونقاشی /کلاس علمی

روزوساعات فعالیت : مرکز دریک شیفت 8تا 14 صبح /روزهای زوج دختر وروزهای فرد پسر

پرسنل : 1نیروی فرهنگی (مسئول مرکز) و 1 نیروی خدمات

شرایط عضویت : داشتن سن 6 تا 17 سال وپرداخت شهریه 12000تومان برای عضویت در مرکز حقیقی

نشانی : خوزستان-حمیدیه ،خ شهید چاسب طرفی ،ضلع جنوب غربی پارک شهرداری

تلفن : 36722333

مسئول مرکز : سمیره عنصری

 

 

 

اخبار مرکز:

 

 

  • 1400/10/01 - 08:34
  • تعداد بازدید: 5827
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری سی و هفتمین نشست انجمن شاعران نوجوان صبا اهواز

سی و هفتمین نشست انجمن شاعران نوجوان صبا مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کلان‌شهر اهواز به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، سی و هفتمین نشست مجازی انجمن شاعران نوجوان صبا اهواز با موضوع نقد و بررسی آثار  نوجوانان و با حضور فرحناز چولکی، شاعر، منتقد ادبی و کارشناس واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان ایلام،   اعضا و مربیان ادبی مراکز کانون اهواز، در صفحه مجازی این انجمن تشکیل شد.

چولکی در این نشست گفت: آرایه های ادبی عوامل مهم زیبایی و تأثیرگذاری شعر هستند.

 او آرایه‌ی مراعات نظیر را عامل به وجود آمدن زنجیره‌ی مرتبط ادبی در شعر دانست و اضافه کرد: در عین حال آرایه‌هایی مثل تکرار، واج‌آرایی، تشخیص و به‌طور کلی آنچه ملموس و دل‌نشین است در شعر کاربرد تأثیرگذار دارد و حتی موسیقی اثر را تعدیل می‌کند.

این شاعر و منتقد ادبی با اشاره به مقوله‌ی  ایجاز در شعر بیان کرد: هنگام سرودن شعر سپید، بازنگری، دوباره خوانی و اختصار در کلمات بسیار اهمیت دارد، هر چه شعر سپید خلاصه‌تر شود مفهوم عمیق‌تری پیدا کرده و جلوه‌ی بهتری خواهد داشت.

چولکی با اعتقاد به اینکه پایان بندی‌های محکم، کلمات شاعرانه و تصاویر و کشف‌های غافلگیرکننده، باید در پیکره‌ی یک شعر موفق جای بگیرند عنوان کرد: حذف افعال و خارج شدن از نثر، جابه‌جایی کلمات و آهنگین کردن اثر، ایجاد ارتباط خوب میان کلمات و کاربرد زبان امروز، مواردی هستند که یک شاعر نوجوان باید فرا گرفته و در آثار خویش رعایت کند.

کارشناس واحد آفرینش‌های ادبی ایلام در پایان نوجوانان شاعر خوزستانی را به مطالعه و تمرین بیشتر دعوت کرده و تشریح کرد: با استفاده از مطالعه و تمرین و تجربه، به سبک خود در سرایش اثر دست می‌یابیم و می‌توانیم با الهام از پدیده‌ها و محیط پیرامون خویش آثار موفقی خلق کنیم.

بر اساس این گزارش، آرمیتا آسترکی، پریا ماهان پور، رویا حسینی و سارا دین‌پرست، از جمله اعضای انجمن شاعران نوجوان صبا اهواز بودند که به اشتراک‌گذاری و خوانش اشعار خویش در این نشست پرداختند.

این رویداد ادبی توسط محدثه الماسی نماینده‌ی این انجمن برگزار شد و با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا،  به کار خود پایان داد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت