مرکز فرهنگی حمیدیه

این مرکز از24خرداد 1379دریک ساختمان جدید ب معماری خاص وجدید افتتاح و فعالیت خود را آغاز کردو تاکنون به فعالیتهای فرهنگی خود ادامه می دهد.

درحال حاضر این مرکز دارای 9681جلد کتاب درفضایی دلنشین دارای مساحت زیربنای 331.11مترمربع دارای سالن مطالعه کودک ونوجوان برای مطالعه اعضا می باشد.

 

خدمات مرکز :

اجرای فعالتهای فرهنگی ویژه اعضای حقیقی ومجازی

برگزاری کارگاه هنری برخط(حصیربافی)

بخش های مرکز:

کتابخانه کودک ونوجوان ،سالن آمفی تاتر در مساحت 331.11مترمربع

امکانات ویژه مرکز: سالن مطالعه کودک ونوجوان /سالن آمفی تاتر/کارگاه هنری/اتاق قصه گویی /کارگاه علمی

امکانات کارگاهی : اتاق قصه گویی /کلاس سفال ونقاشی /کلاس علمی

روزوساعات فعالیت : مرکز دریک شیفت 8تا 14 صبح /روزهای زوج دختر وروزهای فرد پسر

پرسنل : 1نیروی فرهنگی (مسئول مرکز) و 1 نیروی خدمات

شرایط عضویت : داشتن سن 6 تا 17 سال وپرداخت شهریه 12000تومان برای عضویت در مرکز حقیقی

نشانی : خوزستان-حمیدیه ،خ شهید چاسب طرفی ،ضلع جنوب غربی پارک شهرداری

تلفن : 36722333

مسئول مرکز : سمیره عنصری

 

 

 

اخبار مرکز:

 

 

  • 1400/03/02 - 10:42
  • تعداد بازدید: 5743
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری سیزدهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا مراکز کانون اهواز

سیزدهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کلان‌شهر اهواز مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، سیزدهمین نشست مجازی انجمن نویسندگان نوجوان صبا با موضوع نقد و بررسی آثار داستانی نوجوانان،با حضور سمیرا قیومی نویسنده، منتقد ادبی و پژوهشگر، مدیر کل کانون استان خوزستان، معاونت فرهنگی، کارشناسان  و مربیان واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان و  اعضای مراکز کانون شهرستان اهواز، در صفحه مجازی این انجمن تشکیل شد.

سمیرا قیومی نویسنده، منتقد ادبی و پژوهشگر،در این نشست گفت: در اکثر داستان‌ها طرح کلی را می توان در یک جمله خلاصه کرد.این جمله می‌تواند سوژه یا فکر اولیه نام بگیرد. یک نویسنده بعد از مشخص کردن  فکر و طرح اولیه باید به بررسی قابلیت آن  برای داستان شدن بپردازد.

او با اشاره به این‌که سوژه باید جذاب و قابل گسترش باشد افزود: طرح کلی باید قابلیت به کمال مطلوب رساندن  مشخصه‌هایی مانند عدم تعادل یا  تعلیق در داستان را دارا باشد.

وی تاکید کرد: طرح یک خطی یا یک جمله‌ی اصلی داستان، ظواهر و آرایش زبانی و چاشنی‌های مختلف را کنار می‌زند و اصل داستان را بیرون کشیده و به منتقد برای نقد داستان کمک می‌کند.

 این نویسنده و منتقد ادبی در بخش دیگری از سخنان  خود به مبحث زبان در داستان پرداخت و بیان کرد: زبان داستان باید ساده و روان باشد، به‌گونه‌ای که خواننده درگیر محتوای داستان شده و افکار خویش را معطوفِ کشف تصویرسازی‌های شاعرانه نسازد.

نویسنده‌ی کتاب " لولو آلبالو " در ادامه ایجاد جذابیت، کشش و نوآوری در داستان را ضروری دانست و توضیح داد: می‌توانیم  پیش‌فرض‌های داستان را  تغییر دهیم و مخاطب را با خویش همراه سازیم.

مربی باسابقه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در پایان به داستان نویسان نوجوان توصیه کرد که از نقد و بررسی آثارشان استقبال کنند و تاکید کرد: اگر داستانی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد به این معنی است که اثر هنوز زنده است.

بر اساس این گزارش، فاطمه نصیری راسفندی، سارا دین‌پرست و ستایش سرکهکی از جمله اعضای نوجوان کانون خوزستان بودند که به اشتراک‌گذاری و خوانش داستان‌های خویش در این نشست  پرداختند.

این رویداد ادبی با سرپرستی فاطمه رشیدی و با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا به‌کار خود پایان داد.

 

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت