این مرکز فعالیت خود را از سال 1358 آغاز نموده و همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد. در حال حاضر این مرکز دارای 7613 جلد کتاب بوده و با مساحت 650مترمربع, دارای سالن سینما, سالن مطالعه و 2کلاس (کارگاههای هنری و ادبی) می باشد.

خدمات مرکز: کارگاههای هنری, فرهنگی ویژه سنین 4تا17سال

اجرای فعالیتهای فرهنگی: ویژه اعضای حقیقی و مجازی با برگزاری کارگاههای تخصصی و فعالیتهای عمومی (فرهنگی,هنری و ادبی)

بخش های مرکز: کتابخانه کودک و نوجوان(به صورت مشترک), سالن سینما

امکانات ویژه: سالن مطالعه ویژه کودک و نوجوان(به صورت مشترک), سالن سینما, کارگاههای هنری

امکانات کارگاهی: 1کارگاه

خدمات فراگیر: ندارد

روز و ساعت فعالیت: مرکز در یک شیفت از ساعت 8صبح الی 13 (روزهای زوج اعضا پسر و روزهای فرد اعضای دختر)

پرسنل: 1مربی مسئول, 1مربی فرهنگی, 2مربی هنری پاره وقت (مربی خوشنویسی و مربی نقاشی)و 1خدمات

شرایط عضویت: داشتن حداقل 6سال تا17 سال و پرداخت شهریه 12000تومان برای عضویت در مرکز حقیقی و 1000تومان در مرکز مجازی

نشانی مرکز: بهبهان خیابان شهید زیبایی- محوطه پارک شهید شریف نیا کدپستی6361788463

تلفن: 06152837546

مسئول مرکز: نسرین بازیانی

 

 

اخبار مرکز:

 

 

  • 1400/04/03 - 12:53
  • تعداد بازدید: 5708
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

سی و دومین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا کانون اهواز مجازی برگزار شد

سی و دومین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهواز به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، سی و دومین نشست مجازی انجمن نویسندگان نوجوان صبا با موضوع نقد و بررسی آثار داستانی نوجوانان و با حضور فردین کوراوند نویسنده، منتقد ادبی و پژوهشگر خوزستانی، مدیر کل، معاون فرهنگی، کارشناسان و مربیان واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان خوزستان و  اعضای مراکز کانون شهرستان اهواز، در صفحه مجازی این انجمن تشکیل شد.

کوراوند  در این نشست گفت: در داستان نویسی زاویه دید اول شخص، یکی از بهترین منظرگاه‌ها برای بیان احساسات شخصی و درونی است و برای صاحب اثر از این نظر، سهولت ایجاد می‌کند؛ اما دست نویسنده را در روند انتقال اطلاعات می‌بندد و باید دقت داشته باشیم که هنگام استفاده از این زاویه دید برای نوشتن، اطلاعات را طبیعی و با ظرافت و دقت انتقال دهیم.

او با اشاره به این‌که معما گونگی در داستان و انتقال قطره چکانی اطلاعات، می‌تواند تعلیق و جذابیت را تقویت کند، افزود: با استفاده از این تکنیک و انتخاب سوژه از میان امور عادی و معمولی می‌توان داستان موفق و قابل قبولی نوشت.

این منتقد ادبی اضافه کرد: در واقع بیرون کشیدن کارکردهای داستانی از زندگی روزمره و اتفاقات معمولی می‌تواند تکنیک سازنده و موثری باشد.

وی در ادامه توضیح داد: گاهی حتی نوشتن خاطرات و استفاده از چهارچوب خاطره می‌تواند موثر واقع شود به شرطی که با عناصر داستانی ادغام شده و حوادث ما به ازای معنایی داشته باشند یعنی با استفاده از تناسب ها و روابط داستانی، تعالی یابند و متن روایی آن‌ها با ظرافت‌های داستانی تکامل یابد.

این نویسنده و منتقد ادبی در بخش دیگری از سخنان خود به مبحث کارکرد حدیث و جملات قصار و کلیدی در داستان پرداخت و بیان کرد: احادیث و جملات قصار یا روان شناختی باید با ظرافت و احتیاط در داستان جای بگیرند چرا که کار داستان، گفتن مستقیم معارف و پیام ها نیست و با انتقال مستقیم مفاهیم ارزش داستانی کم می‌شود.

بر اساس این گزارش، فاطمه نصیری راسفندی، روژان رستمی، آوا احمدی و سوفیا رضایی از جمله اعضای نوجوان کانون خوزستان بودند که به اشتراک‌گذاری و خوانش داستان‌های خود در این نشست پرداختند.

این رویداد ادبی با سرپرستی فاطمه رشیدی برگزار شد و با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا به کار خود پایان داد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت