این مرکز از سال 1346 در پارکی به نام باغ ملی افتتاح گردید و فعالیت خود را آغاز نمود . تا این لحظه فعالیت خود را با کارگاه های فرهنگی و هنری و ادبی در همان پارک که به نام پارک پرندگان تغییر نام پیدا کرده ، ادامه داده است .

در حال حاضر این مجموعه دارای 11634 جلد کتاب در فضایی دلنشین با مساحت تقریبا 700 متر مربع دارای یک سالن کودک و نوجوان برای مطالعه اعضا و دو اتاق جهت برگزاری کارگاهها می باشد.

خدمات مرکز : کارگاه  هنری (خوشنویسی ) ویژه گروه های سنی ۴ سال کامل تا 17

اجرای فعالیت های فرهنگی ویژه اعضا حقیقی و مجازی

برگزاری کارگاه های تخصصی و فعالیت های فرهنگی و هنری و ادبی

بخش های مرکز :کتابخانه کودک ونوجوان

امکانات ویژه مرکز : سالن مطالعه کودک ونوجوان

امکانات کارگاهی : یک کارگاه هنری

خدمات فراگیر : ندارد.

روز و ساعات فعالیت :  مرکز در یک  شیفت از 8 صبح الی 13 ظهر/ روزهای زوج دختر و روز های فرد پسر

پرسنل : 1 مربی فرهنگی- ۱ نفر مسئول مرکز 1 نفر نیروی هنری - 1 نفر خدمات

شرایط عضویت : داشتن حداقل ۶ سال تا ۱۷ سال  و پرداخت شهریه ۱۲۰۰۰ تومان برای عضویت در مرکز حقیقی

نشانی :  احمد آباد ، ابتدای خیابان یک اصلی ، پارک پرندگان ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، مرکز یک

تلفن :  53328630

مسئول مرکز : خانم فاطمه زیرک قشقایی

 

 

اخبار مرکز:

 

 

  • 1400/07/29 - 10:39
  • تعداد بازدید: 5840
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری دهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان مراکز حوزه‌ی آبادان و خرمشهر

دهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آیینه‌های ناگهان مراکز حوزه‌ی آبادان و خرمشهر، به‌صورت مجازی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، دهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آیینه‌های ناگهان مراکز حوزه‌ی آبادان و خرمشهر با موضوع نقد و بررسی آثار نوجوانان و با حضور راضیه احمدی، نویسنده، منتقد ادبی و مربی آفرینش‌های ادبی کانون استان فارس، کارشناسان و مربیان واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان و اعضای مراکز کانون آبادان و خرمشهر در صفحه مجازی این انجمن تشکیل شد.
احمدی در این نشست گفت: لازم است همه‌ی ما قبل از نوشتن، قالب اثر خود را مشخص کرده و در چهارچوب ساختار مورد نظرمان گام برداریم، بنابراین به عنوان یک داستان‌نویس باید تفاوت بین قصه و داستان را بشناسیم.
و در ادامه توضیح داد: قصه به اندازه‌ی داستان رتبه و اهمیت دارد، اما تفاوت‌هایی میان این دو گونه‌ی ادبیات وجود دارد، به عنوان مثال قصه‌ها با «یکی بود، یکی نبود» شروع می‌شوند و در متن آن‌ها با اتفاقاتی برمی‌خوریم که پرداخت ندارند و ساده هستند اما اتفاق اصلی، در داستان جدید، متفاوت و قابل تأمل است و داستان دارای طرح مشخص هست. همچنین برای تبدیل قصه به داستان باید شخصیت‌ها را از حالت تیپ خارج کنیم و به جزئیات آن‌ها بپردازیم.
او با اشاره به انواع داستان در ادبیات امروز بیان کرد: نکته‌ی مشترک میان تمام گونه‌های داستانی چهارچوب داستانی است و محتوایی که مخاطب را با فکر و اندیشه‌ی جدیدی مواجه می‌کند.
احمدی تعلیق و کشف در داستان را، عاملی برای ایجاد لذت خوانش دانست و تأکید کرد: تمام داستان‌ها باید حرف و پیام و کشفی در پی داشته باشد و در ادامه با ارائه‌ی توضیحاتی در باب اتفاق داستانی اظهار داشت: اتفاق داستان جزء ضروری‌ترین عناصر داستان است بدون آن داستان بی‌مایه است و از حالت داستانی به دور است.
این نویسنده و منتقد ادبی با اعتقاد به اینکه المان‌های بومی داستان را درخشان و ماندگار می‌کنند، به نوجوانان نویسنده‌ی خوزستانی توصیه کرد که از کاوش محل زندگی خود برای یافتن ایده‌های داستانی غافل نشوند.
احمدی در بخش انتهایی این رویداد ادبی داستان کوتاه را، روایت قسمت و حتی صحنه‌ای از زندگی دانست و تشریح کرد: نویسنده با توجه به محدودیت‌های داستان کوتاه باید دست به انتخاب بزند و خلاق باشد یعنی هر کلمه‌ای که در داستان قرار می‌گیرد باید پیش برنده بوده و اطلاعات جدیدی به مخاطب بدهد.
بر اساس این گزارش؛ دهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آیینه‌های ناگهان مراکز حوزه‌ی آبادان و خرمشهر، با سرپرستی حمیده عدنانی، مربی فرهنگی و با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا به کار خود پایان داد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت