این مرکز در فروردین 1374فعالیت خودرا آغاز کرد .ودرسه رشته فرهنگی ،هنری وادبی مشغول بکار بود که بعداز چندسال درسال 1392مربی هنری انتقالی گرفت و از مرکز رفت و هم اکنون در رشته های فرهنگی و ادبی و خوشنویسی مشغول بکار میباشیم.

این مجموعه دارای 14406جلد کتاب و درفضای 1000متری و دارای دو سالن کودک و نوجوان و 4کلاس مجزا میباشد وبا وجود گذشت26سال قدمت هنوز سالن آمفی تئاتر ندارد.

 

خدمات مرکز:کارگاههای ادبی و خوشنویسی برای گروههای سنی کودک و نوجوان 7تا17سال دایر میباشد و کلیه فعالیتها ی فرهنگی  و مذهبی و علمی با کمک مربی مسئول و مربی فرهنگی اجرا میشود .همچنین تابستان بعلت ازدحام اعضا مربی کمکی نیز گرفته میشود.

اجرای فعالیتهای حقیقی و مجازی برگزار کارگاههای تخصصی و فعالیتهای فرهنگی ،هنری وادبی بصورت روزانه توسط مربیان اجرا میشود.

امکانات کارگاهی:متاسفانه مرکز فاقد سالن آمفی تئاتر میباشد .همچنین کارگاههای ادبی و هنری در کلاسهای مجزا برگزار میگردد .

روز و ساعات فعالیت:فعالیتها در روز های عادی ازساعت 7:30تا 13:30ولی بعلت وضعیت کرونابطور دورکاری واز ساعت 8تا13میباشد.روزهای زوج پسرها و روزهای فرد اعضا دختر در مرکز حضور داشتند.

پرسنل:مربی مسئول –مربی فرهنگی_ویک مربی ادبی و خوشنویسی و خدمات

شرایط عضویت:گروههای سنی 7تا17سال شهریه سالانه20000تومان  دوقطعه عکس

آدرس:گتوند ابتدای خ استقلال پارک لاله   تلفن:06136324211

مربی مسئول:مرضیه حسین زاده

اخبار مرکز:

 

  • 1402/03/08 - 12:24
  • تعداد بازدید: 2535
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

چهارمین نشست تخصصی انجمن هنرهای تجسمی(سفال) کانون خوزستان برگزار شد

چهارمین نشست تخصصی انجمن هنرهای تجسمی(سفال) کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، چهارمین نشست تخصصی انجمن هنرهای تجسمی (سفال) با موضوع "خلاقیت در سفال" و حضور سمیه مسکین مدرس و مربی سفال و اعضای علاقه‌مند به هنر سفالگری، پنج‌شنبه ۴ خردادماه ۱۴۰۲، به میزبانی مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهواز برگزار شد.

سمیه مسکین هنر سفال را پیوند میان خاک، آب، آتش و ذهن خلاق سفالگر معرفی کرد که با فطرت و وجود انسان هماهنگی دارد.

وی با اشاره به فواید سفالگری تأکید کرد؛ سفالگری فواید جسمی و روحی فراوانی در پی دارد و تفکر خلاق یکی از مهم‌ترین خروجی‌های ارزشمند آن است که می‌توان از آن نام برد.

 او سفالگری را یکی از بهترین راه‌ها برای ارتباط انسان با عناصر طبیعت یعنی خاک و آب دانست و توضیح داد؛ چگونه این هنر برای افراد در سنین مختلف می‌تواند منجر به کشف پدیده‌های جدید در زندگی گردد.

وی در ادامه تصریح کرد؛ علاوه بر ارتباطی که سفالگر با اثر خود دارد، چنانچه هنرمند از کار دست خود رضایت داشته باشد، آن اثر بیان‌کننده تجسمات و تفکرات خالق خود خواهد بود.

مسکین در ادامه توضیح داد؛ گِل، خاصیت فرم پذیری بسیاری دارد و یک سفالگر می‌تواند با استفاده از این ویژگی داشتن خلاقیت و تفکر خود آثار زیبایی را خلق کند.

 این مربی هنرمند، آزادی عمل را بارزترین شاخص شکوفایی خلاقیت و نوآوری معرفی کرد و تشریح کرد؛ از آنجایی که کار با گِل فاقد الگو، مدل و نقشه از پیش مشخص شده است، آزادی عمل باعث می‌شود قوه تخیل هنرمند به کار گرفته شود و دست به آفرینش بزند، زیرا تخیل، پایه خلاقیت و نوآوری را تشکیل می‌دهد.

سمیه مسکین در پایان با اشاره به جدایی‌ناپذیر بودن دو عنصر هنر و خلاقیت عنوان کرد؛ افرادی که سفالگری و یا به اصطلاح عامیانه گل‌بازی را تجربه کرده‌اند، به مفاهیم ادراکی، بصری و در موارد چشمگیری نسبت به موقعیت‌های اجتماعی اشراف بیشتری دارند.

برگزاری کارگاه آموزشی انجام کار خلاق با گِل و ساخت المان‌های استان خوزستان نظیر نخل و قایق، پایان‌بخش این رویداد هنری بود که به آن پرداخته شد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت