این مرکز در فروردین 1374فعالیت خودرا آغاز کرد .ودرسه رشته فرهنگی ،هنری وادبی مشغول بکار بود که بعداز چندسال درسال 1392مربی هنری انتقالی گرفت و از مرکز رفت و هم اکنون در رشته های فرهنگی و ادبی و خوشنویسی مشغول بکار میباشیم.

این مجموعه دارای 14406جلد کتاب و درفضای 1000متری و دارای دو سالن کودک و نوجوان و 4کلاس مجزا میباشد وبا وجود گذشت26سال قدمت هنوز سالن آمفی تئاتر ندارد.

 

خدمات مرکز:کارگاههای ادبی و خوشنویسی برای گروههای سنی کودک و نوجوان 7تا17سال دایر میباشد و کلیه فعالیتها ی فرهنگی  و مذهبی و علمی با کمک مربی مسئول و مربی فرهنگی اجرا میشود .همچنین تابستان بعلت ازدحام اعضا مربی کمکی نیز گرفته میشود.

اجرای فعالیتهای حقیقی و مجازی برگزار کارگاههای تخصصی و فعالیتهای فرهنگی ،هنری وادبی بصورت روزانه توسط مربیان اجرا میشود.

امکانات کارگاهی:متاسفانه مرکز فاقد سالن آمفی تئاتر میباشد .همچنین کارگاههای ادبی و هنری در کلاسهای مجزا برگزار میگردد .

روز و ساعات فعالیت:فعالیتها در روز های عادی ازساعت 7:30تا 13:30ولی بعلت وضعیت کرونابطور دورکاری واز ساعت 8تا13میباشد.روزهای زوج پسرها و روزهای فرد اعضا دختر در مرکز حضور داشتند.

پرسنل:مربی مسئول –مربی فرهنگی_ویک مربی ادبی و خوشنویسی و خدمات

شرایط عضویت:گروههای سنی 7تا17سال شهریه سالانه20000تومان  دوقطعه عکس

آدرس:گتوند ابتدای خ استقلال پارک لاله   تلفن:06136324211

مربی مسئول:مرضیه حسین زاده

اخبار مرکز:

 

  • 1401/10/02 - 00:51
  • تعداد بازدید: 2937
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
به مناسبت هفته‌ پژوهش؛

نشست تخصصی "بررسی عناصر خیال در اشعار قیصر امین پور" برگزار شد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، نشست تخصصی "بررسی عناصر خیال در اشعار قیصر امین پور" را به مناسبت هفته‌ پژوهش، برگزار کرد.

 به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان، نشست تخصصی "بررسی عناصر خیال در اشعار قیصر امین پور" را، با حضور فاطمه رشیدی، مدرس و مربی آفرینش‌های ادبی استان خوزستان، جمعی از مربیان و کارشناسان استانی، سه‌شنبه ۲۹  آذرماه ۱۴۰۱، به مناسبت هفته پژوهش، در فضای اسکای‌روم معاونت فرهنگی برگزار کرد.

فاطمه رشیدی در ابتدا با بیان خلاصه‌ای از زندگینامه‌ی قیصر امین‌پور، تصویرگرایی و ایجاز در آثار این شاعر معاصر را مورد بحث قرار داد و به تشریح چگونگی تأثیرپذیری هنرمند از جهان اطراف خود، پرداخت.

او افزود: یک شاعر از منظر و زاویه دید مختص خود، با جهان پیرامون ارتباط می‌گیرد و با شعور و آگاهی خود فرآیند شعریت بخشی به پدیده‌ها را آغاز کرده و پس از آن مصادیق و مفاهیم را شاعرانه می‌سازد.

وی در ادامه به چگونگی سیر و نحوه‌ی تحول اندیشه و دیدگاه‌های قیصر امین پور در خلق آثار کودک و بزرگسال اشاره کرد و توضیحاتی را ارائه داد.

مربی آفرینش‌های ادبی کانون خوزستان در پایان، با بررسی آرایه‌های تشبیه، استعاره، تکرار ، کنایه و مجاز، ذهن مخاطبان را با مبحث صور خیال در آثار و مجموعه‌های کودک و بزرگسال قیصر امین‌پور، آشنا کرد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت