این مرکز در فروردین 1374فعالیت خودرا آغاز کرد .ودرسه رشته فرهنگی ،هنری وادبی مشغول بکار بود که بعداز چندسال درسال 1392مربی هنری انتقالی گرفت و از مرکز رفت و هم اکنون در رشته های فرهنگی و ادبی و خوشنویسی مشغول بکار میباشیم.

این مجموعه دارای 14406جلد کتاب و درفضای 1000متری و دارای دو سالن کودک و نوجوان و 4کلاس مجزا میباشد وبا وجود گذشت26سال قدمت هنوز سالن آمفی تئاتر ندارد.

 

خدمات مرکز:کارگاههای ادبی و خوشنویسی برای گروههای سنی کودک و نوجوان 7تا17سال دایر میباشد و کلیه فعالیتها ی فرهنگی  و مذهبی و علمی با کمک مربی مسئول و مربی فرهنگی اجرا میشود .همچنین تابستان بعلت ازدحام اعضا مربی کمکی نیز گرفته میشود.

اجرای فعالیتهای حقیقی و مجازی برگزار کارگاههای تخصصی و فعالیتهای فرهنگی ،هنری وادبی بصورت روزانه توسط مربیان اجرا میشود.

امکانات کارگاهی:متاسفانه مرکز فاقد سالن آمفی تئاتر میباشد .همچنین کارگاههای ادبی و هنری در کلاسهای مجزا برگزار میگردد .

روز و ساعات فعالیت:فعالیتها در روز های عادی ازساعت 7:30تا 13:30ولی بعلت وضعیت کرونابطور دورکاری واز ساعت 8تا13میباشد.روزهای زوج پسرها و روزهای فرد اعضا دختر در مرکز حضور داشتند.

پرسنل:مربی مسئول –مربی فرهنگی_ویک مربی ادبی و خوشنویسی و خدمات

شرایط عضویت:گروههای سنی 7تا17سال شهریه سالانه20000تومان  دوقطعه عکس

آدرس:گتوند ابتدای خ استقلال پارک لاله   تلفن:06136324211

مربی مسئول:مرضیه حسین زاده

اخبار مرکز:

 

  • 1399/02/26 - 11:13
  • تعداد بازدید: 4868
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در قالب پیک امید

نشست‌های ادبی «پنج‌شنبه عصر» کانون در ایام کرونایی همچنان ادامه دارد

نشست‌های مجازی «پنج‌شنبه عصر» انجمن ادبی صبا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در قالب پیک امید در ایام کرونایی همچنان ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، نشست مجازی «پنج‌شنبه عصر» انجمن ادبی صبا کانون پرورش فکری در حالی در ایام کرونایی به فعالیت خود همچنان ادامه می‌دهد که پنجمین جلسه این رویداد با حضور هوشنگ بهداروند، شاعر و نویسنده خوزستانی و مدرس ادبیات با موضوع شخصیت‌پردازی در داستان برگزار شد.

هوشنگ بهداروند در ابتدای این نشست تخصصی پس از تعریف و تبیین مبحث شخصیت‌پردازی در داستان، چیستی شخصیت و انواع و جایگاه مهم آن در داستان گفت: شخصیت، حاصل اندیشه، احساس و عمل نویسنده است.

وی اضافه کرد: اندیشه شخصیت، متأثر از جهان‌بینی، و احساس او ناشی از عواطفی است که به خرج می‌دهد.

نویسنده «ارابه زندگی» شخصیت‌پردازی را حاصل جمع تمام خصایص قابل مشاهده یک فرد انسانی دانست و افزود: این خصایص همچون سن و میزان هوش، جنس، سبک حرف زدن، علایق، میزان تحصیلات و شغل، وضعیت روحی و عصبی، ارزش‌ها و نگرش‌ها و به‌طورکلی تمام وجوه انسان هستند که می‌توان با بررسی زندگی روزانه یک فرد فهمید.

بهداروند در بخش دیگری از سخنان خود به شیوه‌ی تشخیص و متمایز کردن شخصیت اصلی و فرعی در داستان پرداخت و توضیح داد: شخصیت اصلی، فردی است که ماجرای اصلی داستان با تکیه بر او جلو می‌رود.

او با اشاره به این‌که شخصیت اصلی، محور اصلی کشمکش داستان است تأکید کرد: شخصیت اصلی، مهم‌ترین فرد در داستان به‌حساب می‌آید به‌طوری‌که داستان، ماجرای زندگی اوست و عنصر «عدم تعادل» در زندگی او پدید می‌آید و با حل مشکل او هم اغلب، داستان به پایان می‌رسد.

وی در توضیح شخصیت فرعی داستان نیز گفت: به شخصیت‌های دیگری که در داستان، اهمیت آن‌ها به مراتب کمتر از شخصیت اصلی است و به‌گونه‌ای نیروهای کمکی هستند؛ شخصیت فرعی می‌گویند.

این مدرس ادبیات در ادامه نشست مجازی «پنج‌شنبه عصر» به تشریح شخصیت‌های پویا و ایستا، تفاوت شخصیت و تیپ و مراحل شخصیت‌پردازی در داستان پرداخت.

نویسنده «مترسک مین» که در کارنامه خود داوری جشنواره‌های ملی داستان را دارد در بخش پایانی این نشست ضمن نقد آثار نوجوانان به سؤال‌های اعضا شرکت کننده پاسخ داد.

گفتنی است: انجمن ادبی صبا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، هم‌زمان با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس و مراکز فرهنگی هنری، فعالیت‌های خود را در راستای آشنایی نوجوانان با شعر، داستان و نقد ادبی به‌صورت مجازی انجام می‌دهد.

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت