این مرکز در فروردین 1374فعالیت خودرا آغاز کرد .ودرسه رشته فرهنگی ،هنری وادبی مشغول بکار بود که بعداز چندسال درسال 1392مربی هنری انتقالی گرفت و از مرکز رفت و هم اکنون در رشته های فرهنگی و ادبی و خوشنویسی مشغول بکار میباشیم.

این مجموعه دارای 14406جلد کتاب و درفضای 1000متری و دارای دو سالن کودک و نوجوان و 4کلاس مجزا میباشد وبا وجود گذشت26سال قدمت هنوز سالن آمفی تئاتر ندارد.

 

خدمات مرکز:کارگاههای ادبی و خوشنویسی برای گروههای سنی کودک و نوجوان 7تا17سال دایر میباشد و کلیه فعالیتها ی فرهنگی  و مذهبی و علمی با کمک مربی مسئول و مربی فرهنگی اجرا میشود .همچنین تابستان بعلت ازدحام اعضا مربی کمکی نیز گرفته میشود.

اجرای فعالیتهای حقیقی و مجازی برگزار کارگاههای تخصصی و فعالیتهای فرهنگی ،هنری وادبی بصورت روزانه توسط مربیان اجرا میشود.

امکانات کارگاهی:متاسفانه مرکز فاقد سالن آمفی تئاتر میباشد .همچنین کارگاههای ادبی و هنری در کلاسهای مجزا برگزار میگردد .

روز و ساعات فعالیت:فعالیتها در روز های عادی ازساعت 7:30تا 13:30ولی بعلت وضعیت کرونابطور دورکاری واز ساعت 8تا13میباشد.روزهای زوج پسرها و روزهای فرد اعضا دختر در مرکز حضور داشتند.

پرسنل:مربی مسئول –مربی فرهنگی_ویک مربی ادبی و خوشنویسی و خدمات

شرایط عضویت:گروههای سنی 7تا17سال شهریه سالانه20000تومان  دوقطعه عکس

آدرس:گتوند ابتدای خ استقلال پارک لاله   تلفن:06136324211

مربی مسئول:مرضیه حسین زاده

اخبار مرکز:

 

  • 1399/12/29 - 20:32
  • تعداد بازدید: 6024
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
لیلا سپهری شاعر و نویسنده‌ی خوزستانی

دغدغه‌مندی و اندیشه ورزی از لازمه‌های مهم شعر است

لیلا سپهری شاعر و نویسنده‌ی خوزستانی معتقد است: یک شاعر باید بار عاطفی واژه‌ها را بشناسد و از آن‌ها در جهت شرح دغدغه‌ها و اندیشه‌های خویش بهره بگیرد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، لیلا سپهری شاعر و نویسنده که در نُهمین نشست مجازی انجمن شاعران نوجوان (آیینه‌های ناگهان) مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مسجدسلیمان سخن می‌گفت با بیان این مطلب تأکید کرد: در سرایش شعر چگونگی بیان اندیشه بسیار مهم است و استفاده از کلمات مترادفی که بار عاطفی مشابه دارند موجب طولانی شدن اثر شده و به ساختار آن ضربه وارد می‌کند، در این بین رعایت ایجاز اهمیت فراوان دارد.

او با اشاره به این‌که نماد‌شناسی یکی از ملزومات مؤثر بر چینش کلمات و محتوای شعر است، افزود: هنگام سرودن باید به سابقه‌ی معنایی واژگان و نمادها توجه کنیم چراکه نمادشناسی باعث می‌شود که هر کلمه را، دیگرگونه تر در اشعار به کار ببریم.

او توضیح داد: بهتر است هر اثر چندین بار بازنگری و ویرایش شده و با کارکردهای تازه از نمادها مواجه شود.

مربی فرهنگی باسابقه‌ی کانون استان خوزستان ضمن اشاره به تمایزات میان شعر، نثر و نظم، تأکید کرد: برای درک تفاوت میان این‌گونه های ادبی، مطالعه بسیار ضروری است. اما فارغ از لایه‌های ظاهری، آنچه در یاد می‌ماند برداشت مخاطب است که تحت تأثیر کنکاش و تفکر در لایه‌های درونی اثر حاصل می‌شود.

این شاعر و نویسنده، حوزه‌ی ادبیات را شیرین اما دشوار خواند و گفت: در حیطه‌ی شعر قدم زدن مستلزم آشنایی با آرایه‌ها و زبان شعر است. و این اتفاق تنها به مدد مطالعه امکان‌پذیر است. در این بین، ممکن است در قدم‌های ابتداییِ سرودن، سایه‌ی آثاری که مطالعه کرده‌ایم بر چهره‌ی اثر تازه‌ی ما پدیدار شود و این نکته می‌تواند به‌عنوان یک تمرین و تجربه محسوب شده و به‌مرور رفع می‌شود.

او در ادامه بیان کرد: آموزش‌ها و نکات ویرایش شعر اکتسابی هستند و نوجوانان شاعر می‌توانند از طریق تمرین و تکرار، زبان و اندیشه و به‌اصطلاح امضای شخصی خویش را در آثارشان نمایان کنند.

 چیستی حشو و زوائد، کاربرد مفید تکرار در شعر، موسیقی درونی و پرهیز از مستقیم گویی و مضامین تکراری در شعر، ازجمله موارد دیگری بود که سپهری در این جلسه به تشریح آن‌ها برای نوجوانان شرکت‌کننده در نشست پرداخت.

بر اساس این گزارش، مارال محمدیان، آرتمیس کرم پور، فاطمه چراغی، فاطمه حاتمی و علی نظرپور، ازجمله نوجوانانی بودند که در این نشست به اشتراک‌گذاری و خوانش اشعار خود پرداختند.

این رویداد مجازی ادبی با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا به کار خود پایان داد.

نُهمین نشست انجمن شاعران نوجوان آیینه‌های ناگهان، با موضوع نقد و بررسی آثار اعضا و حضور لیلا سپهری شاعر و نویسنده‌ی کودک و نوجوان، کارشناسان ادبی و فرهنگی، مربیان کانون سراسر استان و جمع گسترده‌ای از اعضای مراکز کانون شهرستان‌ مسجدسلیمان در صفحه‌ی مجازی این انجمن، برگزار شد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت