این مرکز در فروردین 1374فعالیت خودرا آغاز کرد .ودرسه رشته فرهنگی ،هنری وادبی مشغول بکار بود که بعداز چندسال درسال 1392مربی هنری انتقالی گرفت و از مرکز رفت و هم اکنون در رشته های فرهنگی و ادبی و خوشنویسی مشغول بکار میباشیم.

این مجموعه دارای 14406جلد کتاب و درفضای 1000متری و دارای دو سالن کودک و نوجوان و 4کلاس مجزا میباشد وبا وجود گذشت26سال قدمت هنوز سالن آمفی تئاتر ندارد.

 

خدمات مرکز:کارگاههای ادبی و خوشنویسی برای گروههای سنی کودک و نوجوان 7تا17سال دایر میباشد و کلیه فعالیتها ی فرهنگی  و مذهبی و علمی با کمک مربی مسئول و مربی فرهنگی اجرا میشود .همچنین تابستان بعلت ازدحام اعضا مربی کمکی نیز گرفته میشود.

اجرای فعالیتهای حقیقی و مجازی برگزار کارگاههای تخصصی و فعالیتهای فرهنگی ،هنری وادبی بصورت روزانه توسط مربیان اجرا میشود.

امکانات کارگاهی:متاسفانه مرکز فاقد سالن آمفی تئاتر میباشد .همچنین کارگاههای ادبی و هنری در کلاسهای مجزا برگزار میگردد .

روز و ساعات فعالیت:فعالیتها در روز های عادی ازساعت 7:30تا 13:30ولی بعلت وضعیت کرونابطور دورکاری واز ساعت 8تا13میباشد.روزهای زوج پسرها و روزهای فرد اعضا دختر در مرکز حضور داشتند.

پرسنل:مربی مسئول –مربی فرهنگی_ویک مربی ادبی و خوشنویسی و خدمات

شرایط عضویت:گروههای سنی 7تا17سال شهریه سالانه20000تومان  دوقطعه عکس

آدرس:گتوند ابتدای خ استقلال پارک لاله   تلفن:06136324211

مربی مسئول:مرضیه حسین زاده

اخبار مرکز:

 

  • 1402/07/23 - 08:24
  • تعداد بازدید: 1797
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری نشست تخصصی «کودک، اخلاق، تربیت، مصلحت» در کانون خوزستان

نشست تخصصی «کودک، اخلاق، تربیت، مصلحت» به میزبانی کانون خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، واحد آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نشست تخصصی «کودک، اخلاق، تربیت، مصلحت» را روز سه‌شنبه  ۱۸ مهرماه ۱۴۰۲ با حضور مهناز بهادری، متخصص روانشناسی سلامت و جمعی از کارشناسان و مربیان مراکز استان در محیط اسکای روم معاونت فرهنگی برگزار کرد.

مدرس روانشناسی سلامت با توجه به هرم نیازهای مازلو، هر کدام از نیازها را شامل نیاز زیستی، نیازامنیتی، نیاز اجتماعی، نیاز به احترام و منزلت و نیاز به خود شکوفایی و خودانگیزشی کودکان را به اختصار توضیح دادند.

وی در ادامه گفت: در هرم مازلو نیازها به دو دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شوند؛ نیاز اول، نیازهای کمبود که به راحتی حس می‌شوند و انسان به صورت غریزی به دنبال آن‌ها خواهد رفت مثل غذا، امنیت، آب و… بنابراین قدرت زیاد این نیازها، باعث شده که برای هر انسانی در اولویت قرار داشته باشند.

 بهادری در ادامه تصریح کرد؛ زمانی که نیازهای کمبود برای انسان مرتفع شد ناخواسته به دنبال نیازهای دیگری می‌رود که به آن نیازهای وجودی گفته می‌شود و در واقع این نیازها به دلیل آن که در سطح بالاتری هستند از نوع کمبود به حساب نخواهند آمد، بلکه نشان دهنده تمایل انسان به بودن و رشد خواهند بود.

میهمان این نشست نظم در خانواده، ابراز احساسات به فرزندان و گفت‌وگوی سالم بین اعضای خانواده را از جمله مواردی دانست که در تکیم خانواده تأثیر بسزایی خواهند داشت.

بهادری یکی از وظایف مهم والدین در دوران کودکی را آموزش «نه» گفتن به فرزندان اعلام کرد و افزود؛ این پدر و مادر هستند که باید برای داشتن فرزندی سلامت از نظر روحی و جسمی این مهارت را به صورت جدی به کودک خود آموزش دهند تا کودک بتواند به راحتی در مقابل درخواست‌های غیرمنطقی دیگران نه بگوید و به طوری که همین کودک نیز در آینده به فردی تبدیل خواهد شد که اگر کسی از او خواسته‌ای داشته باشد و آن درخواست باارزش‌ها و توانایی او تضاد داشته باشد، به آسانی آن را رد می‌کند.

طبقه‌بندی اولیا به والدین سهل گیر، سخت‌گیر، متعادل و مقتدر و توصیف هر طبقه با ذکر مثال از دیگر مواردی بود که توسط میهمان برنامه به آن پرداخته شد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت