این مرکز در فروردین 1374فعالیت خودرا آغاز کرد .ودرسه رشته فرهنگی ،هنری وادبی مشغول بکار بود که بعداز چندسال درسال 1392مربی هنری انتقالی گرفت و از مرکز رفت و هم اکنون در رشته های فرهنگی و ادبی و خوشنویسی مشغول بکار میباشیم.

این مجموعه دارای 14406جلد کتاب و درفضای 1000متری و دارای دو سالن کودک و نوجوان و 4کلاس مجزا میباشد وبا وجود گذشت26سال قدمت هنوز سالن آمفی تئاتر ندارد.

 

خدمات مرکز:کارگاههای ادبی و خوشنویسی برای گروههای سنی کودک و نوجوان 7تا17سال دایر میباشد و کلیه فعالیتها ی فرهنگی  و مذهبی و علمی با کمک مربی مسئول و مربی فرهنگی اجرا میشود .همچنین تابستان بعلت ازدحام اعضا مربی کمکی نیز گرفته میشود.

اجرای فعالیتهای حقیقی و مجازی برگزار کارگاههای تخصصی و فعالیتهای فرهنگی ،هنری وادبی بصورت روزانه توسط مربیان اجرا میشود.

امکانات کارگاهی:متاسفانه مرکز فاقد سالن آمفی تئاتر میباشد .همچنین کارگاههای ادبی و هنری در کلاسهای مجزا برگزار میگردد .

روز و ساعات فعالیت:فعالیتها در روز های عادی ازساعت 7:30تا 13:30ولی بعلت وضعیت کرونابطور دورکاری واز ساعت 8تا13میباشد.روزهای زوج پسرها و روزهای فرد اعضا دختر در مرکز حضور داشتند.

پرسنل:مربی مسئول –مربی فرهنگی_ویک مربی ادبی و خوشنویسی و خدمات

شرایط عضویت:گروههای سنی 7تا17سال شهریه سالانه20000تومان  دوقطعه عکس

آدرس:گتوند ابتدای خ استقلال پارک لاله   تلفن:06136324211

مربی مسئول:مرضیه حسین زاده

اخبار مرکز:

 

  • 1400/10/01 - 08:34
  • تعداد بازدید: 5752
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری سی و هفتمین نشست انجمن شاعران نوجوان صبا اهواز

سی و هفتمین نشست انجمن شاعران نوجوان صبا مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کلان‌شهر اهواز به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، سی و هفتمین نشست مجازی انجمن شاعران نوجوان صبا اهواز با موضوع نقد و بررسی آثار  نوجوانان و با حضور فرحناز چولکی، شاعر، منتقد ادبی و کارشناس واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان ایلام،   اعضا و مربیان ادبی مراکز کانون اهواز، در صفحه مجازی این انجمن تشکیل شد.

چولکی در این نشست گفت: آرایه های ادبی عوامل مهم زیبایی و تأثیرگذاری شعر هستند.

 او آرایه‌ی مراعات نظیر را عامل به وجود آمدن زنجیره‌ی مرتبط ادبی در شعر دانست و اضافه کرد: در عین حال آرایه‌هایی مثل تکرار، واج‌آرایی، تشخیص و به‌طور کلی آنچه ملموس و دل‌نشین است در شعر کاربرد تأثیرگذار دارد و حتی موسیقی اثر را تعدیل می‌کند.

این شاعر و منتقد ادبی با اشاره به مقوله‌ی  ایجاز در شعر بیان کرد: هنگام سرودن شعر سپید، بازنگری، دوباره خوانی و اختصار در کلمات بسیار اهمیت دارد، هر چه شعر سپید خلاصه‌تر شود مفهوم عمیق‌تری پیدا کرده و جلوه‌ی بهتری خواهد داشت.

چولکی با اعتقاد به اینکه پایان بندی‌های محکم، کلمات شاعرانه و تصاویر و کشف‌های غافلگیرکننده، باید در پیکره‌ی یک شعر موفق جای بگیرند عنوان کرد: حذف افعال و خارج شدن از نثر، جابه‌جایی کلمات و آهنگین کردن اثر، ایجاد ارتباط خوب میان کلمات و کاربرد زبان امروز، مواردی هستند که یک شاعر نوجوان باید فرا گرفته و در آثار خویش رعایت کند.

کارشناس واحد آفرینش‌های ادبی ایلام در پایان نوجوانان شاعر خوزستانی را به مطالعه و تمرین بیشتر دعوت کرده و تشریح کرد: با استفاده از مطالعه و تمرین و تجربه، به سبک خود در سرایش اثر دست می‌یابیم و می‌توانیم با الهام از پدیده‌ها و محیط پیرامون خویش آثار موفقی خلق کنیم.

بر اساس این گزارش، آرمیتا آسترکی، پریا ماهان پور، رویا حسینی و سارا دین‌پرست، از جمله اعضای انجمن شاعران نوجوان صبا اهواز بودند که به اشتراک‌گذاری و خوانش اشعار خویش در این نشست پرداختند.

این رویداد ادبی توسط محدثه الماسی نماینده‌ی این انجمن برگزار شد و با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا،  به کار خود پایان داد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت