این مرکز در بهمن ماه سال 1389 افتتاح گردیده و تا این لحظه فعالیت خود را با برنامه های فرهنگی و هنری و ادبی ادامه داده است.

 

در حال حاضر این مجموعه دارای6269  جلد کتاب در فضایی دلنشین با مساحت 1000متر مربع دارای یک سالن برای مطالعه اعضا می باشد.

خدمات مرکز :  

اجرای فعالیت های فرهنگی  ویژه اعضا حقیقی و مجازی

 

بخش های مرکز :   کتابخانه کودک ونوجوان، سالن آمفی تئاتر۱۵۰ در مساحت  متر مربع  

امکانات ویژه مرکز :   سالن مطالعه کودک ونوجوان / سالن آمفی تئاتر / کارگاه هنری

خدمات فراگیر :   ندارد.

روز و ساعات فعالیت مرکز

   یک شیفت از 8 صبح الی

  13:30 

 روزهای زوج اعضا پسر و روز های فرد اعضا دختر

پرسنل :   ۱ مربی فرهنگی- ۱ نفر مسئول مرکز - ۲ نفر نیروی هنری - 1 نفر خدمات

شرایط عضویت :    داشتن حداقل ۶ سال تا ۱۷ سال  و پرداخت شهریه ۲۰۰۰۰ تومان برای عضویت در مرکز حقیقی

________________________________________

نشانی :  بلوار پیام آوران ،جنب هایپر مادر

تلفن :   تلفن :  ۴۲۵۲۳۵۴۰

مسئول مرکز :   خانم فراوش

 

 

اخبار مرکز:

 

 

  • 1400/03/02 - 11:07
  • تعداد بازدید: 5726
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری دوازدهمین نشست مجازی انجمن نویسندگان نوجوان اندیمشک

دوازدهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان ( آیینه‌های ناگهان ) مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اندیمشک در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، علی خانمرادی منتقد ادبی، نویسنده و شاعر ایلامی در این نشست، ضمن تعریف ارجاعات متنی گفت: ارجاعات متنی معمولا در داستان‌های پلیسی جنایی یا درام‌های اجتماعی اتفاق می‌افتند.

او با اشاره به این‌که عدم قطعیت و خاصیت تاویل پذیری متن از مشخصه‌های داستان امروز است افزود: در داستان‌های قدیم همه چیز شرح داده می‌شد اما در داستان امروزی نویسنده خود را موظف به توضیح همه چیز نمیداند و به مخاطب فرصت تفکر و حدس زدن می‌دهد.

وی توضیح داد: تاویل‌پذیری یعنی اینکه اجازه بدهیم برخی سوالات در داستان بی‌پاسخ بماند و مخاطب به تفکر واداشته شود، در عوض نویسنده باید در طول داستان نشانه‌هایی به مخاطب بدهد که بتواند حین تجزیه و تحلیل متن، پاسخ سوالات ذهنی خویش را دریابد و درنهایت اجازه دهیم هر مخاطب دریافت خویش را داشته باشد.

خانمرادی با تأکید بر این‌که در داستان کوتاه زمان و مکان محدود است تشریح کرد: طبق نظریه‌های معتبر ادبی، یک داستان کوتاه برش کوچکی از زندگی یک شخصیت در زمان و مکان محدود و حول محور یک اتفاق واحد می‌باشد.

مربی ادبی با سابقه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام، با اعتقاد به این‌که انتخاب راوی و زاویه دید در داستان باید پاسخگوی محتوا و پرداخت باشد بیان کرد: معمولا انتخاب راوی اول شخص برای بیان احساسات و هیجانات درونی شخصیت‌ها مناسب است.

این نویسنده و منتقد ادبی  در پایان به مبحث مستقیم‌گویی در داستان اشاره کرد و گفت: در داستان‌نویسی  بهتر است از مستقیم‌گویی بپرهیزیم و غیرمستقیم و با استفاده از تصویرسازی مفاهیم خویش را نشان دهیم .

بر‌اساس این گزارش، منطق داستانی و پاسخگویی به ابهامات، گره گشایی غافل‌گیر کننده با یک ضربه‌ی نهایی، تعادل اولیه و تعادل ثانویه در داستان، ازجمله موارد دیگری بود که خانمرادی در این جلسه،  به تشریح آن‌ها برای نوجوانان شرکت‌کننده در نشست پرداخت.

ریحانه دهقانی، فاطیما آرزم و هستی نادرپور ازجمله نوجوانانی بودند که در این نشست داستان‌های خود را خوانش کردند.

این رویداد مجازی ادبی با سرپرستی پوران الهی فر و نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا به‌کار خود پایان داد.

گفتنی است: دوازدهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آیینه‌های ناگهان، با موضوع نقد و بررسی آثار اعضا و حضور علی خانمرادی، شاعر نویسنده و منتقد کشور، کارشناسان ادبی و فرهنگی، مربیان کانون سراسر استان و جمع گسترده‌ای از اعضای مراکز کانون شهرستان‌ اندیمشک در صفحه‌ی مجازی این انجمن برگزار شد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت