کانون شماره 4 اهواز در سال 1364 در کوی اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز ، فعالیت خود را آغاز نمود.

ساختمان این مرکز که یکی از منازل ویلایی دانشگاه می باشد، برای بهره براری فرهنگی به کانون پرورش فکری واگذار گردید ( به صورت امانی).

این ساختمان به مساحت 12 متر مربع و داراری  دو سالن مطالعه برای برگزاری فعالیت های فرهنگی، دو اتاق برای تشکیل کلاسهای ادبی و هنری ،یک آبدار خانه ، یک انباری و یک سرویس بهداشتی می باشد.

همچنین این مرکز به یک باغچه اختصاصی و فضای سبز عمومی دسترسی نزدیک دارد.

فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی مرکز از همان سال تاسیس به صورت دایم برقرار گردیده و اعضای دختر و پسر کودک و نوجوان در روزهای تعیین شده در فعالیت های مرکز مشارکت داشته و دارند.

 هم اکنون این مرکز با داشتن مجموعه ای از   7839    جلد کتاب در بخش کودک و نوجوان و مرجع آماده خدمت به عزیزان می باشد.

خدمات مرکز:

-کارگاههای ادبی و هنری برای مخاطبین 6 تا 18 سال در فضای مجازی و کلاسهای برخط. کارگاه شعر وداستان و آموزش خط تحریری .

-اجرای فعالیتهای فرهنگی عمومی ویژه اعضای حقیقی و برخط.

-مرکز خدمات فراگیر ندارد.

روز و ساعت فعالیت: یک شیفت. از ساعت 8تا 13. همه روزه به جز ایام تعطیل

پرسنل: 1 مربی مسول. 1 مربی ادبی پاره وقت. 1 مربی خوشنویسی پاره وقت. 1 مربی نقاشی پاره وقت. 1 خدمات

شرایط عضویت: داشتن حداقل 6 سال تمام  تا پایان 17 سالگی

پرداخت شهریه : در حال حاضر تمام ثبت نام ها از طریق کا پی اف صورت می گیرد و شهریه متناسب با کلاس درخواستی عضو، متغیر است.

نشانی :اهواز. اتوبان گلستان. دانشکده علوم پزشکی. کوی استادان . نبش خیابان نرگس . مرکز 4 اهواز

تلفن ثابت : 33738279- 061

   مربی مسول: مرجان ظریفی

 

اخبار مرکز:

 

  • 1401/04/07 - 13:03
  • تعداد بازدید: 4514
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

مقاله کارشناس خوزستانی در نشست ترویجی در کانون کشور ارائه شد

مقاله کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در نشست ترویجی کانون کشور به‌صورت مجازی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، رؤیا پروین کارشناس ادبی کانون خوزستان در نشست ترویجی که با حضور کارشناسان و مربیان کل کشور همراه بود، مقاله خود را با موضوع "خلاقیت ادبی در اشعار فروغ فرخزاد" به‌صورت مجازی ارائه داد.

پروین ابتدا به تعریف خلاقیت ادبی و تاریخچه آن در ادبیات اشاره کرد و پس از آن به تفسیر و تشریح چهار مرحله خلاقیت ادبی از دیدگاه خود، که شامل مهارت در بگارگیری ترفندها و شگردهای زبانی، انگیزش و تجربه‌های شخصی شاعر در معناسازی، ابداع تصاویر حسی با استفاده از تفکر خلاق و پویایی واژها بود، پرداخت.

این نشست ترویجی با نقد و بررسی مقاله توسط حسین تولایی کارشناس انجمن های ادبی به کار خود پایان داد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت