کانون شماره 4 اهواز در سال 1364 در کوی اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز ، فعالیت خود را آغاز نمود.

ساختمان این مرکز که یکی از منازل ویلایی دانشگاه می باشد، برای بهره براری فرهنگی به کانون پرورش فکری واگذار گردید ( به صورت امانی).

این ساختمان به مساحت 12 متر مربع و داراری  دو سالن مطالعه برای برگزاری فعالیت های فرهنگی، دو اتاق برای تشکیل کلاسهای ادبی و هنری ،یک آبدار خانه ، یک انباری و یک سرویس بهداشتی می باشد.

همچنین این مرکز به یک باغچه اختصاصی و فضای سبز عمومی دسترسی نزدیک دارد.

فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی مرکز از همان سال تاسیس به صورت دایم برقرار گردیده و اعضای دختر و پسر کودک و نوجوان در روزهای تعیین شده در فعالیت های مرکز مشارکت داشته و دارند.

 هم اکنون این مرکز با داشتن مجموعه ای از   7839    جلد کتاب در بخش کودک و نوجوان و مرجع آماده خدمت به عزیزان می باشد.

خدمات مرکز:

-کارگاههای ادبی و هنری برای مخاطبین 6 تا 18 سال در فضای مجازی و کلاسهای برخط. کارگاه شعر وداستان و آموزش خط تحریری .

-اجرای فعالیتهای فرهنگی عمومی ویژه اعضای حقیقی و برخط.

-مرکز خدمات فراگیر ندارد.

روز و ساعت فعالیت: یک شیفت. از ساعت 8تا 13. همه روزه به جز ایام تعطیل

پرسنل: 1 مربی مسول. 1 مربی ادبی پاره وقت. 1 مربی خوشنویسی پاره وقت. 1 مربی نقاشی پاره وقت. 1 خدمات

شرایط عضویت: داشتن حداقل 6 سال تمام  تا پایان 17 سالگی

پرداخت شهریه : در حال حاضر تمام ثبت نام ها از طریق کا پی اف صورت می گیرد و شهریه متناسب با کلاس درخواستی عضو، متغیر است.

نشانی :اهواز. اتوبان گلستان. دانشکده علوم پزشکی. کوی استادان . نبش خیابان نرگس . مرکز 4 اهواز

تلفن ثابت : 33738279- 061

   مربی مسول: مرجان ظریفی

 

اخبار مرکز:

 

  • 1402/07/23 - 08:24
  • تعداد بازدید: 1800
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری نشست تخصصی «کودک، اخلاق، تربیت، مصلحت» در کانون خوزستان

نشست تخصصی «کودک، اخلاق، تربیت، مصلحت» به میزبانی کانون خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، واحد آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نشست تخصصی «کودک، اخلاق، تربیت، مصلحت» را روز سه‌شنبه  ۱۸ مهرماه ۱۴۰۲ با حضور مهناز بهادری، متخصص روانشناسی سلامت و جمعی از کارشناسان و مربیان مراکز استان در محیط اسکای روم معاونت فرهنگی برگزار کرد.

مدرس روانشناسی سلامت با توجه به هرم نیازهای مازلو، هر کدام از نیازها را شامل نیاز زیستی، نیازامنیتی، نیاز اجتماعی، نیاز به احترام و منزلت و نیاز به خود شکوفایی و خودانگیزشی کودکان را به اختصار توضیح دادند.

وی در ادامه گفت: در هرم مازلو نیازها به دو دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شوند؛ نیاز اول، نیازهای کمبود که به راحتی حس می‌شوند و انسان به صورت غریزی به دنبال آن‌ها خواهد رفت مثل غذا، امنیت، آب و… بنابراین قدرت زیاد این نیازها، باعث شده که برای هر انسانی در اولویت قرار داشته باشند.

 بهادری در ادامه تصریح کرد؛ زمانی که نیازهای کمبود برای انسان مرتفع شد ناخواسته به دنبال نیازهای دیگری می‌رود که به آن نیازهای وجودی گفته می‌شود و در واقع این نیازها به دلیل آن که در سطح بالاتری هستند از نوع کمبود به حساب نخواهند آمد، بلکه نشان دهنده تمایل انسان به بودن و رشد خواهند بود.

میهمان این نشست نظم در خانواده، ابراز احساسات به فرزندان و گفت‌وگوی سالم بین اعضای خانواده را از جمله مواردی دانست که در تکیم خانواده تأثیر بسزایی خواهند داشت.

بهادری یکی از وظایف مهم والدین در دوران کودکی را آموزش «نه» گفتن به فرزندان اعلام کرد و افزود؛ این پدر و مادر هستند که باید برای داشتن فرزندی سلامت از نظر روحی و جسمی این مهارت را به صورت جدی به کودک خود آموزش دهند تا کودک بتواند به راحتی در مقابل درخواست‌های غیرمنطقی دیگران نه بگوید و به طوری که همین کودک نیز در آینده به فردی تبدیل خواهد شد که اگر کسی از او خواسته‌ای داشته باشد و آن درخواست باارزش‌ها و توانایی او تضاد داشته باشد، به آسانی آن را رد می‌کند.

طبقه‌بندی اولیا به والدین سهل گیر، سخت‌گیر، متعادل و مقتدر و توصیف هر طبقه با ذکر مثال از دیگر مواردی بود که توسط میهمان برنامه به آن پرداخته شد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت