این مرکز از سال 1393 افتتاح گردیده است فعالیت های مرکز شامل فرهنگی و هنری و ادبی بوده است و تعداد ......................جلد کتاب در مرکز موجود می باشد مساحت کل زمین مرکز 875 متر مربع و مساحت زیر بنای مرکز 51/516متر مربع می باشد دارای یک سالن  مطالعه و یک سالن آمفی تئاتر با ظرفیت 120 صندلی و 3 اتاق و یک منزل سرایداری می باشد.

خدمات موجود در مرکز:کارگاههای هنری سفال و خوشنویسی ویژه ی گروههای سنی  5 تا 17 سال

اجرای فعالیتهای فرهنگی ویژه ی اعضای حقیقی و مجازی می باشد و برگزاری کارگاههای تخصصی در بخشهای فرهنگی و هنری در مرکز در حال اجرا می باشد

خدمات فراگیر:ندارد

روز و ساعت فعالیت :یک شیفت از ساعت 8 صبح الی 13 عصر

روزهای زوج دختر و روزهای فرد پسر

پرسنل: یک مربی مسئول-یک مربی فرهنگی-2 مربی هنری

شرایط عضویت داشتن حداقل 6 سال تا 17 سال و پرداخت شهریه ی 12000 توماندر مرکز حقیقی

نشانی:خوزستان- اندیمشک-روبروی جاده ی انقلاب –جنب پمپ سی ان جی مرکز فرهنگی هنری شماره 4 اندیمشک

تلفن :42661030

مسئول مرکز:سمیه قلاوند

 

 

اخبار مرکز:

 

 

  • 1400/06/03 - 12:46
  • تعداد بازدید: 5533
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری پانزدهمین نشست انجمن شاعران نوجوان آیینه‌های ناگهان مراکز کانون اندیمشک

پانزدهمین نشست انجمن شاعران نوجوان آیینه‌های ناگهان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اندیمشک به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، پانزدهمین نشست مجازی انجمن شاعران نوجوان آیینه‌های ناگهان مراکز اندیمشک با موضوع نقد و بررسی آثار نوجوانان و با حضور سوسن حیاتی، شاعر و منتقد ادبی بوشهری، کارشناسان و مربیان واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان و اعضای مراکز کانون شهرستان اندیمشک، در صفحه مجازی این انجمن تشکیل شد.

حیاتی در این نشست گفت: منتقد معمولاً اصولی را در نظر می‌گیرد تا بتواند نقدی حرفه‌ای و بدون نقص داشته باشد، نقدی که می‌تواند پیش برنده بوده و جرقه‌ای را در ذهن شاعر یا نویسنده روشن کند.

او در بررسی ماهیت و انواع نقد تأکید کرد: نقد ادبی به دو جنبه‌ی روساخت و ژرف‌ساخت اثر می‌پردازد که معمولاً درهم‌ تنیده‌اند و جدا کردنشان دشوار است. نقد روساخت، شامل بررسی ساختمان و شالوده‌ی اثر و همه‌ی آن چیزی است که در ابتدا توجه را جلب می‌کند مثل قالب، ساختار ظاهری و...

دسته‌ی دوم یا نقد ژرف‌ساخت نیز شامل بررسی عناوین محتوایی اثر است.

این شاعر و منتقد ادبی در تعریف شعر بیان کرد: شعر کلام موزونی است که کمک می‌کند اندیشه در قالب خیال و متفاوت‌تر از کلام معمولی بیان شود، در این میان تناسب در محور عمودی کلام اهمیت دارد و مخاطب باید بتواند ایدئولوژی کلمات را دریابد.

او عدم رعایت ایجاز و خلاصه گویی و توضیح واضحات در شعر سپید را ضعف دانست و افزود: شعر سپید وزن درونی دارد و تشبیه‌ها، تلمیحات و استعاره‌ها به آن جان می‌دهند، همچنین توجه به محور هم‌نشینی و جانشینی کلمات و تناسب میان روساخت و فحوا و ژرفای کلمات در این قالب بسیار مهم است.

مؤلف کتاب «زیر تیغ عاشقانه‌های تو» با اعتقاد به اینکه در شعر هر نشانه و علامتی حائز اهمیت است و نباید موجب شود که مخاطب حلقه‌ی ارتباطی را گم کند، افزود: علائم نگارشی و نشانه‌ها در شعر اهمیت دارند و باید کمک کنند که لایه‌ی رویی اثر را کنار بزنیم و به لایه‌های درونی برسیم، درواقع هدف‌دار بودن هر جزء موجب می‌شود که مخاطب در ادارک اثر موفق‌تر عمل کند.

وی اضافه کرد: استفاده از جورچین اعداد در شعر باید قابل درک و مفهوم باشد و در یک مجموعه و هارمونی قرار بگیرد به گونه‌ای که معماگونگی ایجاد نکند و مخاطب را از خود دور نسازد.

بر اساس این گزارش، هستی نادر پور، فاطیما آرزم و ریحانه دهقانی،، از جمله اعضای نوجوان کانون خوزستان بودند که به اشتراک‌گذاری و خوانش اشعار خویش در این نشست پرداختند.

این رویداد ادبی با سرپرستی پوران الهی‌فر و نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا به کار خود پایان داد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت