مرکز فرهنگی هنری شماره 5 اندیمشک یک نوبته

این مرکز از سال 1394 فعالیت خود را در یک بنای نو ساز آغاز کرده و تا این لحظه فعالیت خود را در این مکان با کارگاه های فرهنگی ، هنری و ادبی ادامه داده است.

در حال حاضر این مجموعه با مساحت 875 متر مربع  دارای :

یک سالن نمایش ، یک سالن مطالعه ، دو اتاق مخصوص برگزاری کلاس های هنری و ادبی، 1 خانه سرایداری ، 2 سرویس بهداشتی، 2 انبار   و با 3892 جلد کتاب و با مجموع 468 عضو دختر و پسر  می باشد.

خدمات مرکز : کارگاه های فرهنگی  ، هنری  و ادبی  ویژه اعضا حقیقی و مجازی با گروه سنی 6 تا 17 سال 

پرسنل مرکز شامل : مربی مسئول فرهنگی ، یک نیروی خدمات، یک مربی ادبی و یک مربی هنری

خدمات فراگیر : ندارد.

روز و ساعت فعالیت : مرکز یک شیفت همه روزه بجز روزهای تعطیل صبح ها از ساعت 7:30  الی 13:30

روزهای فرد اعضا دختر و روزهای زوج اعضا پسر

شرایط عضویت در مرکز : داشتن حداقل سن 6 سال تمام تا 17 سال  و پرداخت شهریه 12 هزار تومان برای عضویت در مرکز حقیقی

 

نشانی : اندیمشک – کوی فرهنگیان – جنب پارک دولت  .  روبروی ریل راه آهن .

تلفن :  42691430 – 061

مسئول مرکز : خانم فهیمه کمال فر

 

اخبار مرکز:

 

  • 1400/02/02 - 09:06
  • تعداد بازدید: 5781
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
محبوبه بزم‌آرا منتقد ادبی و شاعر خراسانی

شعر سپید، یک شعر دیداری است

محبوبه بزم‌آرا منتقد ادبی و شاعر خراسانی گفت: خلق تصاویر زیبا و عاطفه‌ی قوی از ملزومات یک شعر سپید است و این قالب از شعر فارسی، چون فاقد وزن و قافیه است باید از نظر تصویرسازی، ترکیب‌سازی و انتخاب صحیح کلمات غنی باشد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان،  محبوبه بزم آرا شاعر، منتقد ادبی و معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان، در سیزدهمین نشست مجازی انجمن شاعران نوجوان صبا اهواز،  با بیان این مطلب افزود: شعر سپید، بیشتر از آنکه شنیداری باشد دیداری است و یک تابلوی زیبا را در پیش چشم مخاطب، پدیدار می‌کند.

او بیان کرد: جابه‌جایی اجزای کلام، رعایت تقدم و تأخر و خروج از فرم کلیشه‌ای جمله از مؤلفه‌های مؤثر بر موسیقی در شعر سپید هستند.

مؤلف کتاب "آواز در باران"، چیدمان و تقطیع شعر را از عوامل مهم انتقال مفهوم به مخاطب دانست و توضیح داد: چیدمان و تقطیع در اثر ادبی بسیار مهم است ابتدایی‌ترین کار تقطیع کمک به صحیح خوانی شعر است.

او  تأکید کرد: شیوه‌ی سطر بندی با توجه به محل تمام شدن جمله و فرم ظاهری شعر، در تقطیع اهمیت دارد و موجب انتقال مفهوم، ایجاد موسیقی و تشخّص کلام می‌شود.

معاون فرهنگی کانون استان خراسان  در ادامه به لزوم رعایت ایجاز در شعر اشاره کرد و یادآور شد: ایجاز و فشردگی کلام در شعر، نباید باعث نارسایی شعر شود، همین‌طور پرهیز از مستقیم گویی نیز ضروری است.

بر اساس این گزارش سارا دهقانیان، وحید شهپری و آتنا دهقانی مدیسه ازجمله نوجوانانی بودند که در این نشست به اشتراک‌گذاری و خوانش آثار خود پرداختند.

گفتنی است: سیزدهمین   نشست انجمن شاعران نوجوان صبا اهواز که در  ۳۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ و  در صفحه‌ی مجازی این انجمن   با حضور  کارشناس و مربیان آفرینش‌های ادبی، محبوبه بزم‌آرا شاعر کشوری و  جمعی از اعضای مراکز کانون کلان‌شهر اهواز  برگزار شد،  با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا به کار خود پایان داد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت